Kultūros uostasKultūros uostasKultūros uostasKultūros uostas
  • Renginiai Klaipėdoje
  • SIMONO DACHO METAI
  • Kontaktai

Operos „Kelionė“ premjerą diriguos nuolat keliaujantis maestro Dante Santiago Anzolini

    Pagrindinis Naujienos Operos „Kelionė“ premjerą diriguos nuolat keliaujantis maestro Dante Santiago Anzolini
    ToliauAtgal

    Operos „Kelionė“ premjerą diriguos nuolat keliaujantis maestro Dante Santiago Anzolini

    By Dalia | Naujienos | Comments are Closed | 26 rugsėjo, 2024 | 0

    renginiai Klaipėdoje

    Operos „Kelionė“ premjerą diriguos nuolat keliaujantis maestro Dante Santiago Anzolini, į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą sugrįžtantis po trisdešimties metų

    Philipo Glasso operos „Kelionė“ premjeros Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre ypač laukia italų ir čiliečių kilmės argentiniečių dirigento Dante Santiago Anzolini (g. 1959) talento gerbėjai. Šiandien maestro koncertinių gastrolių ir sceninių pastatymų maršrutai driekiasi per visą Europą, Jungtines Amerikos Valstijas, Pietų Ameriką ir Pietų Afriką. Jis yra pelnęs tarptautinį pripažinimą išskirtinėmis vėlyvojo romantizmo repertuaro ir XX a. muzikos interpretacijomis, garsėja kaip mažiau žinomų ir jaunų kompozitorių muzikos atradėjas.

    Operos „Kelionė“ muzikos vadovas ir dirigentas į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą atvyksta nebe pirmą kartą. 1994 m. lapkritį amerikiečių dirigentas Dennisas Russellas Daviesas, po apsilankymo Vilniuje, kur atliko žymaus amerikiečių minimalisto Philipo Glasso simfoninio paveikslo „Itaipu“ europinę premjerą, rekomendavo savo asistentą – jauną Bonos operos teatro korepetitorių D. Anzolini tuometei Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovei Laisvei Dautartaitei kaip G. Verdi operos „Traviata“ pastatymo muzikos vadovą. Paskutinį 1994-ųjų vakarą įvykusi spektaklio premjera sulaukė pusvalandį trukusių audringų ovacijų, o tarp uostamiesčio muzikų jaunasis dirigentas tapo gyvąja legenda ir buvo dar ne sykį kviečiamas sugrįžti į Klaipėdą diriguoti koncertams. Tas pats D. R. Daviesas supažindino D. Anzolini ir su P. Glassu, su kuriuo užsimezgė iki šiol besitęsiantis kūrybinis bendradarbiavimas. D. Anzolini dirigavo jo operos „Baltasis varnas“ pasaulinę premjerą 1998 m. parodoje Expo’98 Lisabonoje (Portugalija), Linco Brucknerio orkestro užsakymu sukurtos Simfonijos Nr. 8 (2005) europinę premjerą, 2008 m. debiutavo Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre vadovaudamas operos „Satjagraha“ pastatymui, 2015 m. dirigavo operos „Appomattox“ antrosios versijos premjerą Vašingtono nacionaliniame operos teatre, taip pat yra dirigavęs operos „Echnatonas“ pastatymams Europoe (Strasbūro „Opéra national du Rhin“, 2002; Turino „Teatro Regio“, 2015), dirigavęs koncertuose ir parengęs įrašams Simfoniją Nr. 5 „Requiem, Bardo, Nirmanakaja“ (Nonesuch, 2000).

     Maestro D. Anzolini pasakoja apie trisdešimt metų trukusią kūrybinę kelionę, jį vėl atvedusią į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą, ir dar nediriguotos P. Glasso operos pirmojo pastatymo Lietuvoje kūrybinę virtuvę.

     – Regis, kolegas, besiruošiančius „Kelionės“ premjerai, stebinate lietuvių kalbos žiniomis?

