mone Kielė tapybos paroda: INDIVI(DUALUMAS)
RENGINIAI-KLAIPĖDOJE
Kiekvieno laikmečio visuomenė pasižymi tam tikrais bruožais ir dėsningumais – elgesio normomis, aprangos detalėmis, bendravimo maniera, grožio standartais. Būdama šiuolaikinės visuomenės dalimi ir taikliai užčiuopdama jos gyvenimo pulsą, tapytoja Raimonda Petraitė (meno pasaulyje atpažįstama iš „mone Kielė“ slapyvardžio), savo kūryboje kalba apie nūdienos žmogų – nuolat ieškantį savojo stiliaus, savasties pojūčio ir išskirtinumo.
Nuolatinis tempas ir siekis koja kojon žengti su besikeičiančiomis gyvenimo nuostatomis, gimdo aktualią problematiką – vis nepasiekiamą žmogaus išvaizdos ir būties standartą. Būtent pastarąsias aktualijas savo kūryboje reprezentuoja tapytoja, pasitelkdama įvairius buitinius siužetus, žaismingą koloritą, iškalbingą vaizduojamų figūrų kūno kalbą bei tokiu būdu sustiprindama vyraujantį psichologinį veikėjų foną. Dabartinį laikmetį atspindintį personažų charakterį dailininkė sukuria akcentuodama žmonių stiliaus detales – drabužių madas, aksesuarus, makiažą ar net augintinių veisles.
Tapydama šiuolaikinį žmogų, užuot jį kritikavusi, R. Petraitė žavisi jo rimtumu, o kartais ir naiviu bei kvailoku pasinėrimu į savęs ieškojimą per aprangą, makiažą ar aksesuarus. Ekspresyviomis tapybinėmis priemonėmis autorė kuria šiuolaikinio miesto bei kaimo žmogaus portretą, kelia aktualius klausimus apie individo ir individualumo vietą pasaulyje. Tiek daug dėmesio teikdama personažų išorei, autorė skatina žiūrovą žvelgti giliau ir kelti klausimą – kas slypi už viso šio fasado?
Apie dailininkę
Raimonda Petraitė (g. 1992) – šiuolaikinės figūratyvinės tapybos atstovė. Daugiausiai kuria tapydama aliejiniais ir emaliniais dažais. Baigė Vilniaus dailės akademiją, Kauno fakultetą, Tapybos bakalaurą. Vėliau studijavo Vilniaus Universitete, Filosofijos fakultete, kur įgijo pedagogikos kvalifikaciją.
Gyvendama Vilniuje, menininkė kurti grįžta į kaimą (Ukmergės raj.). Būdama šioje, dviejų būčių (miesto ir kaimo) sankirtoje, autorė aktualizuoja šiuolaikinio žmogaus įvaizdį lietuviško peizažo motyvuose. Tokiu būdu gimsta dailininkės kūryboje gvildenamos šiuolaikinio pasaulio psichologinės būsenos, ironizuojamos visuomenės normos ir vertybės, kritiškai vertinama ir kvestionuojama grožio sąvoką.
R. Petraitė surengė penkias personalines parodas Lietuvoje ir Čekijoje, dalyvauja grupinėse parodose, jos kūriniai priklauso Lietuvos ir kitų užsienio šalių privačioms kolekcijoms.
Parodos kuratorė, menotyrininkė Agota Bričkutė