GEGUŽĖS 13-OSIOS PROGRAMA
9.45 val. KELIAUJANČIOS VIOLONČELĖS: „RYTMEČIO AKIMIRKA”. Victoria hotel Klaipėda (S. Šimkaus g. 2, Klaipėda). NEMOKAMAI.
Netikėtumai miesto erdvėse.
11.45 val. KELIAUJANČIOS VIOLONČELĖS: „PRIEŠPIEČIO AKIMIRKA”. Senoji Klaipėdos turgavietė (Turgaus a. 5A, Klaipėda). NEMOKAMAI.
Gyvos muzikos ir šokio performansas
Choreografė Dovilė Binkauskaitė
Šeiko šokio teatro senjorų grupė
Klaipėdos violončelių kvartetas
Programa: Antonio Vivaldi – „Metų laikai“.
Šis performansas – tai jausmingos violončelių muzikos ir brandžių kūnų šokio susitikimas.
Pasirodymas leis pakilti virš turgaus šurmulio ir patirti kasdienybės poeziją. Reginio metu violončelių kvartetas, vadovaujamas meno vadovo, violončelininko, Mindaugo Bačkaus, atliks šiuolaikiškai interpretuotą Antonio Vivaldi „Keturių metų laikų“ ištrauką. Gaivališką muzikos kūrinį judesiu interpretuos choreografės Dovilės Binkauskaitės vadovaujama Šeiko šokio teatro senjorų grupė, o Senojo turgaus halės gėlininkai performansą puoš gėlių žiedais. Juk turgus yra susitikimų, bendravimo vieta, kur jaučiamas miesto pulsas ir jo žmonės. Senjorai dažnai lieka miesto paraštėse, todėl jų įtrauktis į meno procesus turi didelę reikšmę miesto kaip gyvo organizmo kūrimui. Performanso kūrėjai turgaus halėje kviečia patirti žmogų kaip poemą ir pasisupti muzikos bei šokio eilėse.
17.00 val. PLACELLO. Prano Domšaičio galerija (Liepų g. 33, Klaipėda). NEMOKAMAI.
Violončelių kvartetas „PlaCello“ (Rumunija): Răzvan Suma, Ștefan Cazacu, Ella Bokor,
Mircea Marian
Programa: M. A. Charpentier, G. F. Händel, W. A. Mozart, P. Čaikovskij, G. Verdi, G. Rossini
Kad po violončelių šėlsmo, džiazavimo ir šokių violončelės gali panašia nuotaika skleisti ir klasikinį grožį – įrodo talentingų ir daug scenose pasiekusių violončelininkų kvartetas „PlaCello“ iš Rumunijos. Răzvano Suma’os suburtas ansamblis parengė putojančių tarsi šampanas, trykštančių energija baroko ir klasikos operų uvertiūrų ir kitų įspūdingų kūrinių programą. Kaip sako kvarteto vadovas, „čia viskas sukasi apie naują pradžią. Kadangi operos prasideda uvertiūromis, tikimės, kad tai simbolizuos pasaulio sugrįžimą į tokį, koks jis buvo anksčiau.“ Ar tai ne puikus būdas pasiruošti sugrįžti į nauja energija papildytą gyvenimo ritmą? Į ateinančią naujų darbų savaitę?
19.00 val. AZUL. Klaipėdos koncertų salė (Šaulių g. 36, Klaipėda). BILIETAI
FESTIVALIO UŽDARYMO KONCERTAS
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras
Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Modestas Pitrėnas
Solistai: Martti Rousi (violončelė, Suomija), Enrico Dindo (violončelė, Italija), Marcel Johannes Kits (violončelė, Estija), Krzysztof Karpeta (violončelė, Lenkija)
Dirigentas Robertas Šervenikas
Programa: Vidmantas Bartulis, Alisson Kruusmaa (Estija, pasaulinė kūrinio premjera), Osvaldo Golijov.
Finalinį festivalio koncertą galima apibūdinti kaip kelių giminingų kultūrų sąveikos koncertą. Kultūrų, kurias vienija violončelės garsas. Festivalyje kaleidoskopiškai keitusi savo veidus, atsivėrusi įvairiomis spalvomis, šį vakarą violončelė apibendrina bendrakultūrinį kūrybinį būvį, kviesdama patirti turiningus muzikinius išgyvenimus, jungiančius tautas, jų kūrėjus ir atlikėjus. Koncertas pavadintas pagal vieno žymiausių kompozitorių Osvaldo Golijovo kūrinį „Azul“ (ispaniškai „mėlyna“). Rytų Europos žydų kilmės Argentinos kompozitorius, išsilavinimą įgijęs Izraelyje, šiuo metu gyvenantis JAV, O. Golijovas savo kūryboje jungia kultūrines įtakas iš tų laikų, kai krikščionys, žydai ir arabai gyveno taikoje, jo muzikai „tekant iš trijų kultūros srautų į vieną“. „Azul“– vienas įstabiausių šio šimtmečio koncertų violončelei – gimė per kompozitoriaus patirtį Artimuosiuose Rytuose 2000 m. vasarą. Regioną krėtė smurto banga, o grįžęs į Niujorką O. Golijovas aplankė Haydeno planetariumą. Vėliau jis sakė matęs žemės vaizdus iš viršaus, kurie „tiesiog sukrėtė: kokia graži ši neįtikėtina planeta, kurioje gyvename, žvelgdamas į ją nejauti visų kančių, esančių mūsų planetos paviršiuje.“
Apie kūrybos laisvę koncerte bylos pasaulinė premjera – jaunos ir jau pasaulyje pripažintos, „subtilius garso peizažus tapančios“ estų kompozitorės Alisson Kruusmaa koncertas violončelei ir simfoniniam orkestrui „Ali“ („Sparnai“, 2023 m.), skirtas puikiam suomių violončelininkui Martti Rousi, kuris ir atliks naujausią opusą. „Man šis kūrinys yra laisvės ir judėjimo atspindys, gebėjimas pakilti ir pasiekti aukštumų, kurios kitu atveju būtų nepasiekiamos“, – sako autorė.
Amžinybėn iškeliavusio kompozitoriaus Vidmanto Bartulio ankstyvojo kūrybos laikotarpio Koncertas dviem smuikams ir orkestrui (versija 2 violončelėms ir orkestrui) idėjine prasme turi daug sąšaukų su Broniaus Kutavičius muzika, padariusia didelę įtaką ir pačiam V. Bartuliui. Tad šis kūrinys tarsi įlies lietuviškojo identiteto į bendrakultūrinį programos paveikslą.
Pirmą kartą Lietuvoje skambančius kūrinius atlieka vienas solidžiausių kolektyvų – Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojamas Roberto Šerveniko, ir įspūdingas autoritetingų violončelininkų desantas: Martti Rousi (Suomija), Enrico Dindo (Italija), Marcelis Johannesas Kitsas (Estija), Krzysztofas Karpeta (Lenkija). Tai šių metų konkurso Klaipėdoje žiuri nariai, dovanojantys savo pasaulyje pripažintą meistriškumą šiųmečio violončelės festivalio publikai.