Kultūros uostasKultūros uostasKultūros uostasKultūros uostas
  • Renginiai
  • Klaipėdai 770
  • Apie projektą
  • Video
  • Kontaktai

Pirmą kartą Lietuvoje statoma neurologinė opera atvers šiuolaikinės muzikos festivalį „Permainų muzika“

    Pagrindinis Naujienos Pirmą kartą Lietuvoje statoma neurologinė opera atvers šiuolaikinės muzikos festivalį „Permainų muzika“
    ToliauAtgal

    Pirmą kartą Lietuvoje statoma neurologinė opera atvers šiuolaikinės muzikos festivalį „Permainų muzika“

    By Živilė Putnienė | Naujienos | Comments are Closed | 2021-09-07 | 0

    Kiekvieną rudenį šiuolaikinės muzikos festivalis „Permainų muzika“ Klaipėdos koncertų salėje suburia šių dienų ir laiko patikrintos XX amžiaus muzikos mylėtojus. Šiemet, rugsėjo 15–spalio 7 dienomis, uostamiestis ir vėl prisipildys novatoriškomis muzikinės raiškos formomis, įvairių menų sąveikomis ir nestandartiniais kūrybiniais projektais. Permainingos muzikos gurmanų laukia lietuviškoji neurologinės operos premjera, garso instaliacija ir koncertas, urbanistiniai garsovaizdžiai ir daug kitos eksperimentinės bei instrumentinės muzikos vaikams ir visai šeimai. Festivalis klausytojus intriguos įkvepiančiais susitikimais su dinamiškuoju Klaipėdos kameriniu orkestru, charizmatiškuoju pianistu Petru Geniušu, intriguojantį ir išskirtinį muzikos skambesį kuriančiu ansambliu iš Belgijos bei su kitais žymiausiais šiuolaikinės muzikos kūrėjais ir atlikėjais iš Lietuvos ir užsienio.

    Pirmą kartą Lietuvoje statoma kompozitoriaus M. Nymano neurologinė opera
    Festivalį pradės premjera – pasaulinio garso britų kompozitoriaus Michaelo Nymano opera „Vyras, kuris savo žmoną palaikė skrybėle“, kuri Lietuvoje statoma pirmąjį kartą. Tai yra bendras Klaipėdos koncertų salės, vizualinių eksperimentų teatro „Kosmos Theatre“ bei teatro „Utopia“ meninis projektas, skirtas pristatyti minimalistinę operą Lietuvos publikai, pasitelkiant medijų bei lėlių teatro teikiamas galimybes.

    Britiškojo minimalizmo atstovas, pripažintas kino ir teatro muzikos autorius M. Nymanas operą sukūrė 1986 metais, remdamasis garsaus britų neurologo ir neuropsichologo Oliverio Sackso to paties pavadinimo knyga. Operą galima pavadinti medicinine-muzikine pagrindinio herojaus-paciento, turinčio vizualinę agnoziją (arba „mentalinį aklumą“) ligos tyrimo istorija, kai žinomas muzikas ima nebepažinti aplink save regimo pasaulio ir vis labiau pasikliauti savo klausa. Tolstančios matomų daiktų prasmės artina jį prie garsinio pasaulio patyrimo ir atveria netikėtus ligos aspektus – virš viso regimo ir mus nuolat klaidinančio pasaulio tvyro ne visiems pažįstama, bet kerinti ir įkvepianti muzikinė realybė.

    Vienas žymiausių britų neurologų, mokslo istorikas bei operos siužetui įkvėpimą davęs rašytojas  O. Sacksas apie M. Nymano operą sako: „Tikrasis jos herojus neabejotinai yra muzika – muzikos galia integruoti, organizuoti, sumegzti sujauktą pasaulį ir suteikti jam prasmę. Tai yra tikrų tikriausia neurologinė opera. Pirmoji tokia muzikos istorijoje“.