    – Mažai ką teprisimenu, prabėgo tiek daug metų. Bet keletą elementarių mandagumo frazių dar galiu ištarti – „labas vakaras, laba diena“. Laimei, daugiau suprantu, ką man sako lietuviškai. Nė viena iš kalbų, kurias moku, – o aš kalbu italų, ispanų, anglų, vokiečių, prancūzų, portugalų kalbomis, – nėra giminingos lietuvių kalbai. Tad man išmokti kalbėti lietuviškai žymiai sunkiau.

    – Ne paslaptis, jog Klaipėdoje esate laikomas gyvąja legenda! Vyresni žiūrovai ir teatro žmonės vis dar mena 1994 m. jūsų KVMT pastatytą Giuseppe Verdi „Traviatą“. Vėliau sugrįžote į Klaipėdą dar dviem pasirodymams – 1996 ir 2013 metais – su choru „Aukuras“ ir Klaipėdos kameriniu orkestru. Muzikantai iki šiol su didžia pagarba ir nuoširdžia nuostaba pasakoja istorijas apie Jus. Dabar atvykote į Klaipėdą statyti savo ilgamečio bičiulio, amerikiečių kompozitoriaus Philipo Glasso operos naujai pastatytame Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Kaip jaučiatės vėl sugrįžęs į šį teatrą ir miestą?

    – Pirmiausia esu pagerbtas ir pamalonintas. Ačiū už gražius žodžius. Man pasakojo, kad esu čia laikomas legenda ir mane tai visados glumino. Esu paprastas muzikas, tiesa, esu nemažai studijavęs įvairiose vietose. Myliu muziką: visą gyvenimą groju instrumentais, rašau muziką, diriguoju. Nesitikiu, kad mane ims už tai garbinti. Tiesa, man yra taip nutikę ir kitur, bet Klaipėdoje patyriau vieną pirmųjų savo profesinių sėkmių. Todėl Klaipėda nėra tiesiog vieta, kur atvažiuoju gerai atlikti savo darbo, už kurį man moka. Tai nėra tiesiog eilinis miestas – jis amžiams įsirėžė mano atmintyje ir širdyje. Prisimenu viską nuo pat pirmos dienos, kai čia atvykau pirmąkart. Yra dalykų, kurie eina ir praeina, bet ši pirmoji patirtis Klaipėdoje tikrai nėra viena iš jų (juokiasi).

    1994-aisiais buvau labai jaunas, dirbau solistų korepetitoriumi Vokietijoje. Sužinojau, kad Klaipėdoje reikalingas dirigentas statyti G. Verdi „Traviatą“. Atvykęs stengiausi atlikti savo priedermę kaip įmanoma geriau. Man pasakojo, kad Lietuvoje „Traviata“ rodoma kasmet Naujųjų metų išvakarėse. Todėl maniau, kad atlikėjai yra išties gerai susipažinę su šia opera, jog jie žino viską. Tačiau pradėjęs repetuoti pasigedau pačios šios operos esmės – dramos, artėjančios nelaimės, mirties nuojautos ir meilės pačia tyriausia savo forma. Laiko pastatymui buvo skirta itin nedaug, todėl mane nepaprastai nustebino tai, ką pavyko per tokį trumpą laiką nuveikti. Publikos reakcija buvo tokia, lyg ji būtų regėjusi stebuklą. Man tai irgi buvo magiška akimirka. Vienas iš svarbių dirigento profesijos ypatumų: jei jauti, kad priešais tave grojantys ir dainuojantys žmonės yra laimingi, ir kad lygiai tokia pat laiminga yra publika už tavo nugaros, tą akimirką esi pats laimingiausias žmogus pasaulyje.

    Kai sužinojau, kad Klaipėda vėl manimi domisi, sugrįžo trisdešimties metų senumo prisiminimai. Ypač kai išgirdau, kad klaipėdiečiai statosi naują teatrą, buvau supermotyvuotas sugrįžti. Per visą šį laiką išsaugojau užsimezgusius ryšius su klaipėdiečiais muzikais.

