Spalio 13 d. 18 val. Baroti galerijoje (Aukštoji g. 1/ Didžioji vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma jubiliejinė Isroildžon Baroti paroda „(INTE)GRACIJA“.
Šių metų spalio mėn. klaipėdietis dailininkas-keramikas Isroildžon Baroti švęs savo 60-metį. Ši proga ir įdomus bei sudėtingas autoriaus gyvenimo ir kūrybos kelias padiktavo dailininkui kūrybinę temą, kuria jis kviečia visuomenę diskusijai. Anot dailininko, diskusijos tema nėra atsitiktinė – ji labai svarbi šių dienų aktualija ne tik mūsų šalyje, bet ir visame pasaulyje.
„(Inte)gracija“ – toks Isroildžon Baroti kūrybinio projekto pavadinimas, kuriame autorius bandys ir pasidalinti asmeninėmis patirtimis bei įžvalgomis, ir pafilosofuoti sudėtinga nūdienos konfliktų, priešpriešų ir , tuo pačiu, nuostabaus kitimo, prisitaikymo ar net atsinaujinimo tema.
Keramikas I. Baroti į Klaipėdą iš tolimos Tadžikijos atvyko prieš 35 metus. Jau pirmosios gyvenimo Lietuvoje dienos leido suprasti, kad norint čia pritapti ir kurti, reikės integruotis į šios šalies gyvenimą, pažinti jos kultūrą, gyvenseną, papročius. Tiesa, tuo pačiu, žmogui visada labai svarbu išsaugoti savąjį identitetą, savas kultūrines šaknis. Naujoje aplinkoje bet kokia gyvybė turi ne tik prisitaikyti prie „esamų sąlygų“, pamilti „naujuosius namus“, bet ir išsaugoti savo unikalumą, savo genetines vertybes. Toks kelių kultūrų susiliejimas viename neretai duoda labai įdomų rezultatą. Ne veltui pats žodis integracija (lot. Integratio) reiškia atnaujinimą, atstatymą, dalių, elementų jungimą(si) į visumą.
Analizuojant integraciją, susiduriama su šio termino apibrėžimo problema. Integracija gali būti suvokiama kaip statiškas arba kaip dinamiškas reiškinys, kaip išdava arba kaip vyksmas. Taigi, integraciją galimą apibrėžti skirtingai: kaip procesą ar rezultatą.
Įdomu ir tai, kad kūrybos medžiaga – molis yra labai tinkamas kitokių medžiagų integravimui į save. Tai leis dailininkui eksperimentuoti išraiškos priemonėm: jungti įvairias medžiagas ir detales į visumą, derinti įvairius molio degimo metodus ir technologijas. Visa tai suteiks galimybę parodos autoriui prabilti į visuomenę ne tik siužetine parodos koncepsija, bet ir nemažiau iškalbia formos bei plastikos išraiška (gracija).
Integracija – nepaprastai plati sąvoka. Analizuodamas ją dailininkas gali paliesti įvairiausias egzistencines temas. Todėl keramikos skulptūrų paroda, nagrinėjanti šiuolaikinės integracijos aspektus, gali tapti įdomiu akcentu „Lietuvos kultūros sostinė Klaipėda –neužšąlantis kultūros uostas 2017“ renginių cikle.