    Neurologinės operos režisierius „Kosmos Theatre” meno vadovas Žilvinas Vingelis teigia: „Šios kvapą atimančios operos sceninė versija – tai tam tikras vizualinis ir garsinis labirintas, kuriame atsikartojantys įvaizdžiai, veidai, mizanscenos, temos ir garsai ilgainiui įveda žiūrovą į tikrovės atpažinimo krizę. Kamerinis ir mobilus sceninis sprendimas įtraukia lėlių teatro bei vaizdo-komunikacijos ir transliacijos sprendimus, todėl čia solistai tampa ne tik aktoriais, bet ir lėlininkais, šokėjais, ekranų kilnotojais ir scenos darbininkais. Man patinka idėja, kad techniškai sudėtingas sceninis pasakojimas gali būti papasakotas vos trijų žmonių be papildomos teatro mašinerijos, besikilnojančių štangų, scenos darbuotojų ar pagalbos iš kulisų. Tokioje itin aukšto solistų meistriškumo reikalaujančioje operoje ši idėja atrodo dar nuostabiau. Tam labai tinka daugiafunkcionalių, atvirų ir profesionalių solistų sudėtis (sopranas Gunta Gelgotė, tenoras Mindaugas Zimkus ir bosas Kšištofas Bondarenko, maestro Martynas Staškus, prof. Indrė Baikštytė, Klaipėdos kamerinis orkestras), kuri atveria naujas kūrybines patirtis bei interpretacines galimybes. O M. Nymano minimalistinė kompozicinė maniera O. Sackso istoriją pakelia į netikėtas metaforines aukštumas – čia savo meta-vaidmenį įgauna ir kompozitorius R. Schumanas, ir poetas H. Heinė… Šia opera mes kreipiamės į tą žmogiškosios būties dalį, kuri mumyse priima ir suvokia aplink esančią tikrovę: kas mes esame, jei mūsų protas pasaulį ima priimti kitaip, nei aplinkiniai? Ar tai liga? Ką vadiname deficitu, kai kalbame apie žmogų?“ Klausytojai operos premjerą galės išgirsti rugsėjo 15 d. 18.30 val.

    Miesto ir pramonės garsinė sintezė
    Originalios Donato Bielkausko sukurtos garso instaliacijos „Mirštantis. Miestas. Gyvenimui“ idėja – sujungti savo prigimtimi skirtingą garsų turinį, tai yra industrinės Klaipėdos garsus su natūraliais Klaipėdos pajūrio gamtos garsais. Industrinis peizažas perdengiamas natūraliu gamtos kraštovaizdžiu. Negyva jungiama su gyva, tai pereinant iš vieno į kitą, tai drastiškai vienam kitą naikinant.

    Uosto pramonės ir gamtos sukurtą garso architektoniką papildo autorinė D. Bielkausko muzika, kuriai būdingas etno ir ambiento skambesys. Instaliacija bus perteikta dviem stereo sistemomis, kurios leis vienu metu skambėti A + B garso turiniui skirtingose erdvės pusėse, todėl klausytojas galės interaktyviai dalyvauti joje. Jis pats pasirinks, kurio šaltinio klausytis, pats koreguos garso santykio balansą, taip netiesiogiai išreikšdamas savo, kaip miesto gyventojo, prioritetus.

    Instaliacija laipsniškai pereis į koncertą, kuriame kartu su Donatu (akustiniai instrumentai, elektronika) pasirodys Kristijonas Lučinskas (akustiniai instrumentai, elektronika) ir Viktoras Rubežas (mušamieji). Garso instaliacija ir koncertas „Mirštantis. Miestas. Gyvenimui“ – rugsėjo 21 d. 18.30 val.

    L.Kutavičiaus muzikos teatre – rytietiškas koloritas
    Broniaus Kutavičiaus muzika – magiškas garsų ritualas, apgaubiantis klausytojus, įtraukiantis juos į muzikinį vyksmą. Ostinatinių ritmų pulsacijos veikiamas jis užburia ir panardina laike. Programoje „Kutavičiaus muzikos teatras“ klausytojai kviečiami panirti į teatrališkos Kutavičiaus muzikos gelmes su režisiere ir aktore Birute Mar, soliste Agnė Stančikaite ir  klaipėdiečiais instrumentalistais.

    Koncertas–spektaklis pristatys tris B. Kutavičiaus kūrinius, sukurtus 1975–1980 metais. Du iš jų – II styginių kvartetas „Anno cum tettigonia“ ir „Mažasis spektaklis“, pasak kompozitoriaus, yra tie kūriniai, nuo kurių prasidėjo viskas. Jie žymėjo naują, visiškai naują kryptį lietuvių muzikoje. Kai visi Lietuvos kompozitoriai ieškojo savo kūryboje visų tų dodekafonijų, aleatonikų ir kitų šiuolaikinių skambesių, aš staiga pasukau visiškai nauju keliu.

    „Mažasis spektaklis“ sukurtas pagal Sigito Gedos eiles. „Vienai aktorei skirtas spektaklis nėra specialių efektų pilnas reginys. Tai – santūrus kinų ar japonų teatrui artimas vyksmas, kuriame svarbūs net ir nedideli pokyčiai, pauzės.“ (Austė Nakienė)

    Kvartete  „Anno cum tettigonia“ („Metai su žiogu“) Kutavičius atsiskleidė kaip puikus formos meistras, sugebantis ją idealiai susieti su idėja. Kūrinys struktūriškai apima 365 taktus – tiek, kiek metuose yra dienų. Japonų mitologijoje žiogas yra metų simbolis.

