Abipus Atlanto išliaupsinto muzikinio dueto iš Italijos koncertas pabaigs V tarptautinį teatro festivalį „TheATRIUM“. Šis pasirodymas yra festivalio rengėjų padėka miestui – ištikimiems teatro lankytojams, visiems palaikantiems festivalį ir jame dalyvavusiems.
Jau šį sekmadienį birželio 20 d. 17 val. Teatro aikštė transformuosis į žalią ir jaukią koncertinę erdvę. Joje vyks pirmas didelis koncertas po ilgos karantino žiemos. „Musica Nuda“ Klaipėdoje jau viešėjo, jie atidarė „TheATRIUM“ festivalį 2018 m. Tuomet koncertas vyko Klaipėdos dramos teatro didžiojoje salėje. Duetas pasirodymas taip įelektrino susirinkusiuosius, kad festivalio rengėjai puoselėjo mintį juos pasikviesti dar kartą. Tik jau sudarant galimybę koncertą išgirsti daugiau žmonių. Dėl karantino apribojimų į koncertą privaloma registruotis – žiūrovams numatytos sėdimos vietos buvo išgraibstytos akimirksniu. Be registracijos jį išgirsti bus galima prisėdus vienoje iš Teatro aikštėje esančių kavinių, einant pro šalį. Arba įsijungus transliaciją realiu laiku Klaipėdos dramos teatro Facebook paskyroje.
„Musica Nuda“ susikūrė atsitiktinai. 2003 m. vokalistė Petra Magoni kartu su gitaristu buvo suplanavusi muzikinį turą Toskanoje, bet pirmojo pasirodymo išvakarėse gitaristas susirgo. P. Magoni ilgai nesvarsčiusi į sceną prisijungti pakvietė kontrabosistą Ferruccio Spinetti, su juo neseniai kartu buvo atlikusi vieną kūrinį. F. Spinetti sutiko, jų pasirodymas sulaukė tokio didelio pasisekimo, kad šie du visiškai naujo voice’n’bass dueto nariai netruko sudėlioti pilną repertuarą iš jiems jiems brangiausių dainų, ir vos per vieną dieną įrašė savo pirmąjį albumą pavadinimu „Musica Nuda“ (liet. „Nuoga muzika“). Spontaniškai „Musica Nuda“ tapo ir projekto bei paties dueto pavadinimu. Po to sekė daugybė pasirodymų gimtojoje Italijoje ir už jos ribų, apdovanojimai, pasirodymai televizijoje ir radijuje.
Jų pasirodymus aprašantys apžvalgininkai kaip susitarę mini neįtikėtiną atlikėjų tarpusavio ryšį, jautrumą vienas kitam ir dėmesį kaustantį jų asmenybių kontrastą scenoje. P. Magoni apibūdinama kaip energijos užtaisas, kūrinius atliekanti ne tik įspūdingu balsu, bet ir visu kūnu – ji sėdasi, tupia, pašoka, rangosi, iliustruoja dainų žodžius gestais, visu kūnu. Kur kas santūresnis F. Spinetti atsveria ekspresyviąją kolegę statiškesne poza. Bet nelieka nepastebėtas jo meistriškas kūrinių atlikimas ir momentinis reagavimas į P. Magoni balso moduliacijas ir scenoje gimstančias interpretacijas. Kiekvieną kartą dueto nariai koncertuodami palieka sau daug erdvės interpretacijoms – jų muzika gyva, ji vystosi ir auga P. Magoni ir F. Spinetti muzikinio dialogo metu. Atlikėjai nujaučia, pratęsia vienas kita, žaidžia ir mėgaujasi buvimu scenoje.
„Musica Nuda“ atliekamų kūrinių spektras labai margas – nuo Monteverdi iki Stingo, Nuo „The Beatles“ iki Bob Marley, nuo džiazo iki punk muzikos. Net rodos labai toli vienas nuo kito nutolę stiliai jų muzikinėse programose sklandžiai glaudžiasi šonais. Savaip žinomus muzikos standartus grojančių atlikėjų netrūksta, bet „Musica Nuda“ tai daro neįtikėtinai meistriškai ir unikaliai. Atliekami dueto žinomi kūriniai klausytojams atsiveria naujai – atpažįstami, bet visai kitokie. Minimalistinėje vokalo ir kontraboso sąjungoje – maksimali raiška ir tobulai išgliaudyta kūrinio reikšmė bei emocinis krūvis. Tiesa, patys „Musica Nuda“ savo atlikimo būdo nesureikšmina „Tiesiog pasirenkame puikias dainas iš bet kokio laikotarpio ir jas grojame. Neklausinėjame savęs, kaip turėtume jas atlikti. Mes tiesiog grojame ir idėjos ateina pačios“, – yra sakiusi P. Magoni.
Įdomi detalė, prieš koncertą atlikėjai niekada nėra tikri, ką pasirinks groti – jiems svarbu pirmiausia pamatyti erdvę ir pajusti publiką, „tikime, kad koncertas nėra tik žmonės scenoje, publika ir viskas aplink mus taip pat yra nuostabaus koncerto dalimi. Dėl to prieš koncertuojant mums pirmiausia reikia pajusti erdvę“. Tad ir šiuo atveju, „TheATRIUM“ rengėjai negali pasakyti, ką sekmadienį gros „Musica Nuda“. Tik tiek, kad tai bus įsimintina ir giliai paliečianti muzikinė patirtis. Anot Klaipėdos dramos teatro meno vadovo Gintaro Grajausko, pats dueto pavadinimas puikiai perteikia jų kūrybos esmę ir tai geriausia užuomina, kam nusiteikti, „nuoga muzika – nėra nieko už ko būtų galima pasislėpti, nėra jokių efektų. Jie tobulai vienas kitą jaučia scenoje. Tai, ką matai ir velniškai profesionalu, ir turi kažką bendra su senuoju namų muzikavimu, kai žmonės tiesiog susitikdavo ir grodavo kartu. „Musica Nuda“ – visada yra šventė.“.