    – Ko galime tikėtis iš Philipo Glasso operos, kurią atvykote statyti šį kartą?

    – Pirmąkart sutikau Philipą Glassą 1996 ar 1997 metais. Tąkart su mano bičiuliu ir nuostabiu dirigentu Dennisu Russellu Daviesu talkinome jam koncerte Štutgarte, drauge skambindami trimis fortepijonais. Vėliau dirigavau kelias jo operas ir simfonijas. Negana to, kad žavėjausi jo kūryba, tapome ne tik kolegomis, bet ir gerais bičiuliais. Pirma mano pastatyta P. Glasso opera buvo „Baltasis varnas“, vėliau dirigavau „Echnatoną“, tada „Metropolitan Opera“ teatre stačiau „Satjagrahą“. Glassas man yra sakęs, kad „Satjagraha“ buvo didžiausias jo muzikos hitas Niujorke po „Einšteino paplūdimyje“. Jis visada buvo su manimi labai draugiškas, dėkingas už sėkmingą šios operos pastatymą. Man tai didelė garbė, nes, mano manymu, P. Glassas yra vienas didžiausių nūdienos ir visų laikų kompozitorių.

    Opera „Kelionė“ išsiskiria iš kitų P. Glasso operų. Nesu jos anksčiau dirigavęs – man tai buvo naujiena. Nuodugniai išstudijavau šį kūrinį, daug skaičiau apie jį. Lyginant, sakykime, su opera apie Mahatmą Gandį („Satjagraha“ – red. past.) arba apie Egipto faraoną Echnatoną, jaučiu, kad tai visiškai kitokia, keista kelionė. Ši istorija yra apie žymiąją Kolumbo kelionę, įvykusią prieš pusę tūkstančio metų ir pasibaigusią tariamu Amerikos „atradimu“. Tačiau iš tikrųjų ji atveda į pagrindinio veikėjo priešmirtinę išpažintį apie čiabuvių žudynes. Kai mąstau apie šios operos visuminę dramaturgiją, pats įspūdingiausias, kulminacinis jos momentas ateina paskutinėje trečio veiksmo dalyje – epiloge, kur Izabelė vaizduojama kaip šėtonas. Ji sako Kolumbui: „Ar nematote mano tikrojo veido? Jūs išžudėte, pavergėte šitiek žmonių vardan tikėjimo. Bet Jūsų tikėjimas tebuvo puikybė, kylanti ne iš Dievo, o iš puolusio piktybės angelo Liuciferio“. Kristupas Kolumbas guli mirties patale ir svarsto, kur jį nuvedė jo gyvenimo kelionė, ką jis iš tiesų atrado ir kur keliaus jo siela. Tai labai paveiki refleksija apie tai, kas yra gyvenimas ir jo prasmė. Būtent čia atsiveria transcendentinis žinojimas. Tai skiriasi nuo istorijos, pasakojamos, tarkime „Satjagrahoje“. Ši opera yra tylią tiesos, taikaus pasipriešinimo jėgą. O „Kelionė“ pasakoja apie savęs atradimą pasibaigus didžiajai gyvenimo kelionei.

    – Kas iš tiesų nutinka operos pabaigoje?

    – Nenoriu prieš premjerą išduoti visų paslapčių, bet mano nuomone, pagrindinis operos personažas – Kristupas Kolumbas – tik mirties patale galutinai suvokia, ką jis iš tiesų nuveikė ir atrado. Šios istorijos moralas galėtų būti toks: ką mes darome, kai nežinome, ką darą savo gyvenimo kelyje. Tai moralinė, etinė žinutė. Operos viduryje choro partijoje susiduriame ir su tam tikrais farso, cirko elementais, kurie alegoriškai byloja apie pasaulio ekonomines galybes. Prologe išvystame išprotėjusį Mokslininką, vadinantį visus kitus pamišėliais, lunatikais, o tada pasirodo erdvėlaivio kapitonė, keliaujanti į nežinomą planetą. Tai įdomi metafora, parengianti pasakojimą apie tikrą, istorinę kelionę, kuri baigiasi atradimu to, kas jau egzistavo ir anksčiau. Abiejų istorijų neaiški baigtis galų gale atveda į Žemės atradimą, Amerikos atradimą ir žmogaus suvokimą, kad jis tiesiog žudė žmones.

