„Gyvename neįprastomis sąlygomis. Buvęs pasaulis su visais jo privalumais ir trūkumais staiga pakeitė statusą – jo margoje partitūroje atsirado pauzės ženklas. Džiugu, kad ši pauzė virsta naujomis galimybėmis“, – pasakoja Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.
Muzikinis teatras šią savaitę išleidžia jau ketvirtą savo laikraščio numerį. Dėl karantino leidinys tapo virtualiu, kaip ir dauguma dabartinių Muzikinio teatro veiklų. Laikraštyje, šįkart pavadintame „Muzika gydo“, pasakojama apie neseniai „Pagauk bangą“ virtualioje apdovanojimų ceremonijoje paskelbtus laureatus – praėjusiais metais ryškiausiai pasirodžiusius teatro artistus ir darbuotojus. Ar žinote, kas Muzikiniame teatre gali pasigirti šalčiausiais nervais ir aštriausiu protu? Kodėl kuriant „Spragtuką“ prireikė virtualių mokymų ir ypatingų priemonių, kurios buvo specialiai atgabentos iš Amsterdamo? Kokio pelnyto titulo lengvai žada neatiduoti Baleto trupė? Kaip Muzikinio teatro orkestro profesionalai susitvarkė su patikėtomis sunkiomis užduotimis? Taipogi skelbiama festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ programa, o pasigardžiavimui – linksmos istorijos iš Muzikinio teatro gyvenimo. Su moralu: visi netikėtumai scenoje baigiasi gerai arba labai gerai, jeigu sugebi į juos žvelgti kūrybingai.
Išvyskite „Eglės žalčių karalienės“ repeticijų akimirkas
Muzikinis teatras džiaugiasi atsinaujinusiu gražiu bendradarbiavimu su Klaipėdos apskrities viešąja I. Simonaitytės biblioteka. Nuo kitos savaitės vidurio visi po karantino duris atvėrusios bibliotekos lankytojai galės pasigrožėti fotomenininko Martyno Aleksos nuotraukomis, kuriose užfiksuotos Eduardo Balsio šokio spektaklio „Eglė žalčių karalienė“ repeticijų akimirkos. Gegužės 20-ąją planuotas rodyti spektaklis perkeltas į rugsėjo 10-ąją, tad žiūrovai šio „Padėkos kauke“ apdovanoto bei „Auksiniam scenos kryžiui“ nominuoto spektaklio labai laukia…
Nuotraukose siūlome grožėtis Eglės ir Žilvino meilės legenda, kurią scenoje sukūrė žinomas choreografas Martynas Rimeikis. Paroda atskleidžia, koks trapus, bet kartu titaniškų fizinių pastangų reikalaujantis yra šokio menas. Ir nesvarbu, kad buvo fotografuota repeticija tuščioje scenoje, artistams vilkint kukliais darbo drabužiais: užtat kaip išraiškingai nuotraukose byloja šokėjų kūnai, akys, lūpos…
Prisitaikė greitai
Anot L.Vilimienės, karantinas – tai puikus laikas pasitikrinti savo vertybių hierarchiją, peržiūrėti, kas ir kodėl mums gyvenime svarbiausia. Gavome progą įvertinti, ką reiškia negalėti užsiimti savo tiesiogine, daug metų puoselėjama veikla, o kartu – mus praturtinančių pamokų. Bet iškilę keblumai ir kliūtys gali virsti naujomis galimybėmis.
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, jau pusantrų metų dirbantis be savo namų, prie naujos situacijos prisitaikė gal net lengviau nei bet kuris kitas teatras šalyje: „Visi teatro administravimo procesai jau anksčiau buvo skaitmenizuoti, perkelti į „debesų“ serverius, todėl darbo organizavimo nesklandumų pavyko išvengti. Tiesa, daugeliui teatro menininkų teko labiau pasidomėti technologijomis. Pirmoji pavyzdį kolegoms parodė teatro baleto trupė, kuri, pasitelkusi kompiuterinę vaizdo programą, pradėjo rengti bendras pamokas bei repeticijas. Vėliau jų pavyzdžiu pasekė ir choras, solistai, orkestras… Visa tai ne tik leido organizuoti darbą iš namų, bet ir paskatino visą kolektyvą kūrybiškai ieškoti naujų būdų“, – pasakoja Muzikinio teatro vadovė.
Pavasarį perkelti į rudenį
Kūrybiškumo bei gebėjimo operatyviai reaguoti į susiklosčiusią situaciją prireikė ir teatro administracijai, kurią staiga užgriuvo būtinybė į rudens sezoną perkelti pavasariui suplanuotus spektaklius. Tarp jų – ir balandžio 17 d. turėjusią vykti Jacques’o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ premjerą, kuri nukelta į rugsėjo 18 d. „Nors neturint savo teatro salės operuoti spektaklių datomis sudėtingiau, repertuarą mums pavyko sėkmingai perplanuoti. Mat pasibaigus „Muzikinio rugpjūčio pajūryje“ renginiams, rugsėjis teatro menininkams būdavo trumpo atokvėpio nuo scenos metas. Šįmet to atokvėpio nebus, nes publikai grąžinsime „skolą“ už pavasario mėnesius“ – teigia L.Vilimienė.
Kad karantinas ištirptų migloje
Žinoma, konkretūs teatro veiklos planai priklausys ir nuo to, kada šalyje vėl bus leista organizuoti didžiuosius renginius, taip pat nuo to, kokios sąlygos bus iškeltos tokių renginių organizatoriams. „Nuoširdžiai tikimės, jog rugpjūčio 1-ąją turėsime galimybę klaipėdiečius ir miesto svečius pakviesti į Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjerą senajame elinge ant marių kranto. Jei viskas klosis sėkmingai, šios didingos Klaipėdos miesto gimtadieniui dedikuotos premjeros repeticijos, dekoracijų bei scenos kostiumų gamyba prasidės jau birželio pradžioje. Ir mūsų pasiilgtai publikai, ir visam teatro kolektyvui norėčiau palinkėti, kad taip ir būtų. Kad simbolinis vaiduoklių laivas, išnyrantis šioje operoje, kartu su paskutiniaisiais jos akordais išnyktų migloje kartu pradangindamas ir gyvenimu džiaugtis trukdančias baimes“, – linki Muzikinio teatro vadovė L.Vilimienė.