Paryžius, Niujorkas ir Buenos Airės; argentinietiškas tango, klasikinė muzika ir džiazas – gyvenimas tarp skirtingų miestų ir muzikinių stilių suformavo unikalų Ástoro Piazzollos kūrybinį braižą, kuriam publika neabejinga jau daugiau nei pusę amžiaus. Koncerte „Vien tik Piazzolla“ smuikininkė Dalia Dėdinskaitė, violončelininkas Glebas Pyšniakas ir akordeonininkas Tadas Motiečius kvies kartu leistis į muzikinę kelionę tarp skirtingų žemynų, kultūrų ir žanrų, skambant vien tik Á. Piazzollos kūriniams. Šios šventinės klasikos festivalio „Salve Musica“ programos klausysimės gruodžio 17 dieną, antradienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje.
Dalia Dėdinskaitė yra viena ryškiausių jaunosios kartos Lietuvos smuikininkių. Ji koncertuoja daugelyje Europos valstybių, JAV ir Naujojoje Zelandijoje, griežia solo su simfoniniais ir kameriniais orkestrais. Glebas Pyšniakas groja garsiausiose pasaulio salėse, pasirodo solo su įvairiausiais orkestrais. Kartu su Čiurlionio styginių kvartetu ir kitais kolegomis Glebas atlieka daug kamerinės muzikos. Grįžę po studijų Vienoje Dalia ir Glebas kurį laiką dirbo Klaipėdos kameriniame orkestre, o dabar įsikūrė Vilniuje. „Svajonių duo“, – taip Nyderlandų laikraštis „Noordhollands Dagblad“ apibūdino Dalios Dėdinskaitės ir Glebo Pyšniako duetą.
T. Motiečius aktyviai koncertuoja Lietuvoje ir už jos ribų, įsitraukdamas į unikalius projektus, bendradarbiaudamas su įvairialypiais kūrėjais. Jis atlieka muziką nuo klasikos ir modernių kompozicijų akordeonui iki subtiliojo džiazo.
Á. Piazzola laikomas tradicinės tango muzikos revoliucionieriumi, su tango sujungęs džiazo, klasikinės muzikos elementus ir sukūręs taip vadinamą „naująjį tango“ (Nuevo tango). Per savo ilgametę karjerą muzikas rengdavo pasirodymus su įvairiais orkestrais, susilaukė didelio pripažinimo ir buvo pramintas „El Gran Ástor“. Jo muzikinį stilių suformavo pažintis su džiazo muzika vaikystėje gyvenant Niujorke. Á. Piazzolla mokėsi groti akordeonu, o skambinti fortepijonu jį mokė pats Sergejus Rachmaninovas. Nors pradžioje Á. Piazzolla grojo tradicinį tango, tačiau vis labiau linko prie to, kad tango skirtas ne šokiui, o klausymui. Kompozitorius dirbo Buenos Airių Kolono teatre, rengė koncertus Lotynų Amerikos, Europos, JAV miestuose. Per paskutiniuosius 10 savo gyvenimo metų Piazzolla sukūrė virš 300 tango, 50 melodijų kino filmams, muzikos spektakliams, baletams. 1992 m. jo kūrinys „Oblivion“ nominuotas „Grammy“ apdovanojimui geriausios instrumentinės kompozicijos kategorijoje.
Koncerte „Vien tik Piazzolla“ skambės rinktiniai kompozitoriaus kūriniai. Tai „Metų laikai Buenos Airėse“, orginaliai kurtas kaip keturios atskiros kompozicijos. Kaip ir nurodo pavadinimas, šiuo opusu autorius pasakoja apie metų laikus Argentinos sostinėje. „Oblivion“ – vienas populiariausių Á. Piazzollos tango, plačiausiai išgirstas Marco Bellochi filmo apie karalių Henriką IV garso takelyje. „Ave Maria“ specialiai sukurta kitam to paties režisieriaus filmui. „Le Grand Tango“ kompozitorius skyrė violončelininkui Mstislavui Rostropovičiui, kuris ilgus metus į tai dėmesio nekreipė, tačiau vėliau netikėtai liko sužavėtas Á. Piazzollos talentu. Tik po aštuonerių metų jis šį kūrinį atliko viešai, o dar vėliau ir įrašė. „Le Grand Tango“ atskleidžia tikrąją „naujojo tango“ dvasią, kurioje susijungia tradiciniai tango ritmai ir džiazo įkvėptas sinkopavimas.
„Labai laukiame šio koncerto. Programa šventinė, pakili. Smagu prieš Kalėdas aplankyti savo brangius draugus ir pažįstamus Klaipėdoje! Visų labai lauksime koncerte,“ – sako koncerto „Vien tik Piazzolla“ atlikėjai. Maloniai kviečiame praleisti vakarą su Á. Piazzollos muzika!