    Kantatoje „Du paukščiai girių ūksmėj“, parašytoje indų poeto Rabindrantho Tagorės tekstu, girdimi laisvai skraidančio ir narvelyje tupinčio paukščių balsai. Juos perteikia gyvas ir įrašytas skambesys, naudojama aleatorinė notacija. Strykinė fortepijono technika kuria rytietišką koloritą, o vietomis specialiai paruoštas fortepijonas skamba kaip mušamasis instrumentas. Programos kviečiama paklausyti rugsėjo 23 d. 18.30 val.

    Baranausko kūrinio violončelei ir styginiams pasaulinė premjera
    „Šviesotamsos skambesys“ – tai Klaipėdos kamerinio orkestro koncertinė programa, intriguojanti net keliomis premjeromis. Bendradarbiaujant su Lietuvos kompozitorių sąjunga bus pristatyta specialiai festivaliui sukurto Mariaus Baranausko kūrinio violončelei ir styginiams pasaulinė premjera. Taip pat bus atlikta Donato Prusevičiaus kūrinio „Hommage a Beethoven” styginių orkestrui lietuviškoji premjera.

    Pastaruoju metu bene dažniausiai pasaulyje minima kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės pavardė.  Prieš porą metų festivalyje „Permainų muzika“ atlikęs jos naujo kūrinio „Sielunmaisema“ pasaulinę premjerą Klaipėdos kamerinis orkestras dabar pirmąkart Klaipėdoje įgarsins autorės opusą „Šviesotamsos trilogija“. Fortepijonui ir styginiams parašyto kūrinio solinę partiją gros charizmatiškasis pianistas Petras Geniušas.

    2017 metais į Klaipėdą buvo atvykęs garsus JAV kūrėjas Davidas Langas, prestižinės Pulitzerio premijos, „Grammy“ apdovanojimo laureatas. Šiemet „Permainų muzikoje“ vėl skambės gili ir emocionali jo kūryba. Tai “Prayers for night and sleep” / „Maldos prieš naktį ir miegą“ sopranui, violončelei, mušamiesiems ir styginiams. Kūrinio solines partijas atliks Lina Dambrauskaitė (sopranas) ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas, originalaus meninio mąstymo violončelininkas Mindaugas Bačkus.

    Programai diriguos Vilmantas Kaliūnas. Hamburge ir Sarbriukene gyvenantis menininkas bendradarbiauja su įvairiais Vokietijos, Lietuvos ir kitų šalių orkestrais, tačiau su Klaipėdos kameriniu orkestru muzikuos pirmąjį kartą. Programa „Šviesotamsos skambesys“ – rugsėjo 25 d. 18.30 val.

    Skirtingų instrumentų eksperimentinis garsovaizdis
    Narkotinę haliucinaciją primenančiame beveik pusantros valandos kūrinyje „Pažeista simetrija“ M. Feldmanui pavyko sukurti mikrovisatą, kurioje trys atlikėjai groja kruopščiai išrašytą partitūrą tuo pačiu tempu, laikydamiesi kompozitoriaus nurodymo nesinchronizuoti savo partijų. Šiame eksperimentiniame garsovaizdyje – nežinia, ar atsitiktinai, ar planuotai – visiškai susilieja skirtingų instrumentų, tokių kaip fleita, čelesta, fortepijonas, vibrafonas ir metalofonas, tembrai.

    Mortonas Feldmanas yra viena spalvingiausių XX a. 7 dešimtmečio amerikietiškojo avangardo figūrų. Jis sukūrė originalų ir sykiu atpažįstamą stilių, kurio svarbiausiais bruožais tapo nepaprastai lėtas, ištęstas judėjimas nuo vieno atsitiktine seka pasirinkto, minimaliomis priemonėmis organizuoto muzikinio įvykio iki kito. Tokia muzika pakylėja klausytoją į kitą sąmoningumo lygį, kur tokios nepastebimos objektyvios tikrovės duotybės, kaip laikas ir erdvė, tampa kone apčiuopiami.

    Kamerinės muzikos ansamblis „Het Collectief“ susibūrė 1998 m. Briuselyje. Ansamblio repertuaro pagrindą sudaro Vienos naujosios mokyklos kompozitorių kūryba – modernizmo ištakos. Atsispirdami nuo šio tvirto pagrindo, kolektyvo nariai į savo interpretacijų lauką įtraukia iškiliausius XX a. kūrinius ir naujausias eksperimentinės muzikos kryptis. Savo programose drąsiai derindamas šiuolaikinės ir klasikinės muzikos repertuarą, taip pat įtraukdamas ir senosios muzikos adaptacijas, ansamblis dažnai sulaukia kritikų ir publikos liaupsių.

