Kultūros uostasKultūros uostasKultūros uostasKultūros uostas
  • Renginiai
  • KLAIPĖDOS KRAŠTO METAI
  • Kontaktai

Tadas Girininkas: taisyklė „viską žinau“ R. Wagneriui netinka

    Pagrindinis Naujienos Tadas Girininkas: taisyklė „viską žinau“ R. Wagneriui netinka
    ToliauAtgal

    Tadas Girininkas: taisyklė „viską žinau“ R. Wagneriui netinka

    By Živilė Putnienė | Naujienos | Comments are Closed | 14 liepos, 2020 | 0

    Rugpjūčio 1-ąją Klaipėdos senajame elinge pirmą kartą dainuos operos solistas, sodraus boso savininkas Tadas Girininkas, vaidinantis garsių užsienio teatrų scenose. Karjeros laiptais sparčiai kopiantis atlikėjas su jauduliu laukia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rengiamos Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjeros: tikisi, kad jaunystės mieste jo pasiklausyti susirinks buvę klasės draugai ir pedagogai.

     

    Girininkas – palangiškis, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos auklėtinis. Kaip geriausias operos solistas jis pelnė „Operos švyturio“ ir „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimus.

    2014 m. T. Girininką pastebėjo ir ėmė globoti operos teatrų prodiuseriai iš Danijos. Netrukus operos bosas debiutavo Švedijos festivalyje, Danijoje dainavo Antonino Dvoržako „Requiem“, pasirodė garsiame Liucernos festivalyje Šveicarijoje, Niurnbergo operos teatre. Dar platesni kūrybos horizontai solistui atsivėrė po pasirodymo Jacques’o Fromentalio Halevy operoje „Žydė“ Vokietijos mieste Konstance… Užsienyje dirbantis ir Lietuvą Europoje garsinantis solistas džiaugiasi galėdamas dainuoti Klaipėdoje, kur kažkada prasidėjo jo muzikinė karjera.

     

    Įsimintinas debiutas KVMT scenoje

    Grįždamas į Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sceną, solistas jaučiasi ypatingai, nes būtent čia įvyko jo teatrinis debiutas: baigęs studijas, T. Girininkas atliko Charono partiją Claudio Monteverdi operoje „Orfėjas“. „Buvo 2007-ieji. Didžiulis dainavimo scenoje įspūdis. Pirmasis žingsnis į operos pasaulį… Visa tai buvo Klaipėdoje. Visi solistai mena savo pirmus pasirodymus, nesvarbu, kuriame teatre tai įvyko. Gauti sceninės patirties teatre buvo kiekvieno studento svajonė. Su metais tos patirties prisirinko nemažai, sukurta jau daug vaidmenų. Kai laisviau jautiesi scenoje, ir vokalinė branda jaučiama“, – sako į Klaipėdą sugrįžęs T. Girininkas.

    Solistas, kurio mama gyvena Palangoje, tikina, kad dainuoti pajūryje jam bus didžiulis malonumas. „Čia mokiausi vienuolika metų. Tikiuosi premjeroje išvysti žmones, su kuriais kuriais kartu mokėmės ar tiesiog bendravome. Ypač jaudinuosi laukdamas savo pedagogų, kuriems teks įrodyti, kad jų pastangos atsipirko“, – juokiasi T. Girininkas.

     

    Saksofoną iškeitė į dainavimą

    Būdamas paauglys T. Girininkas tvirtino, kad niekada nedainuos. „Šeštoje klasėje pradėjau groti saksofonu. Jis man atrodė viskas, o iš choro ir vokalo pamokų bėgiodavau. Į Lietuvos teatro ir muzikos akademiją įstojau kaip saksofonininkas, visiškai negalvojantis apie dainavimą. Tik pradėjus studijuoti mano požiūris kardinaliai pasikeitė, kai išvydau pirmuosius spektaklius Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Jie paliko tokį įspūdį, kad saksofoną iškeičiau į dainavimą ir ėmiau atkakliai siekti naujo tikslo. Susidomėjęs soliniu dainavimu, baigiau vokalo studijas pas profesorių Vladimirą Prudnikovą. Net neįsivaizduoju kito kelio, kuriuo galėčiau eiti. Patinka džiazas, kiti muzikiniai žanrai, bet klasikinė opera yra mano meilė“, – tikina pašnekovas.

    Įdomu, ar solistui svarbu dirbti vienoje trupėje, ar, kaip tam Olandui, geriau klajoti iš vieno teatro į kitą ieškant savo vienintelio, nepakartojamo vaidmens?.. „Negalėčiau atsakyti kategoriškai. Esu išbandęs abu variantus – dirbau trupėse ir dainavau kaip kviestinis solistas. Pasirinkau laisvai samdomo solisto kelią… Kai yra viena trupė, vienas teatras, mažiau galimybių išvykti dainuoti svetur. O aš galiu keliauti po daug šalių bei daug teatrų, ir, manau, tai padeda sparčiau tobulėti profesinėje veikloje. Susitinki su aukščiausio lygio profesionalais ir iš jų mokaisi, semiesi profesinės patirties. Yra ko pasimokyti ir iš mūsų šalies solistų. Kiekviena patirtis svarbi: tiek ta, kurią atsiveži iš užsienio, tiek ta, kurią gauni čia“, – tvirtina garsus solistas.

