Choreografo Martyno Rimeikio šokio spektaklis „Eglė žalčių karalienė“, pagal Eduardo Balsio muziką pastatytas Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, tapo 2019-ųjų „Metų spektakliu“ Klaipėdoje. Kovo 27-ąją surengtoje virtualioje apdovanojimų ceremonijoje jam buvo įteikta „Padėkos kaukė”.
„Padėkos kauke” įvertinami Klaipėdoje kuriančių teatralų pasiekimai bei reikšmingiausi metų darbai, tapę ryškiausiais miesto ir visos šalies metų teatrinio gyvenimo įvykiais. Apdovanojimų idėjos autorius – režisierius Alvydas Vizgirda. Laureatai apdovanojami įspūdinga juvelyrikos miniatiūra, pagaminta iš sidabro, puošta auksu ir brangakmeniais.
XX a. lietuvių muzikos klasiko E. Balsio neoklasikinis baletas „Eglė žalčių karalienė“ – populiariausias ir daugiausiai pastatymų sulaukęs šio žanro nacionalinis veikalas. Jį kurdamas kompozitorius rėmėsi Salomėjos Nėries to paties pavadinimo poema, išryškino mitologinius pasakos pradus ir išplėtojo Eglės ir Žilvino žmogiškųjų jausmų dramą. Baleto partitūrai būdinga spalvinga instrumentuotė, ryškūs nuotaikų kontrastai, atpažįstami lietuvių liaudies muzikos motyvai.
Pastatymą Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre kūrusi jaunosios kartos menininkų komanda – choreografas Martynas Rimeikis, scenografas Marijus Jacovskis ir kostiumų dailininkė Elvita Brazdylytė – stengėsi įsiklausyti į kompozitoriaus E. Balsio muziką ir neprimesti Eglės ir Žilvino meilės istorijai nūdienos socialinių kontekstų. Tuo pačiu mėginta išvengti pasakų inscenizacijoms būdingos vizualių detalių gausos, todėl scenoje byloja pats šokis, o ne dekoracijos ar butaforija.
Įstabią E. Balsio muziką atskleidė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras, vadovaujamas dirigentų Modesto Barkausko ir Tomo Ambrozaičio.
Į „Padėkos kaukės” apdovanojimus šįmet taip pat pretendavo Eglę šokanti balerina Julija Stankevičiūtė, Žilvino vaidmens atlikėjas Mantas Černeckas bei „Eglės žalčių karalienės” choreografas Martynas Rimeikis.
Martyno Aleksos nuotr.