    Nuolat rengdamas koncertus daugelyje Belgijos koncertų salių, „Het Collectief“ dažnai gastroliuoja ir užsienio šalyse – Nyderlanduose, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, Šveicarijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Austrijoje, Ispanijoje, Maltoje, Kipre, Lietuvoje, Latvijoje, Ukrainoje, Pietų Amerikoje (Peru ir Brazilijoje) ir Azijoje (Honkonge). Programa „Pažeista simetrija“ festivalyje „Permainų muzika“ skambės rugsėjo 28 d. 18.30 val.

    Miestų architektūra – muzikos kalba
    Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro programa „Miestų simfonijos“, tikėtina, taps festivalio garsine kulminacija, kuri nuskambės rugsėjo 30 d. 18.30 val. Ypatingai ryškūs ir saviti bus joje skambėsiantys kūriniai ir solistai – Kristina Žaldokaitė (vokalas), Darius Meškauskas (aktorius) bei dirigentas, LNSO meno vadovas Modestas Pitrėnas.

    „Siekiu, kad mano muzika būtų išraiškinga, emocionali ir koncertiška“, – yra sakęs kompozitorius Vytautas Barkauskas. Šiemet jam būtų sukakę 90 metų, tačiau talentingas kūrėjas jubiliejaus nebesulaukė. Kompozitoriai išeina, bet jų muzika lieka skambėti, tad koncerte klausytojai išgirs vieno žinomiausių V. Barkausko simfoninių opusų „Konzertstück für Orchester“.

    Aleksando Skriabino „Ekstazės poema“ – tai pačioje XX a. pradžioje sukomponuotas didingas himnas žmogaus valiai, protui, ekstazei, kurią sukelia kūrybos džiaugsmas. Poemos muzika trykšta aistra, pakiliais jausmais ir veržlia energija. Joje vyrauja dvi kontrastingos emocinės būsenos, kurias Skriabinas vadina „didžiausiu subtilumu“ ir „didžiausiu grandioziškumu“.

    Antroji koncerto dalis – tai du simfoniniai kūriniai apie miestus. Pirmasis jų – pripažinto šiuolaikinio amerikiečių kompozitoriaus Michaelo Gordono “Beijing Harmony” / „Pekino harmonija“. Kompozitorius pasakoja, kad jis buvo paprašytas sukurti kompoziciją, kuri atspindėtų asmeninius įspūdžius apie Kiniją. „Ir pats gyvenu nemažame mieste – Niujorke, bet buvau priblokštas Pekino, kuris pasirodė dar didesnis. Kiekvienas miestas sukuria tam tikrą harmoniją ar sąskambių sekas. Mums atrodo, kad ji triukšminga, bet miestai turi ir savo meditacines erdves. Pekine mane pakerėjo Aido siena, – Dangaus šventyklos dalis, – atspindinti garsą taip, kad balsai ataidi nuo vienos statinio pusės iki kitos“, – teigė M. Gordonas.

    Kompozitorius ir režisierius Heineris Goebbelsas – nepaprastai ryškus šiuolaikinės muzikos ir teatro atstovas, kuriantis utopinį, socialinį multimedijos teatrą, stūksantį ant aukštosios kultūros griuvėsių.

    „Surrogate Cities“ / „Surogatiniai miestai“ – tai šio kūrėjo bandymas iš įvairių pusių pažvelgti į didmiesčio fenomeną. Autorius teigia: „Aš neketinau atkurti miesto visumos ar parodyti jį stambiu planu iš arti; mano intencija – pabandyti miestą perskaityti kaip tekstą ir išversti šiek tiek jo mechanikos bei architektūros į muziką“.

    Koncerte skambės dvi dalys iš minėto H. Goebbelso kūrinio – „The Horatian – Three Songs“  /  „Trys Horacijaus dainos“ ir  „Surrogate“ /  „Surogatinis“.

    Mažuosius klausytojus supažindins su skirtingų pasaulio tautų instrumentais
    Edukacinėje programoje „Ritmo žaidimai IV“ susijungs dvi meno rūšys – muzika ir teatras. Pastarajam atstovaus aktoriai Rugilė Latvėnaitė ir Simonas Lunevičius, suteiksiantys programai žaismingumo, patrauklumo ir suprantamumo. Kartu su aktoriais ir perkusininku Edmundu Federavičiumi mažieji klausytojai keliaus po skirtingus kontinentus, aplankydami Ispaniją, Argentiną, Japoniją ir Afriką. Vaikai bus ne tik supažindinti su šių tautų mušamaisiais instrumentais, bet ir patys galės tapti aktyviais renginio dalyviais. Siekiama, kad išbandę įvairius instrumentus, pažinę ritmą jie norėtų patys muzikuoti, aiškiau suprastų ir labiau pamėgtų muziką.