    – O ką galėtumėte papasakoti apie operos muziką? Kokie yra kertiniai muzikos momentai? Ar yra kokių nors ryškių arijų, kurias klausytojai galėtų paniūniuoti grįždami namo?

    – Operoje yra vietų, kuriose muzika labai įtaigiai perteikia tam tikrus siužeto vingius. Duosiu jums keletą pavyzdžių: antro veiksmo Izabelės ir Kolumbo duetas, epilogo Kolumbo išpažintis mirties patale, operos viduryje girdime net humoristinių gaidelių – tai tos kompozitoriaus minėtos skirtingų kultūrų sandūros ir groteskiškai vaizduojamos pasaulio ekonomikoje veikiančios jėgos. Yra labai gražių Erdvėlaivio kapitonės arijų, kurių melodijos vingiuoja aukštyn ir žemyn virš nepaliaujamo pasikartojančių ritmo formulių judėjimo. Mano galva, operoje yra nemažai momentų, kai muzikos grožis savaime pakeri klausytoją, be jokių tarpininkų.

    Pabaigai – istorija iš gyvenimo. 1998 metais susitikome su Philipu Portugalijoje. Tada Lisabonoje buvo atidaryta Pasaulinė paroda ir aš rengiau premjerai jo naują operą „Baltasis varnas“. Sėdėjome didžiulėje ekspozicijos erdvėje, pro šalį plūste plūdo minios žmonių. Po pietų prisėdome kavinėje ir diskutavome apie tai, kad muzika būna arba graži, lengvai suprantama, arba sudėtinga. Staiga prie mūsų stabtelėjo kažkokia ponia ir nustebusi paklausė: „Ar tai Jūs? Ar Jūs esate Philipas Glassas?“ Jis atsakė, „Taip, tai aš“. Philipas yra labai mielas, kuklus, paprastas žmogus. Ponia tęsė: „Negaliu patikėti, kad tai Jūs. Ką čia veikiate? Ar parodoje pristatote kokią nors savo muziką?“ „O taip,“ – atsakė Glassas. „Aš sukūriau operą. Ačiū“. „Tai nuostabu, labai mėgstu Jūsų muziką, ji tokia graži,“ – toliau žėrė komplimentus nepažįstama moteris. Kai ji nuėjo, Glassas pažvelgė į mane ir tarė: „Mes dvi valandas kalbėjomės apie muziką: apie jos grožį, apie melodijas. O iš viso to lieka tik tai, ką patyriau prieš akimirką: meilė, kuria su tavimi dalinasi žmonės.“

    Kalbino Žaneta Skersytė

    Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras

    Related Posts

    • Laisvės gynėjų dienai skirti renginiai Klaipėdoje

      By Dalia | Comments are Closed

      Laisvės gynėjų dieną kasmet prisimename istorinius įvykius, kurie prieš 33 metus visam pasauliui pademonstravo mūsų šalies siekį ir ryžtą apginti Nepriklausomybę. Sausio 13-osios įvykiai buvo lūžio taškas Lietuvos istorijoje, nulėmęs kelią, kuriuo einame šiandien. LaisvėsSkaityti daugiau

    • Jūros šventės 2023 programa

      By Dalia | Comments are Closed

      LIEPOS 19 D., TREČIADIENIS 12.00 Parodos atidarymas „Dvi M. K. Čiurlionio stichijos: jūra ir kalnai“. Parodos organizatoriai: Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus (Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla, I. Kanto g. 7) 19.00 Lietuvos karšto oroSkaityti daugiau

