Rugpjūčio 13-14 dienomis elinge Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras publikai pristatys du vienaveiksmius baleto spektaklius: „Stabat Mater“ (pagal Giovanni Battista Pergolesi muziką) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“. Premjeras kartu su tarptautine menininkų komanda ruošia vienas ryškiausių šiuolaikinio šokio kūrėjų Europoje – choreografas ir Slovėnijos nacionalinio teatro Mariboro baleto trupės vadovas Edwardas Clugas.
Repeticijas su KVMT baleto trupe pirmas pradėjo choreografo asistentas Gajus Žmavcas (Slovėnija). „Pirmą kartą susitikdamas su baleto trupe truputį jaudinuosi ir žinau, kad mes kartu turėsime daug gražaus darbo, daug išmoksime. Man svarbiausia asmeninis kontaktas, noriu sutikti baleto artistus, juos pažinti: išvysti jų judesius, patyrinėti charakterius“,- sakė G. Žmavcas.
Klaipėdoje kūrėjai pristatys baletus E. Clugo sukurtus skirtingu laiku ir su skirtingomis trupėmis: „Šventasis pavasaris“ buvo pastatytas su jo vadovaujama Slovėnijos nacionalinio teatro Mariboro baleto trupe 2012 m., o „Stabat Mater“ buvo užsakytas ir pastatytas Miuncheno valstybiniame teatre „Gärtnerplatz“ 2013 m. 2014-aisiais abu baletai buvo apjungti Maribore ir tapo šios baleto trupės vizitine kortele, apkeliavusia daugelį baleto festivalių ir teatrų visame pasaulyje, sulaukusia ne vieno perkėlimo.
„Tačiau Klaipėdoje jie užgims naujai, nes kiekviena baleto trupė, scenografija – skirtinga. Klaipėdoje spektaklius pristatysime laivų elinge ir tai bus su niekuo nesulyginama. Aš jau apžiūrėjau spektaklio premjeros lokaciją. Tai fantastiška, įkvepianti vieta: kokia aplinka, pro šalį mariomis plaukiantys laivai! Tai bus ypatingas įvykis!“,- žada G. Žmavcas.
G.Žmavcas baleto mokėsi Mariboro muzikos ir baleto konservatorijoje, vėliau studijas tęsė Tarptautinėje klasikinio šokio akademijoje Kijeve, Ukrainoje. 2006 m. tapo Mariboro baleto trupės šokėju, čia ėmė glaudžiai bendradarbiauti su jos meno vadovu, choreografu Edwardu Clugu.
Kaip Mariboro baleto trupės narys ir pagrindinis solistas jis gastroliavo Kroatijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Serbijoje, Italijoje, Vokietijoje, Vengrijoje, Portugalijoje, Švedijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Rusijoje, Ukrainoje, Pietų Korėjoje, Singapūre, Kolumbijoje, Brazilijoje, Meksikoje, Kanadoje, JAV ir kitur. Pasirodė prestižiniuose pasaulio šokio festivaliuose ir teatruose, kaip kad Lotynų Amerikos teatro festivalis Bogotoje, šokio festivalis „Jacob’s Pillow“, Marijos teatro festivalis „Baltųjų naktų žvaigždės“ Sankt Peterburge, Maskvos Didysis teatras, Švedijos Karališkoji opera ir kitur.
G.Žmavcas atliko vaidmenis daugelio žymių choreografų spektakliuose, tarp jų galima paminėti tokius šiuolaikinio baleto autoritetus, kaip Johanas Ingeris, Mauro Bigonzetti, Jeanas Christophe’as Maillot, Staša Zurovacius ir Zoranas Markovičius.
2013 m. G. Žmavcas debiutavo kaip choreografas, sukūręs choreografiją vienaveiksmiam baletui „Home“ Mariboro teatre, kuris buvo rodomas Šiuolaikinės choreografijos vakare drauge su Stašos Zurovaciaus ir Zorano Markovičiaus baletais. Nuo to laiko jis dirba Slovėnijos nacionaliniame teatre Maribore, čia kuria choreografiją baleto, dramos ir operos spektakliams kaip kviestinis choreografas. 2015 m. Slovėnijos baleto artistų asociacijos prezidento Tomažo Rode’s kvietimu sukūrė choreografiją „Keturioms paskutinėms dainoms“ pagal to paties pavadinimo Richardo Strausso pomirtinį dainų ciklą. 2017 m. jis sukūrė choreografiją Richardo Wagnerio muzikinės dramos „Reino auksas“ pastatymui (rež. Igoris Pisonas) Mariboro teatre. Tais pačiais metais pelnė pirmąją premiją III Jaunųjų slovėnų choreografų konkurse už kompoziciją „Yesterdays“.
2018 m. SNT Mariboro baleto trupei G. Žmavcas sukūrė dar vieną vienos dalies baletą „Maestro“, rodomą drauge su Edwardo Clugo ir Aexanderio Ekmano vienaveiksmiais baletais. 2019 m. tame pačiame teatre sukūrė choreografiją Charles’io Gounod operos „Faustas“ pastatymui (rež. Pieras Francesco Maestrini), o 2020 m. – savo pirmąjį viso vakaro trukmės baletą „Little Creation“, kurį sudaro aštuoni solo ir duetų numeriai, atliekami Mariboro baleto trupės ir kviestinių šokėjų. Tais pačiais metais, bendradarbiaudamas su ukrainiečių baleto šokėja Tetiana Svetlična, jai sukūrė solo kompoziciją „Creation Acrylique“ pagal Maurice’o Ravelio „Bolero“, kurio premjera įvyko Šibeniko šokio festivalyje (Kroatija) pernai vasarą.