Gruodžio 15 d. 17 val. Klaipėdos kultūros komunikacijų centre bus atidaryta šiuolaikinio Japonijos ir Lietuvos medžio raižinio paroda „Medžio raižinio efektas“. Paroda siekiama atskleisti medžio raižinio galimybių spektrą ir parodyti senosios grafikos technikos variacijas šiandien. Jungtinės japonų ir lietuvių dailininkų ekspozicijos intriga – geriausių dviejų valstybių nūdienos medžio raižytojų kūrybos sugretinimas. Progą susipažinti su Japonijos šiuolaikine ksilografija suteikė projekto partneris – Tarptautinė Kioto medžio raižinio asociacija (KIWA – Kyoto International Woodprint Association). Šioje parodoje pirmą kartą Lietuvoje pristatomi Japonijos šiuolaikinio medžio raižinio (mokuhanga) technika sukurti kūriniai, kurie leidžia susipažinti su Japonijoje plėtojamos unikalios mokuhanga medžio raižymo technikos ypatybėmis (spausdinimui naudojami vandens pagrindu pagaminti dažai, nenaudojami presai, spausdinama ant specialaus rankų darbo popieriaus washi). Parodoje dalyvauja šešiolika įvairių kartų Japonijos menininkų, pristatomi 47 skirtingos tematikos ir savitos meninės stilistikos kūriniai. Skirtingai nuo uždaros ir izoliuotos ukiyo-e technikos, šiuolaikinis medžio raižinys (mokuhanga) drąsiai pritaiko naujas sudėtingas mišrias technikas, yra labiau abstrahuotas ar konceptualus, tačiau savo struktūra, simboliais, potekste išlieka savotišku senųjų tradicijų tęsėju.
Nors Lietuvoje medžio raižinys turi senas XVI a. siekiančias tradicijas, tačiau dėl savo sudėtingumo ši technika tarp menininkų nėra labai populiari. Lietuviškoje parodos dalyje suburta 13 ryškiausių medžio raižinio puoselėtojų, atrinkta per trisdešimt naujausių pastarojo, dešimtmečio kūrinių. Ekspozicijos visuma iliustruoja, kokia svarbi menininkams yra naujų išraiškos priemonių paieška, kaip vis sudėtingesniu tampa spausdinimo procesas. Dažnai pasirenkama ne viena išgryninta klasikinė technika, o sujungiamos kelios, vis dažniau pasitelkiamos skaitmeninės technologijos. Pastebimas platus kūrėjų raiškos priemonių arsenalas, kuriame dera klasikinės ir naujos technikos, įvairus menininkų gvildenamų temų spektras.
Spalvinga ir įvairi šiuolaikinio Japonijos ir Lietuvos medžio raižinio panorama atspindi didelę meninės kūrybos laisvę. Projektas parengtas kartu su KIWA — Kioto tarptautine medžio raižytojų asociacija, jį globoja Japonijos ambasada Lietuvoje.
Renginio partneris – Japonijos ambasada Lietuvoje.
Parodos kuratoriai: Kioto tarptautinės medžio raižinio asociacijos (KIWA) prezidentas, Kioto tarptautinės mokuhanga mokyklos įkūrėjas Richard Keith Steiner (Tosai) ir dailėtyrininkė Regina Urbonienė.
Parodos rengėjai – VšĮ „Meno dalis“ ir Kioto tarptautinė medžio raižinio asociacija
Projekto idėjos autorė ir vadovė – Eglė Bertašienė
Projektą – parodų ciklą „Medžio raižinio efektas“ ir katalogo leidybą parėmė Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
Kiti rėmėjai – BMK leidykla, BMK kopijavimo centras, UAB „Dekbera“, UAB „Upartas“, p. Kristina Mekšrūnienė.