Praėjusį savaitgalį „Light House Klaipėda“ erdvėse dvi dienas daugiau nei 70 jaunų žmonių suko galvas, spręsdami socialines problemas SOCIAL TECH hakatone „Potyrių laboratorija“. Renginio tikslas buvo sukurti ir pristatyti idėjas, leidžiančias įsijausti į kito žmogaus kūną ir jausmus.
Projekto „Klaipėda – Europos jaunimo sostinė 2021“ ir „Light House“ komandos inicijuotame renginyje dalyvavo 8 jaunimo komandos iš Klaipėdos, Kauno, LCC tarptautinio universiteto, Klaipėdos valstybinės kolegijos ir kt. Komandos, kartu su mentorių pagalba, kūrė ir pristatė įvairiausias idėjas: simuliatorius, padedantis įsigilinti į aklojo gyvenimą, neįgaliojo judėjimo ypatybes, disleksiko skaitymo sunkumus; VR žaidimas su situacijomis, kur veikėjas yra diskriminuojamas, patiriantis patyčias; kelnės, kurios akimirkai „atjungia“ kojas ir t.t.
Pasak vieno iš hakatono mentorių, Rolando Dockevičiaus, tai buvo pirmasis Lietuvoje tokio tipo hakatonas, kuriame nagrinėjamos sudėtingos socialinės temos: „Esu patenkintas tuo, ką komandoms pavyko iš savęs išspausti per tokį trumpą laiką“. Pasak jo, pastaruoju metu pasaulyje socialinės temos informacinių technologijų srityje yra itin finansuojamos, siekiant skatinti ieškoti problemų sprendimų.
Pirmoji vieta – hiperkinezijos sutrikimo sprendimui
SOCIAL TECH hakatono „Potyrių laboratorija“ komisija, kurią sudarė: startuolių rinkodaros konsultantas Dr. Donatas Jonikas, LCC tarptautinio universiteto Studentų reikalų dekanė Margarita Pavlovič, Klaipėdos universiteto Informatikos ir statistikos katedros vedėjas Dr. Mindaugas Kurmis ir Lietuvos verslo kolegijos Technologijų katedros vedėja doc. dr. Simona Grigaliūnienė nusprendė, jog pirmąją vietą laimėjo komanda „Neuroena“.
„Tai buvo vienbalsis komisijos sprendimas, nes jautėsi idėjos įdirbis ir svoris, jog tai ne tik problemos pažintinis produktas, bet ir realiai sprendžiantis sveikatos problemą“, – komentuoja komisijos narys D. Jonikas.
Nugalėtojai laimėjo 1000 Eur piniginį prizą, kurį įsteigė UAB Real Job Finders bei galimybę kitąmet sukurti savo idėjos prototipą bei pristatyti naujame Jaunimo centre Klaipėdoje – Eksperimentiniame atvirumo kultūros inkubatoriuje. Komandą „Neuroena“ sudarė: Kauno technologijų universiteto (KTU) robotikos studentas Simas Bačinskas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Deimantė Kurtulytė bei KTU Programų sistemų studentai Antanas Ramanauskas, Ugnė Glinskytė, o idėją hakatone gyvai pristatė KTU studentas, cerebriniu paralyžiumi sergantis 21 metų Lukas Arlauskas.
Arlauskas, pateikė kostiumo idėją, kuris padėtų žmonėms, turintiems hiperkinezijos sutrikimą – nevalingus judesius. Tokį kostiumą vilkintis žmogus gautų į raumenis elektros impulsus, kurie mažintų nevalingą raumenų susitraukinėjimą. „Aš pats sergu cerebriniu paralyžiumi nuo pat vaikystės ir patyriau viską: nuo skausmo iki socialinės atskirties“, – sako vaikinas.
Arlauskas teigia, kad nevalingi judesiai trukdo pilnavertiškai gyventi: „Aš tik praėjusiais metais išmokau užsirišti batą. O toks kostiumas galėtų padėti žmogui atlikti sudėtingesnius, tikslumo reikalaujančius veiksmus“.
Vaikinas teigia, jog komanda planuoja kostiumą kurti dviejų tipų: vieną – kuris pagelbėtų sergantiesiems ir kitą – kuris sukeltų empatijos jausmą žmonėms, neturintiems fizinių sutrikimų. „Aš paauglystėje susidūriau ir su psichologinėmis problemomis bei patyčiomis, todėl norėtųsi, kad žmonės suprastų, ką reiškia gyventi kasdien gyventi su nevalingais judesiais“, – pasakoja L. Arlauskas.
Hakatono antrą vietą laimėjo komanda „Quadrum“ iš Klaipėdos, kurie pateikė simuliatoriaus idėją, kurio pagalba galima suvokti, kaip gyvena judėjimo bei regos negalią turintys asmenys. O trečioji vieta atiteko LCC tarptautinio universiteto studentų komandai „Empify“, kurie pateikė virtualios realybės žaidimo idėją.