     

    Opera svarbiausia

    Kiek solistui svarbi operos režisūra? Ar jis mėgsta kūrybinius eksperimentus?  „Opera – tai muzika, išreikšta drama. Tad pirmiau kompozitorius, o paskui režisūra… Dalando partijos dar nesu dainavęs. Ji taps antruoju mano susitikimu su R. Wagnerio kūryba. Tai vienas iš sudėtingiausių kompozitorių, kurio muzikai atlikti prireikia daug kruopštumo ir nuoseklaus darbo. Taisyklė „išmokau ir jau viską žinau“ R. Wagneriui netinka. Nors „Skrajojantis olandas“ – viena iš ankstyvųjų kompozitoriaus operų, ne tokia sudėtinga kaip „Tristanas ir Izolda“ ar „Nibelungo žiedas“, džiaugiuosi, kad jau turiu patirties, leidžiančios drąsiai imtis R. Wagnerio kūrinių“, – sako T. Girininkas.

    Karaliaus Henriko partija R. Wagnerio operoje „Lohengrinas“ ir De Silvos partija Giuseppe’s Verdi operoje „Ernanis“ atnešė jam pirmąjį pripažinimą: solistas buvo tituluotas „Operos švyturiu“ kaip geriausias 2013 m. Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas.

    Girininko negąsdina tai, kad Dalando partiją teks dainuoti atviroje aikštėje Klaipėdos elinge: „Seniai ten nebuvau ir šią vietą sunkiai pamenu, tad bus puiki proga sugrįžti. Manau, Dalando partija prie marių puikiai skambės. Dar mažai susidūriau su „Skrajojančio olando“ pastatymo kūrėjais, bet širdimi jaučiu, kad rezultatas bus neeilinis“.

     

    KVMT inf.

    "Skrajojantis olandas", Klaipėdos muzikinis teatras, Muzikinis rugpjūtis pajūryje

    Related Posts

    • KVIEČIAME SIŪLYTI PRETENDENTUS KULTŪROS MAGISTRO VARDUI GAUTI

      By Živilė Putnienė | Comments are Closed

      Kviečiame Klaipėdos kultūros organizacijas bei fizinius asmenis siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti. Klaipėdos kultūros magistro vardas suteikiamas Klaipėdos miesto menininkams ar kitiems kultūros darbuotojams už išskirtinius nuopelnus miesto kultūrai. Siūlant pretendentą, prašome atsiųsti:Skaityti daugiau

    • N. Sinkevičiūtės „PASAKA BE PAVADINIMO”

      By Dalia | Comments are Closed

      „Pasaka be pavadinimo“ – tai liūdėti neleisiantis kompozitorės Nijolės Sinkevičiūtės, režisierės Eglės Miškinytės ir libreto autoriaus Virgio Pupšio muzikinis spektaklis vaikams apie vienybę ir tikrą draugystę. Šioje istorijoje susipažinsite su penketuku, kurį su savimi nešiojasiSkaityti daugiau

    • Šeiko šokio teatro premjera „Sound of Five”

      By Dalia | Comments are Closed

      Kovo 24 d. 19 val. Kultūros fabrike, Bangų g. 5A Įtraukiantis šokio spektaklis akims ir ausims, kurį galima ne tik žiūrėti, bet ir jausti visu kūnu. „Sound of Five“ – tai juslių pasiutpolkė įsukanti įSkaityti daugiau

    • Knygos apie garsųjį „Viktorijos“ viešbutį pristatymas

      By Dalia | Comments are Closed

      Kovo 25 d. 13.00 val. Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Pempininkų padalinyje (Taikos pr. 81A) vyks knygos „Viktorijos“ viešbučio paslaptys“ pristatymas. Renginyje dalyvaus knygos autorius, leidyklos „Libra Memelensis“   vadovas Kęstutis Demereckas. Pirmasis „Viktorijos“ viešbučioSkaityti daugiau

    • KINO PAVASARIS Klaipėdoje

      By Dalia | Comments are Closed

      Iki paskutinio kadro įtraukiančios istorijos, šurmuliuojantys kino teatrai bei po seansų netylantys pokalbiai – KINO PAVASARIS Klaipėdoje! Išgirdęs kiną nesistenk atsispirti jo traukai, o eik ir žiūrėk, ką tau paruošėme šiemet. Susitinkame kovo 16–26 d.Skaityti daugiau

    • BALTIJOS JŪROS GYVŪNŲ REABILIATCIJOS CENTRE RENGIAMA TARPTAUTINĖ KONFERENCIJA „AR BALTIJA SAUGŪS NAMAI GYVYBEI?“

      By Dalia | Comments are Closed

      Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centro veikla jau prasidėjo šį mėnesį, atgabenus į jį gydymui du išsekusius Baltijos pilkųjų ruonių jauniklius. Artimiausiu laiku šis naujas, modernus centras atsivers ir Baltijos jūros tyrėjams. Gegužės 11–12 d. LietuvosSkaityti daugiau

    ToliauAtgal




    Klaipėdos Uostas © 2022

    Naujienlaiškio prenumerata

    Palaukite...

    Dėkojame, kad užsiprenumeravote!

    Sekite mus



    Privatumo politika
    • Renginiai
    • KLAIPĖDOS KRAŠTO METAI
    • Kontaktai
    Kultūros uostas