Klaipėdos kamerinis orkestras gruodžio 6 dieną, penktadienį, 18.30 valandą vėl muzikuos kartu su pripažinta pianiste Mūza Rubackyte. Mindaugo Bačkaus vadovaujamas kolektyvas labai vertina galimybę kurti su ja kartu scenoje, kai, pasak pianistės, „muzikos šedevras kaskart stebuklingai atgimsta iš naujo“. Tai bus antrasis festivalio „Salve Musica“ koncertas. To paties festivalio, kurio programoje 2005 metais pianistė pirmąkart koncertavo Klaipėdos koncertų salėje. Per praėjusį 14 metų laikotarpį M. Rubackytę jau daug kartų girdėjome čia, tiek grojančią įspūdingus solo rečitalius, tiek įkvėptai muzikuojančią su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu ar Klaipėdos kameriniu orkestrais.
„Fenomenali menininkė, viena talentingiausių pianisčių. Jos grojimo manieroje žaibiški bermaniški efektai stebėtinai dera su barenboimiška garsų pilnatve,“ – taip apie ją rašė Fanfare Magazine.
Šiuo metu Vilniuje, Paryžiuje ir Ženevoje gyvenanti lietuvių fortepijono virtuozė nuolat koncertuoja visoje Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje bei Azijoje. Jos scenos partnerių sąraše – garsūs pasaulio orkestrai, dirigentai ir solistai. Lietuvos Vyriausybės bei Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premijomis apdovanota M. Rubackytė yra tarptautinio Vilniaus fortepijono muzikos festivalio įkūrėja ir meno vadovė. Šiomis dienomis Lietuvos nacionalinės filharmonijos salėje vykstantis festivalis yra jau VI-asis. Dar nenuskambėjus paskutiniems jo akordams pianistė atvyks į Klaipėdą ir kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru interpretuos Ludwigo van Beethoveno Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 4.
Šis kūrinys – netipiškas Beethoveno kūrybos stiliui, kuris dažniausiai asocijuojamas su dramatizmu, valingumu ir maištingu charakteriu. Tai skaidri, šviesi muzika, joje daug lyrikos ir piano dinamikos, nors yra ir staigių crescendo. Kūrinio atlikimas nuties tiltą į 2020-uosius, kai visame pasaulyje bus minimi Beethoveno metai, praėjus 250 metų nuo didžiojo Vienos klasiko gimimo.
Prie dirigento pulto gruodžio 6-osios vakarą stovės elegancija ir subtiliu muzikiniu skoniu pasižymintis latvių dirigentas Normundas Šnē. Jo koncertų geografijoje užfiksuotos dauguma Europos šalių, Australija ir Japonija. Puikus baroko, klasikinės ir šiuolaikinės muzikos žinovas yra ištikimas savo vadovaujamam kolektyvui „Sinfonietta Riga“ ir nedažnai koncertuoja kaip kviestinis dirigentas. Todėl džiugu, kad jau keletą kartų N. Šnē muzikavo su Klaipėdos kameriniu orkestru, atlikdamas šiuolaikinės muzikos programas Nidoje, Klaipėdoje ir Kaune vykusiuose festivaliuose. Normundas yra ne tik puikus dirigentas, bet ir obojininkas bei garso režisierius. Jis gali praleisti valandų valandas repeticijose ar įrašuose, siekdamas išgauti patį tobuliausią skambesį.
N. Šnē diriguojamoje Klaipėdos kamerinio orkestro programoje dar išgirsime ir XX a. lenkų ir žydų kilmės kompozitoriaus Mieczysławo Weinbergo (2019 metais minimos jo 100-osios gimimo metinės) bei lenkų kompozitorės ir smuikininkės Grażynos Bacewicz orkestrinius opusus.
Viename interviu M. Rubackytė sakė: „Mano profesija yra atsiskyrėlio kelias. Jeigu noriu kažko pasiekti, su savo instrumentu turiu praleisti eilę valandų. Neskaičiuoju jų, lygiai kaip neskaičiuoju savo gyvenimo valandų. Vienatvė – mano draugė. Aš be jos negaliu.
Iš kitos pusės, mano profesija leidžia naršyti pasaulį, sutikti begalę žmonių ir staiga tas atsiskyrėlio pasaulis iškeliamas ant podiumo. Galima sakyti, isteriška profesija, kurioje intravertiškumas mainosi su ekstravertiškumu, ir taip nuolatos.“
Fenomenalioji pianistė, elegantiškasis dirigentas ir ekspresyvusis klaipėdiečių orkestras netrukus susitiks scenoje ir kurs muzikos stebuklą. Kviečiame būti kartu!