    Ritmas yra muzikos pagrindas, todėl pirmiausia reikalinga vaikams suteikti žinių, kurios atvertų jiems kelią į tolesnį garsų pasaulį, parodyti, kokie ritmai, mušamieji instrumentai skamba skirtingų pasaulio tautų kultūrose. Edukacinė programa „Ritmo žaidimai IV“ skambės spalio 5 d. 12.00 ir 18.30 val.

    Kitoks suvokimas apie muziką ir garsą
    Vilniaus miesto šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ su džiaugsmu grįžta į festivalį ,,Permainų muzika” ir pristato programą ,,Vortex Temporum”. Koncerto pradžioje skambės Vokietijoje gyvenančios lietuvių autorės Dianos Čemerytės kompozicija. Joje kompozitorė subtiliai derina Johanno Sebastiano Bacho muzikoje rastas inspiracijas ir šiuolaikinės muzikos išraiškos priemones. Po šios kompozicijos dėmesys nukryps į prancūzišką garsovaizdį, spalvingą prancūzų kūrėjų Sylvain Marty ir Régis Campo garsinę vaizduotę.

    Antroji dalis klausytojus panardins į Gérard’o Grisey ,,Vortex Temporum”. „Išgirsti Grisey muziką reiškia leistis į garsinius nuotykius, kurie jūsų ausis pakeis amžiams“, – kadaise taip apie vieno įtakingiausių XX a. kompozitorių, prancūzų spektralisto G. Grisey muziką rašė „The Guardian“. Tuo pačiu metu neapdirbtas ir ištobulintas, griežtai struktūruotas, tačiau trykštantis laukine energija – toks yra šio kompozitoriaus opus magnum, trijų dalių jaudinanti kelionė garsu „Vortex Temporum“ fortepijonui, styginiams ir pučiamiesiems. Kūrinys – savotiškas kompozitoriaus testamentas, garso ir laiko formatų meditacija, kurios pradinis sunkiai atpažįstamas motyvas pasiskolintas iš Maurice’o Ravelio baleto „Dafnis ir Chlojė“.

    Vilniaus miesto ansamblio vardą ir paramą užsitikrinęs „Synaesthesis“ vykdo aktyvią koncertinę veiklą, prisistatydamas ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių publikai. Jo profesionalumas, atvirumas įvairioms meno sintezės formoms, nuoširdumas atliekant įvairaus pobūdžio akademinius bei eksperimentinius kūrinius traukia ir žavi klausytojus. Tuo klaipėdiečiai įsitikino prieš keletą metų debiutinio kolektyvo pasirodymo Klaipėdos koncertų salėje metu. Ansamblis „Synaesthesis“ muzikinę programą „Vortex Temporum“ festivalyje „Permainų muzika“ pristatys spalio 7 d. 18.30 val.

    Nėra žymių.

    Related Posts

    • KVIEČIAME SIŪLYTI PRETENDENTUS KULTŪROS MAGISTRO VARDUI GAUTI

      By Živilė Putnienė | Comments are Closed

      Kviečiame Klaipėdos kultūros organizacijas bei fizinius asmenis siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti. Klaipėdos kultūros magistro vardas suteikiamas Klaipėdos miesto menininkams ar kitiems kultūros darbuotojams už išskirtinius nuopelnus miesto kultūrai. Siūlant pretendentą, prašome atsiųsti:Skaityti daugiau

    • KLAIPĖDOS 770-AJAM GIMTADIENIUI – KARILIONO MUZIKA

      By Dalia | Comments are Closed

      Birželio 24-ąją Klaipėdos koncertų salė pristatys Laikrodžių muziejaus kiemelyje vyksiantį IX Klaipėdos kariliono festivalį. Koncertines programas ruošia ilgamečiai Koncertų salės karilionininkai Stanislovas Žilevičius ir Kęstutis Kačinskas bei Klaipėdos kamerinis orkestras. Festivalis sulauks ir svečių išSkaityti daugiau

    • Augančios džiazo žvaigždės – EMILIJA BUCCI BAND ir The BLEACH BAND

      By Dalia | Comments are Closed

      28-ojo Klaipėdos pilies džiazo festivalio programoje, kaip ir kasmet, išvysite ryškiausias improvizacinio muzikos žanro žvaigždes, užtikrintai žengiančias į sceną, sutinkamas ir išlydimas gausiomis ovacijomis ir neabejojančias jų atliekamos muzikos poveikio galia. Tokie scenos grandai, kaipSkaityti daugiau

