Pirmu Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro atsivėrimu publikai po karantino tapo baleto trupės choreografinių miniatiūrų vakaras „Dėmesio! Baletas 2021“. Balandžio 29 d. baleto artistai publikai atvėrė savo pulsuojančias širdis ir šis nuoširdumas sulaukė atsako: vakaro finale salėje griaudėjo plojimai bei nesibaigiantys šūksniai „Bravo!“.
Šokis – tai pulsuojanti širdis pasišventimo baletui celėje. Baletas – gracinga šokio gulbė, kartais kylanti laisvės ir pasitenkinimo skrydžiui, o kartais tragiškai užlaužianti kasdienybės nesėkmių palaužtus sparnus. Šokis – raibuliuojanti jūra. Šokėjas – skirtingų gyvenimiškų rolių atlikėjas, kartais net prašytojas su lagaminėliu. Ir visada šviečianti žvakė, beprasmybės tamsumose. Svarbiausia neprarasti jėgų ir sąžiningai melstis baleto dievybėms!
Publikos satisfakcijos pilnatvė
„Kūrybiškumo pliūpsnis, nuoširdūs, kiek filosofiški būties apmąstymai šokyje. KVMT baleto kompanija demonstruoja šiandien retai sutinkamą choreografinės minties tyrumą. Šokis dėl šokio, – ne apie Juos.
Atskiri komplimentai vyr. choreografui Aurelijui Liškauskui ir visai baleto trupei už gebėjimą atskiras mintis sutelkti į konceptualų vienį, tuo pat metu išryškinant kiekvieno pradedančio choreografo kūrybą. 25 kadras trinkteli laiku ir vietoje, įtraukia stebėtoją, baletas nepritrūksta dėmesio. Pilna satisfakcija“,- išvydusi projektą sake šokio kritikė Skaidrė Baranskaja.
„Kompozicijos įvairios stilistiniu, estetiniu, emociniu požiūriu, plastinių ir vizualinių idėjų raiška. Puiku, kad šokėjų iniciatyva sulaukia teatro palaikymo. Neabejotina, kad nuoseklus darbas šia linkime ateityje duos įdomių rezultatų. Svarbiausia, kad toliau stiprinamas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės įvaizdis, kuris per pastaruosius metus vis dažniau kreipia dėmesį ir įvairėjančiu repertuaru, ir techniniu šokėjų meistriškumu. Formuojasi stipri gal ne baleto, bet šiuolaikinio šokio trupė, įdomi ir savo tarptautine sudėtimi, ir kaip erdvė, kurioje randa vietą Lietuvos šokėjai – ir pakankamai patyrę, tokie kaip buvusi LNOBT solistė Grytė Dirmaitė, ir ką tik baigę M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyrių – pavyzdžiui, Ksenija Jermakova“,- sakė internetu projektą žiūrėjęs šokio kritikas Helmutas Šabaševičius.
Pripažinimas skatino tęsti
Programoje „Dėmesio! Baletas 2021“ žiūrovai išvydo keturiolika choreografinių miniatiūrų, kurias sukūrė tiek jau žinomi choreografai, tiek ir debiutuojantys šiame amplua baleto šokėjai: Airisė Gudonytė, Arshak Gyozalyan, Grytė Krstic, Aušra Krasauskaitė, Viktorija Galvanauskienė, Daria Verovka, Taurūnas Baužas, Roman Semenenko.
Choreografinių šokio numerių apjungimu rūpinosi teatro vyriausias choreografas Aurelijus Liškauskas, baleto trupės meno vadovė Jelena Lebedeva, choreografė ir šokėja Aušra Krasauskaitė. Choreografines miniatiūras atliko KVMT baleto trupės šokėjai.
Skirtingų mus užplūstančių jausmų dvasią scenoje kūrė profesionalų komanda: projekcijų dailininkas – Linartas Urniežis, šviesų dailininkas – Andrius Stasiulis, garso operatorius – Jonas Raudonius. Vaizdo projekcijų, šviesų ir kūrybinių jungčių dėka choreografinės miniatiūros virto kone vientisu spektakliu.
2020 m. startavęs „Dėmesio! Baletas 2020“ projektas antrą kartą atskleidžia jaunos ir veržlios Muzikinio teatro baleto trupės kūrybingumą. Pirmasis choreografinių miniatiūrų vakaras sulaukė tokio didelio žiūrovų susidomėjimo, kad nutarta šį unikalų kūrybinį projektą kartoti kasmet.
„Turėdama įvairios patirties galiu konstatuoti, kad išbandyti save choreografo darbe būtina kiekvienam šokėjui. Kai susikeiti vietomis tarsi naujai susipažįsti su šokio pasauliu: nauja patirtis duoda kitą supratimą apie choreografiją, naujus iššūkius ir džiaugsmus, skatina tobulėti tiek judesių technikoje, tiek ieškoti papildomos informacijos, mąstyti“,- sako choreografė, lektorė ir baleto artistė A. Krasauskaitė.
Pirmas susitikimas su Muzikinio teatro baleto trupės susitikimas su publika baigėsi – jaudinančiais publikos pripažinimo šūksniais. Tarsi į žiūrovų salę siųsta pulsuojanti baleto artistų širdis buvo pagauta ir liko žiūrovų rankose!
Žaneta Skersytė
Vytauto Petriko nuotr.