    • Šį ketvirtadienį – Jūrinės kultūros apdovanojimai „Albatrosas“

      By Dalia | Comments are Closed

      2007 metais įsteigti Klaipėdos miesto jūrinės kultūros apdovanojimai „Albatrosas“ skirti siekiant atkreipti visų dėmesį į jūrinės kultūros srityje dirbančius žmones ir organizacijas, juos pagerbti, taip pat artimiau susipažinti su šia sritimi. „Albatroso“ apdovanojimai – simbolinėSkaityti daugiau

    • Gegužės 13-ąją – Muziejų naktis Klaipėdoje

      By Dalia | Comments are Closed

      Gegužės 13-ąją, šeštadienį, Klaipėdos kultūrinės įstaigos ir muziejai kviečia švęsti Europos muziejų naktį. Daugybė muziejų iš įvairių šalių laukia visų besidominčių žmonijos istorija ir kultūros vertybėmis. Šiai progai Klaipėdos muziejai ir kultūrinės įstaigos savo lankytojusSkaityti daugiau

    • VASARĄ PASITINKANT – PIRMASIS PAPLŪDIMIO AITVARŲ FESTIVALIS „VĖJŲ VĖJAI“

      By Dalia | Comments are Closed

                    Vasaros startą Klaipėda skelbia birželio 3-ąją, kviesdama į pirmąjį paplūdimio aitvarų festivalį „Vėjų vėjai“. Tarptautinei vaikų gynimo dienai skirtas renginys ne tik ragins kelti akis į dangų, mėgautis Klaipėdos pajūriu, bet ir pasiūlysSkaityti daugiau

    • Jūrinės kultūros apdovanojimai „Albatrosas“ gegužės 18 d.

      By Dalia | Comments are Closed

      2007 metais įsteigti Klaipėdos miesto jūrinės kultūros apdovanojimai „Albatrosas“ skirti siekiant atkreipti visų dėmesį į jūrinės kultūros srityje dirbančius žmones ir organizacijas, juos pagerbti, taip pat artimiau susipažinti su šia sritimi. „Albatroso“ apdovanojimai – simbolinėSkaityti daugiau

    • Prasideda tarptautinis lėlių teatro festivalis „Materia Magica“

      By Dalia | Comments are Closed

      Į tarptautinį lėlių teatro festivalį „Materia Magica“ – tik spektaklių žiūrėti? Nemanau Gegužės 2–7 d. Klaipėdoje vyks tarptautinis lėlių teatro festivalis „Materia Magica“. Šiemet festivalio programoje bus pristatyta 13 spektaklių iš Lietuvos, Belgijos, Vokietijos, Ispanijos,Skaityti daugiau

    • „Materia Magica“ kosmosai: lėlių teatras suaugusiesiems? Būna ir taip

      By Dalia | Comments are Closed

      Jau gegužės 2–7 d. Klaipėdoje vyks tarptautinis lėlių teatro festivalis „Materia Magica“. Tarptautinis lėlių teatro festivalis, organizuojamas nuo 1997 m. ir anksčiau vadinęsis „Karakumų Asilėlio“ vardu, per šiuos beveik tris dešimtmečius Klaipėdos miesto gyventojams irSkaityti daugiau

    • Klaipėdos miesto savivaldybė kviečia teikti kandidatūras į Kultūros ir meno tarybą

      By Dalia | Comments are Closed

      Klaipėdos m. savivaldybės administracijos Kultūros skyrius inicijuoja naujos Kultūros ir meno tarybos sudarymą ir kviečia teikti kandidatūras tapti Kultūros ir meno tarybos nariais. Kultūros ir meno tarybos tikslas – bendradarbiaujant su Savivaldybės taryba ir SavivaldybėsSkaityti daugiau