    • „Motel Kaijū“ – džiazo kvartetas, nepaisantis jokių muzikinių kanonų

      By Dalia | Comments are Closed

      „Motel Kaijū“ – džiazo kvartetas, nepaisantis jokių muzikinių kanonų – netrukus Klaipėdoje. Pirmasis XXVIII Klaipėdos pilies džiazo festivalio vakaras, Kruizinių laivų terminale, žada būti įsimintinas. Vieni pirmųjų scenoje pasirodys „Motel Kaijū“ – tai menininkų kvartetasSkaityti daugiau

    • Festivalio „Lauksnos“ svečias iš Zimbabvės

      By Dalia | Comments are Closed

      Menas kurti ir groti tradiciniu pirštais skambinamu muzikos instrumentu Mbira/Sansi (Malavis – Zimbabvė). Tradicija įtraukta 2020 metais į UNESCO Reprezentatyvųjį žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą. Švedijoje gyvenantis įvairiapusiškas muzikos atlikėjas Cris Gera pristato šią unikaliąSkaityti daugiau

    • Festivalio „Lauksnos“ svečiai iš Sakartvelo

      By Dalia | Comments are Closed

      Kviečiame susipažinti su festivalio „Lauksnos“ dalyviais ir jų puoselėjamomis tradicijomis. Sakartvelo imtynių federacija pristato dvi senas nacionalinių imtynių sporto šakas: čidaoba bei chridoli. Tradicijos įtrauktos 2018 metais į UNESCO Reprezentatyvųjį žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą.Skaityti daugiau

    ToliauAtgal

    Artimiausi renginiai

    birželio
    Bir 25 2022

    TREČIASIS FESTIVALIS „LAUKSNOS“ – TRADICIJOS VEIDAS

    Įvairios Klaipėdos miesto erdvės
    Bir 25 2022

    Kviečiame teikti paraiškas knygos apie filosofą I. Kantą leidybai

    Bir 25 2022

    DELMONŲ GALERIJA – NAUJAS SEZONAS

    Bir 25 2022

    Dailininko Horst Skodlerrak paroda

    Bir 25 2022

    Kolekcionuojant hitus. Kūriniai ir garso takeliai iš „Lewben Art Foundation“ kolekcijos

    Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras
    Bir 25 2022

    Evos Labutytės kūrinių parodoje – prūsų ir Mažosios Lietuvos praeities ženklai

    Mažosios Lietuvos istorijos muziejus
    Renginių nerasta!
    + Užkrauti daugiau
    📣 Birželio 17 d. 18.30 val. vyks paskutinė Kl 📣 Birželio 17 d. 18.30 val. vyks paskutinė Klaipėdos koncertų salės (KKS) koncertinio sezono programa „Apsauganti skraistė”. Scenoje susitiks du orkestrai - Klaipėdos kamerinis ir Šiaulių kamerinis orkestras „Camerata Solaris“. Programai diriguos Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vyriausiasis dirigentas Ričardas Šumila. 
ℹ DAUGIAU: #kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770
    📕 Birželio 21 d. 17.00 val. Klaipėdos miesto 📕 Birželio 21 d. 17.00 val. Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka kviečia į žurnalistės, radijo ir televizijos laidų vedėjos Živilės Kropaitės-Basiulės knygos „Fainiausia  pasauly močiutė“ pristatymą. 
📗 Renginys vyks Interaktyvioje vasaros skaitykloje Karlskronos aikštėje.
📙 DAUGIAU: #kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770
    LIKO 29 DIENOS! 𝐋𝐈𝐄𝐏𝐎𝐒 𝟏𝟑 LIKO 29 DIENOS! 
𝐋𝐈𝐄𝐏𝐎𝐒 𝟏𝟑-𝟏𝟕 𝐃𝐈𝐄𝐍𝐎𝐌𝐈𝐒,  Klaipėdoje suplevėsuos tarptautinio folkloro festivalio - 𝐄𝐔𝐑𝐎𝐏𝐈𝐀𝐃𝐀 vėliavos. 💃💚 Spalvingi tautiniai kostiumai, dainos ir šokiai, bendrystė ir draugystė, visos Europos kultūra atkeliauja į Klaipėdą! 
🔶 𝐅𝐄𝐒𝐓𝐈𝐕𝐀𝐋𝐈𝐎 𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌𝐀:🔶
LIEPOS 13 D. TREČIADIENIS
▶ 20.00–22.00 Tautinės kultūros pasveikinimo vakaras (Teatro a.)
LIEPOS 14 D. KETVIRTADIENIS
▶10.00–18.00  Pasirodymai gatvėse (Teatro a., Karlskronos a., prie skulptūros „Žvejys“ ir paminklo vieningai Lietuvai „Arka“, Jono kalnelis, aikštė prie burlaivio „Meridianas“, Danės skveras)
▶11.00 Oficialus „Europiados“ forumo atidarymas (Turgaus g.). Forumas veiks iki 18.00 val.
▶19.00–22.00 Atidarymo ceremonija (Vasaros estrada)
▶22.00–24.00 „Europiada“ naktį (Vasaros estrada)
LIEPOS 15 D. PENKTADIENIS
▶10.00–12.00 Muzikos grupių koncertai (Teatro a.)
▶10.00–18.00 „Europiados“ forumas (Turgaus g.)
▶10.00–18.00 Pasirodymai gatvėse (Teatro a., Karlskronos a., prie skulptūros „Žvejys“ ir paminklo vieningai Lietuvai „Arka“, Jono kalnelis, aikštė prie burlaivio „Meridianas“, Danės skveras)
▶15.00–17.00 Vaikų grupių koncertas (Teatro a.)
▶17.00–18.00 „Europiados“ vaikų balius (Teatro a.)
▶19.00–21.00 Chorų koncertas Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36)
▶22.00–00.00 „Jam Session – „Europiada“ naktį (Teatro a.)
LIEPOS 16 D. ŠEŠTADIENIS
▶10.00–12.00 Regionų kūrybinės dirbtuvės (Teatro a.)
▶10.00–12.00 Vaikų kūrybinės dirbtuvės (Vasaros estrada)
▶10.00–18.00 „Europiados“ forumas (Turgaus g.)
▶10.00–13.00 Pasirodymai gatvėse (Teatro a., Karlskronos a., prie Žvejo ir „Arkos“ paminklų, Jono kalnelis, aikštė prie burlaivio „Meridianas“, Danės skveras)
▶17.00–19.00 Didysis „Europiados“ paradas. Maršrutas: J. Janonio g., Herkus Mantas g., Atgimimo a., Tiltų g., finišas – Senojo turgaus žiedas.
▶21.00–00.00 „Europiados“ balius (Teatro a.)
LIEPOS 17 D. SEKMADIENIS
▶11.00–12.00 Ekumeninės mišios (Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčia, Rumpiškės g. 6)
▶16.00–18.00 Uždarymo koncertas (Vasaros estrada)
#europiada2022 #europeade2022 #europeadeKlaipeda #klaipeda #klaipeda770
    4⃣0⃣ Klaipėdos Žvejų rūmams – 40! 1982 m 4⃣0⃣ Klaipėdos Žvejų rūmams – 40!
1982 m. birželio 18 d. buvo iškilmingai atidaryti Klaipėdos Žvejų kultūros ir sporto rūmai. Penktadienį (birželio 17 d.) šviečiant saulei (tikimės) išeisime „patriukšmauti“ į miestą ir jubiliejiniu džiugesiu pasidalinti su Jumis. 
📣 Šventinis Žvejų rūmų mini konvojus, kuriame – mišraus choro „Cantare“ dainininkai, Klaipėdos pilies teatro  ir pantomimos teatro „A“ aktoriai, „Vėlungos“ šokėjai ir Žvejų rūmų administracija – pražygiuos (o kai kur ir užsuks) šiuo maršrutu:
🔹10.00 Kavinė „Kavos architektai“ (H. Manto g.  9) 
🔸 10.25 Klaipėdos miesto savivaldybė (Liepų g. 11) 
🔹10.45 Dienraščio ,,Klaipėda“ ofisas/ K centras (Naujojo Sodo g. 1 a)
🔸 11.05 Klaipėdos rotušė (Danės g. 17) 
🔹11.25 Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras (Turgaus g. 7) 
🔸 11.40 Teatro aikštė
Maloniai kviečiame trumpam pakilti nuo darbo stalų, atverti kabinetų langus ar išeiti į gatvę ir pasidžiaugti kartu.
#kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770 Žvejų rūmai
