“Smiltys. Sminga. Smilgom” – tokiu poetišku ir melancholišku pavadinimu užvadintas Klaipėdos miesto savivaldybės finansuojamas ir VšĮ “Motyvas” organizuojamas projektas spalio 31d. 18:00 kviečia į Klaipėdos kultūros fabriko salę paskutiniajam projekto koncertui, kurio metu trys kūrėjai – Irena Upė, Kristijonas Lučinskas ir Donatas Bielkauskas atrinkę gražiausius buvusių trijų gyvos improvizacijos koncertų momentus, sudės juos į vieną koncertinę programą ir pristatys Klaipėdos miesto klausytojams.
Trys skirtingų charakterių atlikėjai ir kūrėjai sava kūryba projekto metu siekė atspindėti Klaipėdos miesto identitetą, užtikrinti meno tarpdiscipliniškumo sąsajas bei etninio ir šiuolaikinio meno raiškos būdų sintezę. Visi trys kūrėjai pasižymi aktyvia kūrybine, projektine ir leidybine veikla, yra stipriai susiję su Klaipėdos krašto etnine sfera beigi įtraukia ir puoselėja ją savoje kūryboje.
Projekto metu buvo organizuojami trys gyvos improvizacijos renginiai, kurie kiekvienas palietė Klaipėdos krašto identitetą per skirtingus aspektus, pasižymėjo tam tikru diskursu ir aktualumu Klaipėdai. Pirmieji trys renginiai vyko skirtingose lokacijose, kurios turėjo tam tikrą idėjinę nuorodą į kuriamą projekto dalį.
“Manau, kad tokie projektai yra be galo svarbūs miesto identiteto užtikrinimui. Ir jų turėtų būti žymiai daugiau. Menas, kylantis iš etninių šaknų visada buvo, yra ir bus aktualus šiuolaikiniam žmogui, kad ir koks pastarasis inovatyvus ar progresyvus būtų. Pamatas juk nesikeičia, žmogaus kilimo šaknys visada bus fundamentas žmogaus stabilumui ir balansui. O menas, besiformuodamas iš etninės savasties, padeda įprasminti žmogaus būtį, jį lavinti ir išlaisvinti ateičiai.” – savo apmąstymais dalinasi projekto vadovė Irena Upė (Dabkienė).
Paklausta, kaip kilo idėja imtis tokio projekto, Irena pasakoja, kad šią mintį nešiojosi jau senokai. “Jau kurį laiką vis pamąstydavau, kad mūsų trijų tandemas būtų rimtas pareiškimas, o ir gyvos improvizacijos koncertų idėja man nedavė ramybės. Tad ėmiau ir parašiau kolegoms apie savo idėją ir jie sutiko. Projekto gvildenimo eigoje Donatas pasiūlė konceptus renginiams ir viskas labai sklandžiai susidėliojo. O kadangi vieni kitais labai pasitikim, tai nėrėm į projektą nemąstydami“ – pasakojo Irena – “Ir žiūrovai, ir kolegos, tie, kas mus pažįsta, labai džiaugiasi šiuo mūsų projektu ir bendrai pačia kolaboracija, nes mes puikiai rezonuojam tarpusavy, skirtingos energijos, bet tobulai išpildom vieni kitų trūkumus ir išryškinam stiprybes. Trys skirtingos vienos dėlionės detalės”
Projekto metu pasirodymai vyko gyvos improvizacijos principu, t.y. kolaboracijos dalyviai buvo aptarę, kokius instrumentus, raiškos būdus naudos pasirodymo metu, kokia istorine seka vyks muzikinės minties vystymasis, tačiau nebuvo paruošę konkrečių kūrinių atlikimui, viskas vyko spontaniškai.
“Klaipėdos kūrėjai, atlikėjai nėra tik muzikantai, ir šis projektas yra tam tikras mūsų, kaip kūrėjų, veidrodis, atspindintis mūsų meninį tarpdiscipliniškumą, multikultūriškumą ir daugialypį charakterį. Mes patys kuriame projektą, mes patys juo rūpinamės, nuo muzikinės dalies, iki įgarsinimo ir projekto vizualizacijos. Tai ir yra Klaipėda. Ji pati savimi pasirūpina. Tokie žmonės čia gyvena. Jie nesiskundžia ir nelaukia, kol kažkas kažką paduos į rankas. Jie patys kuria gyvenimą.” – dalinosi projekto dalyviai.
Muzikinėje kompozicijoje bus naudojami jūriniai, Klaipėdos krašto etniniai motyvai, multikultūrinę atlikėjų ir miesto patirtį atspindinčios spalvos, lyrika, melnacholinė nuotaika, charakteris išplaukęs, vietom abstraktus, vietom išreikštas aštria forma, kontrastuojantis.