„Atviroje Klaipėdoje“ startavo istorinis–edukacinis projektas „Istorinės KlaiPĖDOS PĖDOS“.
Tai iniciatyva, skirta ne tik įprasminti reikšmingiausius Klaipėdos istorinius fragmentus, bet ir su gimtojo krašto istorija supažindinti jaunąją kartą. Kartu su 12 istorinių reportažų pasaulį išvys tiek pat edukacinių medžiagų, skirtų bendrojo lavinimo mokyklų istorijos pamokoms. Video siužetai bus talpinami kiekvieną šių metų penktadienį, portalo „Atvira Klaipėda“ Youtube platformoje.
„Seniausias Lietuvos miestas Klaipėda gali pasigirti turtinga ir itin spalvinga istorija, todėl vaizdo reportažuose susipins ne tik svarbiausi šio miesto istoriniai fragmentai, bet ir bus atskleisti primiršti, o gal kai kuriems ir negirdėti faktai, kurie buvo reikšmingi miesto augimui. Kas buvo kuršiai, kaip buvo įkurtas miestas ir kodėl, kaip tikėtasi, jis netapo regiono prekybos ir religijos centru, kokia Klaipėdos vardo ir herbo istorija, kaip vystėsi uostas, kokia buvo miestiečių buitis viduramžiais, ką atskleidžia reikšmingiausi archeologiniai kasinėjimai mieste ir jos apylinkėse – tai tik kelios temos iš viso laidų ciklo, kuriame bus stengiamasi apie Klaipėdos istoriją pasakoti paprastai ir aiškiai. Nuoširdžiai dėkojame istorikams Vasilijui Safronovui, Jonui Geniui, kurie kartu su komanda prisidėjo generuojant idėjas ir projektą papildė savo įžvalgomis“, – apie projektą pasakojo projekto „Istorinės KlaiPĖDOS PĖDOS“ kūrėja žurnalistė Dovilė Ringis.
Jai talkino vaizdo operatorius ir montuotojas Paulius Juodsnukis.
Projekte pakalbinta keliolika istorikų, kraštotyrininkų, akademikų, archeologų, kalbininkų. Kuriant projektą, prisidėjo Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutas, Mažosios Lietuvos istorijos muziejus, Klaipėdos apskrities viešoji Ievos Simonaitytės biblioteka ir šių organizacijų atstovai.
Projektu norima pasiekti ir bendrojo lavinimo mokyklų istorijos, geografijos, pilietinio ugdymo mokytojus. Jiems bus pateikti ne tik sukurti reportažai, bet ir lydimoji edukacinė medžiaga. Ji sudaryta, konsultuojantis su patyrusiais pedagogais, vadovėlių sudarytojais.
„Labai svarbu, kad moksleiviai, ypač besimokantys Klaipėdos regione, puikiai žinotų savo krašto istoriją, todėl mūsų projekto pagrindinis tikslas – ne tik pateikti naudingų ir reikšmingų istorinių faktų rinkinį, bet ir sukurti įtraukiančią medžiagą, kuri skatintų kritinį mąstymą. Edukacinėje medžiagoje naudojami tokie metodai, kaip „minčių lietus“, mąstymo žemėlapiai, refleksija. Bus skatinamas grupinis darbas ir darbas poromis, jaunuoliai bus raginami kurti projektus ir tiriamuosius darbus. Labai tikimės, kad ši parengta medžiaga natūraliai bus integruota pamokose ir paskatins jaunimą domėtis savo krašto kultūra ir istorija“, – sakė D. Ringis.
Projektas artimiausiu metu bus pristatytas Klaipėdos miesto ir rajono mokytojams – ne tik istorikams, bet visiems, besidomintiems savo krašto istorija ir norintiems įdomiausius istorinius faktus įvairiapusiškai integruoti dėstomose pamokose. Anot metodinę popietę organizuojančios istorijos mokytojos Mildos Kontrimės, tokiais renginiais siekiama suburti bendraujančią ir bendradarbiaujančią mokytojų-muziejininkų-kūrybininkų bendruomenę.
„Labai svarbu, kad burtųsi bendruomenė, galinti dalintis sukaupta patirtimi, kuri labai svarbi norint įtraukti ir sudominti jaunimą. Nereikia slėpti, šiandien tai ne pati lengviausia užduotis, todėl labai džiaugiuosi, kad buriasi labai stiprios ir savo idėjomis tikinčios kūrybinės pajėgos – projekto „Istorinės KlaiPĖDOS PĖDOS“ kūrėjai, Klaipėdos universiteto, Lietuvos jūrų muziejaus, Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus, Laikrodžių muziejaus atstovai. Žinau, kad mokytojų laukia įdomūs pranešimai, veiklos. Neabejoju, kad išgirstą medžiagą vienaip ar kitaip pamokose tikrai galės panaudoti, pritaikyti bet kuris renginyje dalyvausiantis dalykininkas“, – apie numatomą renginį pasakojo M. Kontrimė.
Projektas „Istorinės Klaipėdos pėdos“ iš dalies finansuojamas Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros programos „Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-mečio minėjimas”.