Naujoje teatro „Apeironas“ premjeroje – apie visuomenėje nepaklausius žmones, kuriančius stebuklus
„Apeirono“ teatras ruošiasi naujajai sezono premjerai – „Sode dievų nėra“, kurią žiūrovai turės galimybę išvysti lapkričio 16 d. Klaipėdoje. Anot spektaklio kūrybinės komandos – Gretos Gudelytės, Eglės Kazickaitės ir Tomos Čepaitės, šis sceninis veiksmas yra keista ir drąsi, bet tuo pačiu ir šiek tiek kurioziška kelionė, kurioje tyrinėjamos kūrybiškumo gelmės, tobulumo siekis ir moters vizijos galia.
„Sode dievų nėra“ premjeroje žiūrovai bus pakviesti stebėti žmogaus panirimą ir atsidavimą į protu nepaaiškinamus procesus. Tačiau tikrasis proceso tikslas – nykstančio pasaulio atkūrimas arba neskaudaus, nebaudžiančio gyvo pasaulio versija, kurioje Ievos ir Adomo nuopuolis niekada neįvyko, nes jų tame sode niekada nebuvo, kaip ir nebuvo dievų, kurie už mus kažką sutvertų.
Pasak spektaklio režisierės Eglės Kazickaitės, sceniniame veiksme labai svarbią dalį atlieka muzikiniai sprendimai, todėl šią užduotį patikėjo kompozitorei Tomai Čepaitei, su kuria kūrybinėje komandoje dirba pirmą kartą.
„Pasirinkome Tomą, nes mums labai patiko 2021 m. išleistas jos autorinis elektroakustinės akusmatinės muzikos albumas „Audiomitologija“. Su smalsumu stebime, kaip sceninio veiksmo kompozitorė bando užfiksuoti kuo daugiau kraštogarsio ir įvairių repeticijose naudojamų objektų garsų, kaip čia pat maišo juos su balso įrašais. Sceniniame veiksme kompozitorė ne šiaip leis autentišką garso takelį, o ir gyvai žais su atpažįstamais garsais, tembrus transformuodama į nebeatpažįstamus skambesius, kurie trins ribas tarp materijos (garso įrašų) ir nežemiško prado (transformuoto garso), realybės ir mito, to, kas žmogui pažįstama, ir to, kas priklauso anapusybės pasauliui“, – pasakoja E. Kazickaitė.
Scenoje kuriamame sode žiūrovai išvys ir vienintelę to sodo gyventoją bei tvėrėją – vidutinio amžiaus moterį, netekėjusią ir neturinčią vaikų, nepaklūstančią visuomenės normoms. Moteris yra bedarbė, užsiregistravusi užimtumo tarnyboje, gyvena iš menkos pašalpos ir niekaip neranda darbo pagal specialybę, nes ji yra dangiškų sodų augintoja, tačiau visuomenėje šių sodų kūrėjai nėra paklausūs.
Šiame sceniniame veiksme vaidmenį kurianti aktorė, režisierė Greta Gudelytė premjerą apibūdina kaip didžiulį iššūkį. Tai – pirmasis monospektaklis „Apeirono“ teatro repertuare ir pirmas aktorės mono veiksmas, kuris šiandien panašesnis į kažką tarpdisciplininio, nei į grynąjį teatrą.
„Aš pati šiame procese palaipsniui imu jaustis, kaip moteris vorė, atsieta nuo žmonių, hierarchinės santvarkos, aktualijų. Šiame sceniniame veiksme virstu vore neatsiejama tik nuo vieno – savo voratinklio. Kiekvieną repeticiją klaidžioju aliuminiame geometrinių modulių tinkle, kaip mitopoetinėje pasaulio tvarkos metaforoje ir permąstau: kad ir kiek, kad ir kokių dievų esame turėję, galiausiai sudėtingiausius sprendimus savo gyvenime turime priimti patys“, – dalijasi G. Gudelytė.
Lapkričio 16 d. šis sceninis veiksmas bus pristatomas ir Klaipėdoje įsikūrusiame „Apeirono“ teatre. Bilietus platina kakava.lt.
Spektaklį dalinai finansuoja Klaipėdos savivaldybė. „Apeirono“ partneris – Dūmų fabrikas.
Apie teatrą „Apeironas“
„Apeirono“ teatras – profesionalus teatras, kurį 2012 m. savo iniciatyva įkūrė režisierės Eglė Kazickaitė ir Greta Gudelytė. Teatro kūrėjai, analizuodami visuomenę psichologiniu, sociologiniu aspektu, stebėdami žiūrovo reakcijas, vyraujančias teatrines formas ir jų variacijų galimybes, eksperimentuodami su kalba ir dramaturgijos teatrine raiška, plėtoja diskursyvinio teatro idėją. Per trumpą gyvavimo laiką „Apeirono“ teatras spėjo tapti vienu labiausiai intriguojančių teatrų Lietuvoje.
Kontaktinis asmuo: Austėja Šutaitė
Tel. +37062597071, austejasutaite@gmail.com