Rugpjūčio 10 d., ketvirtadienį, 17 val. „Menų zonoje“ (Aukštoji g. 5, Klaipėda) Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras ir „Menų zona“ pristato KKKC tarptautinės meno rezidentūros dalyvių Jurijaus Štapakovo ir Aleksandros Gart (Sankt Peterburgas, Rusija) projektus „Aukštai pakilęs vanduo“ ir „Gatvės emocijos. Daugiau balandžių Klaipėdai“.
Nuolat po pasaulines meno rezidencijas klajojantys menininkai Jurijus Štapakovas ir Aleksandra Gart dešimčiai dienų apsistojo KKKC meno rezidentūroje ir itin daug veiksmo šią vasarą sulaukusioje Klaipėdos senamiesčio erdvėje ketvirtadienį žada apokalipsės pranašystes, kurioms, be abejo, bus reikalinga klaipėdiečių ir miesto svečių pagalba.
Ko gali tikėtis renginio dalyviai ir kokiomis raiškos formomis meno nomadai iš Sankt Peterburgo pristatys savo naujausius Klaipėdai skirtus projektus, kūrėjai pristatė trumpame interviu.
Jurijau, grafika, atrodytų, yra gana išsisėmusi meno forma. Ką žadate Klaipėdos meno mėgėjams?
Graviūra – labai formali meno forma. Mano nuomone, graviūra pateikia maksimaliai supaprastintą tikrovės vaizdą, ypač jei naudojama tik viena pagrindinė spalva – juoda ar pilka. Tačiau galima žiūrovui ir nesiūlyti konkrečių vaizdų, paliekant erdvės laisvai interpretacijai. Projekto „Aukštai pakilęs vanduo“ idėja gimė ne iš karto: stebėdamas potvynius Sankt Peterburge, Venecijoje ar Korke (Airija), įsivaizduodavau neužmatomą tyvuliuojančio vandens plotą. Visuotinis atšilimas, ledynų tirpimas yra reikšmingi – tai gyvybei ir civilizacijai svarbios ekologinės problemos. Tačiau meno idėjos realizavimui svarbi vien vizualioji dalis, o visa kita lieka užkulisiuose.
Mano personalinį projektą, pavadintą „Aukštai pakilęs vanduo“, sudaro serija 80×60 cm formato darbų, atliktų monotipijos ir reljefinės spaudos technika. Pagrindinė projekto idėja: vanduo kaip gaivalas tematiškai sieja Klaipėdą su Sankt Peterburgu, kaip ir su daugybe kitų uostamiesčių. Įsivaizduokite, kad vanduo pakilo 30–40 metrų ir praktiškai užliejo miestą. Tik aukščiausiųjų dominančių viršūnės kyšo iš vandens. Šiame projekte mane domina atlikimo grynumas ir būtinasis minimalizmas. Dangiškoji linija tarp dangaus ir žemės, pusiau suprematistiniai objektai, išsidėstę toje linijoje tam tikrais intervalais, nebūtinai sutampančiais su tikrąja topografija – tai ir yra vizualinė užduotis, kurią turi išspręsti autorius.
O kaip šią Jūsų užduotį spręs „Menų zonos“ lankytojai?
Lankytojai taps seminaro-plenero dalyviais ir, gavę popieriaus bei kitos „amunicijos“, projekto pristatymo metu spausdins ant asfalto. Kūrybinės užduoties tema: „Visi mirs, liksiu tik aš“. Kiekvienas seminaro dalyvis kurs savąją didžiojo tvano versiją ir popieriuje atvaizduos miesto dalis, jų nuomone, liksiančias kyšoti iš vandens po didžiulio 30 metrų vandens pakilimo. Suprematinės figūros, vaizduojančios dominantes, bus išpjaunamos iš kartono, tepamos dažais ir spausdinamos tiesiai ant asfalto mūsų parinktoje vietoje.
Aleksandra, o Jūsų projektas, regis, – virš vandens?
Taip, jis plevens, vėlgi visų mūsų dėka.
Tarp daugybės gydymo metodų vienas iš efektyviausių ir kartu paslaptingiausių yra balandžių psichoterapija, t. y. gydymas balandžiais. Balandžių psichoterapijoje šiandien taikomi du pagrindiniai metodai. Vienas iš jų – kryptingas gydymas, t. y. fizinis kontaktas, kartu leidžiamas laikas ir pokalbiai „iš širdies“. Antrasis, vadinamasis natūralusis, metodas grindžiamas tuo, kad pacientai gauna gyvybinės energijos ir teigiamų emocijų stebėdami balandžius arba žiūrėdami į jų nuotraukas ir atvaizdus. Būtent tai lemia balandžių psichoterapijos populiarumą: ją galima taikyti net tiems pacientams, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių negali laikyti naminių gyvūnėlių.
Klaipėdoje psichoterapija iš gydytojo kabineto išeis į miesto gatves, kad išgydytų visus žmones! Tam miesto balandžių nepakaks, todėl paukščių stebėjimo plenero metu jo dalyviai kurs savo lipdukus ir klijuos ten, kur gydantieji paukščiai ypač reikalingi.
Primename, kad susitikimas su menininkais vyks rugpjūčio 10 d., ketvirtadienį, 17 val. „Menų zonoje” (Aukštoji g. 5, Klaipėda). Renginys nemokamas.
KKKC tarptautinės meno rezidentūros projektą „Air KCCC / KKKC Eteris“ iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.