    • Kviečia siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti

      By Dalia | Comments are Closed

      Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Kultūros skyrius kviečia Klaipėdos kultūros organizacijas bei fizinius asmenis siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti. Klaipėdos kultūros magistras – išskirtinis Klaipėdos miesto savivaldybės įsteigtas apdovanojimas teikiamas už nuopelnus miesto kultūrai menininkamsSkaityti daugiau

    • KVIEČIAME SIŪLYTI PRETENDENTUS KULTŪROS MAGISTRO VARDUI GAUTI

      By Živilė Putnienė | Comments are Closed

      Kviečiame Klaipėdos kultūros organizacijas bei fizinius asmenis siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti. Klaipėdos kultūros magistro vardas suteikiamas Klaipėdos miesto menininkams ar kitiems kultūros darbuotojams už išskirtinius nuopelnus miesto kultūrai. Siūlant pretendentą, prašome atsiųsti:Skaityti daugiau

    • Edukaciniai – pažintiniai plaukimai jachta „Lietuva”

      By Dalia | Comments are Closed

      renginiai Klaipėdoje Klaipėdos šventės kartu su sporto klubu „Ostmarina” kviečia klaipėdiečius į nemokamus edukacinius – pažintinius pasiplaukiojimus po uosto akvatoriją legendine jachta „Lietuva”.  REGISTRACIJA: http://bit.ly/3JULc5p  Plaukimo trukmė – 1.30 val.  Edukaciniai plaukimai-ekskursijos organizuojami pagal KlaipėdosSkaityti daugiau

    • KLAIPĖDOS JAUNIMO TEATRAS | ŠVYTURYS

      By Dalia | Comments are Closed

      renginiai Klaipėdoje „Švyturys“ – vienišoje saloje gyvenančio žmogaus istorija. Kasdien apsupta neramių jūros vandenų ji atveria jautriausias savo gyvenimo kerteles ir pasidalina didžiausiais džiaugsmais. Kaip atrodo žmogaus gyvenimas  saloje, iš kurios ištrūksta tik paukščiai, oSkaityti daugiau

    • Susitikimas su rašytoja Junda Vaitke ir romano „Jų dievai nesusitarė“ pristatymas

      By Dalia | Comments are Closed

      renginiai Klaipėdoje   Rugsėjo 11 d. 17.00 val. Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno“ padalinyje (Kauno g. 49) vyks susitikimas su rašytoja Junda Vaitke ir jos romano „Jų dievai nesusitarė“ pristatymas.  Skaityti daugiau

    • REGISTRACIJA Į „ŠVYTURIŲ RALĮ”

      By Dalia | Comments are Closed

      Suburk komandą, sugalvok pavadinimą, registruok ją ir rugsėjo 20-ąją dalyvauk jūriškame, pažintiniame ir pramoginiame „Švyturių ralyje“! REGISTRACIJA http://bit.ly/4ghmqIS Iki rugsėjo 17 d. užsiregistravę ekipažai leisis į kelionę po Lietuvą ir Latviją, įveikdami organizatorių numatytą maršrutą.Skaityti daugiau

    • Rugsėjo „Socialinio recepto“ renginiai senjorams

      By Dalia | Comments are Closed

      renginiai Klaipėdoje Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos padaliniai visą rugsėjį kviečia senjorus į kūrybines, edukacines ir bendruomeniškas veiklas – startuoja „Socialinio recepto“ rudens sezonas. Jūsų laukia įkvepiančios edukacinės išvykos į gamtą, susitikimai suSkaityti daugiau

    ToliauAtgal




    Klaipėdos Uostas © 2024

    Naujienlaiškio prenumerata

    Palaukite...

    Dėkojame, kad užsiprenumeravote!

    Sekite mus



    LOGOTIPAS ATSISIUNTIMUI
    Privatumo politika
    • Renginiai Klaipėdoje
    • SIMONO DACHO METAI
    • Kontaktai
    Kultūros uostas