    🔹 Kviečiame Jus birželio 15 d. (trečiadienį 🔹 Kviečiame Jus birželio 15 d. (trečiadienį), 11.00 val. susitikti prie Klaipėdos Karalienės Luizės jaunimo centro tvoros (Naujojo Sodo g. pusėje), kur Jums pristatysime naują parodą – „Klaipėdai – 770. Darbų ir Žiemos uostai 1910–1939 m.“ 
🔹 Parodos kuratorius, Lietuvos jūrų muziejaus istorikas Dainius Elertas ir muziejaus direktorė Olga Žalienė papasakos Jums, kodėl svarbu, minint Klaipėdos uostamiesčio sukaktį, prisiminti ir jau primirštas istorines erdves. Naujoji paroda primins, kad Senojo Klaipėdos uosto erdvės buvo atviros miestui, čia derėjo darbas, viešumas ir prieinamumas.
🔹 Mažuosius Klaipėdos Karalienės Luizės jaunimo centro stovyklautojus su uostu ir tuo, kaip jis veikia supažindins Lietuvos jūrų muziejaus edukatorius Mindaugas Žvirgždys. 
#kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770
    Birželio 29 d., trečiadienis, 19.30 val. Klaipė Birželio 29 d., trečiadienis, 19.30 val. Klaipėdos koncertų salėje
🔸 Giedrius Nakas: „Sapnas, kurį pamiršau“ 
Programa: Giedrius Nakas
🔸 Pianistas, kompozitorius ir dainininkas Giedrius Nakas vėl sugrįžta į Klaipėdą! Šįkart jis su kolegomis pristatys savo naują džiazo albumą „The Dream I Forgot“ / „Sapnas, kurį pamiršau“. Pasak Giedriaus, „pavadinimo reikšmė gali būti suprantama kaip sapnas, kurio vos prabudus nebeatsimename, tik jaučiame, kad sapnavom kažką ypatingo ir įspūdingo. Arba svajonė, kurios siekėm, bet dabar ją pamiršom, apleidom arba esam priversti ją pamiršti“.
#kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770
    2022 metų birželio 18 d. Klaipėdos centre, Seno 2022 metų birželio 18 d. Klaipėdos centre, Senojo turgaus aikštėje organizuojamas kūrybos festivalis „Žalias Ošas“
Programa:
➡ 14:00 Pantomimos teatro „A“ atidarymo eisena nuo Anikės aikštės iki Senojo turgaus
➡ 15:00-16:00 Poetiniai skaitymai: „GINČAS. Bet čia priėjo Augintinis ir tarė...“
➡ 16:00-22:00 Dainuojamosios poezijos ir bardų koncertas
#kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770 Baltas Sodas
    Bob James & Andrey Chmut – svajonė tapusi realy Bob James & Andrey Chmut – svajonė tapusi realybe
🎷🎹 Klaipėdos pilies džiazo festivalis kasmet džiugina originalia programa. Improvizacinės muzikos entuziastai ypatingai laukia finalinės festivalio dalies, kuomet scenoje pasirodo ryškiausios džiazo žvaigždės. Malonių netikėtumų organizatoriai žada ir šiemet. Šeštadienio (liepos 9 d.) programą vainikuos tarptautinis projektas “Bob James & Andrey Chmut” – bendras legendinio amerikiečių džiazo pianisto, dviejų „Grammy“ apdovanojimų laureato Bobo Jameso ir talentingo ukrainiečių saksofonininko Andrejaus Chmuto projektas 🎹🎷
DAUGIAU: #kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770 #XXVIIIKlaipėdospiliesdžiazofestivalis
    ♦ Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre – ♦ Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre – dirbtinis intelektas, intymumas, populiarumo ir kūrinio vertės klausimai bei Klaipėdos utopijos vaizdiniai
🔴 Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) visą birželį žada stebinti lankytojus apmąstyti siūlomų temų, potyrių bei praktinių veiklų gausa. Nuo birželio 10 d. KKKC Parodų rūmuose veikia keturios parodos, kurias apžiūrėti atvykęs lankytojas gali užtrukti ne vieną valandą. Be parodų, KKKC organizuoja daugybę kitų renginių: paskaitą apie dirbtinį intelektą, parodos atidarymo dūzges erdvėje HOFAS, kūrybiškumo laboratoriją su Gianluca Sodaro, trumpametražių filmų peržiūrą bei grafikos ir molio dirbtuves šeimoms.
🟥 DAUGIAU: #kulturosuostas #klaipeda #klaipeda770
    Lygiai mėnuo iki nuostabiai spalvingo Europos ša Lygiai mėnuo iki nuostabiai spalvingo Europos šalių tautinės kultūros festivalio 𝐄𝐔𝐑𝐎𝐏𝐈𝐀𝐃𝐀💚
☀ Vis dar svarstot dalyvauti ar ne? Ar tikrai verta ateit, džiaugtis, stebėt? 
👀 Žvilgsnis į nuostabias fotografo David Botond nuotraukas ir atrodo, kad sprendimas daugiau nei aiškus 😊
💙💛 Mes visi skirtingi, bet iš tiesų - mes viena ir nedaloma Europa! Draugystę švenčiam 𝐋𝐈𝐄𝐏𝐎𝐒 𝟏𝟑-𝟏𝟕 𝐃. Klaipėdoje!
#europiada2022 #europeade2022 #europeadeKlaipeda #klaipeda #klaipeda770
    • Renginiai
    • Klaipėdai 770
    • Apie projektą
    • Video
    • Kontaktai


    2022 „Klaipėdos šventės“. Visos teisės saugomos.

    Sekite mus

    • Renginiai
    • Klaipėdai 770
    • Apie projektą
    • Video
    • Kontaktai
    Kultūros uostas