Penktus metus skaičiuojantis tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM“ šį birželį drąsiai žengs už Klaipėdos dramos teatro sienų. Miestiečių pamėgtoje laisvalaikio erdvėje „Hofas“ įsikurs nauja, alternatyvioms meno formoms dedikuota „Triumo“ programa. „Teatre į priekį visada veda idėja, tad nesvarbu, ar tu prisitaikai prie erdvės, ar ji prie tavęs“, – sakė teatro vadovas Tomas Juočys.
Iki šiol „TheATRIUM“ festivalis vykdavo vien Klaipėdos dramos teatre, tad žingsnis už jo ribų – nemaža naujovė. „Bet kuris didžiulis tradicinis teatro festivalis turi pagrindinę ir off programą, vykstančią alternatyviose vietose. Taip išnaudojamos įvairios erdvės mieste. Mūsų „Triumo“ programa „Hofe“ – nedidelė aliuzija į tai, kaip festivalis gali atrodyti ateityje“, – apie naują festivalio stotelę kalbėjo T. Juočys.
„Mes rodydavome puikius spektaklius, bet jusdavome, kad nuošaliau lieka kitos meno formos, kuriomis būtų įdomu praturtinti savo programą. Šiais metais nerengėme lietuviško teatro vitrinos, tad nutarėme atsiradusią nišą užpildyti progresyviais, išskirtiniais meno vyksmais“, – apie „Triumo“ atsiradimą pasakojo idėjos sumanytoja kultūrinės veiklos ir žiūrovų aptarnavimo padalinio vadovė Kristina Žiogaitė.
„Triume“ festivalio dienomis veiks menininkės Aglajos Ray instaliacija ir performansas „Technoteologija“, skambės kompozitoriaus ir garso menininko Arturo Bumšteino, Ado Gecevičiaus ir Manto Augustaičio muzikinė premjera „Iš garso efektų bibliotekos“, „Operomanija“ atveš dramaturgės Birutės Kapustinskaitės, režisieriaus Karolio Kaupinio ir improvizacinės muzikos grupės muzikinius paveikslėlius „Radvila Darius, Vytauto“.
„Teatro scena atvira visiems menams. Dramos spektaklyje yra istorijos naratyvas, garso ir vaizdo plotmių vienovė. „Triumo“ projektuose visa tai išsidėsto kiek kitaip, pavyzdžiui, premjeriniame A. Bumšteino muzikiniame kūrinyje remiamasi spektakliuose naudojamais garso efektais“, – programos specifiką apibūdino K. Žiogaitė.
Anot jos, dalies festivalio programos iškėlimas į miestiečių pamėgtą laisvalaikio erdvę dalinai susijęs su pastanga neužsidaryti vien teatro pastato ribose. „Teatras gali tarpti ne tik blizgančiose erdvėse, jis gali vykti visur, o jo buvimas vadinamosiose alternatyviose erdvėse išlaisvina teatro įvairiapusiškumą, – samprotavo „Triumo“ sumanytoja. – Klaipėdos dramos teatras turi nuostabius namus su tobulomis techninėmis galimybėmis. Po truputį juose užsidarėme, turime spektaklių, galinčių vykti išskirtinai tik mūsų scenose – savo išskirtinumu šiek tiek pakišome sau koją. Uždarumo jausmą labai sustiprino pandemija, tad buvo stiprus noras išeiti, atsiverti.“ K. Žiogaitė taip pat viliasi, kad margai „Hofo“ lankytojų bendruomenei „Triumas“ gali tapti reikalingu priminimu apie teatrą, postūmiu jame apsilankyti dažniau.
„TheATRIUM“ į „Hofą“ ne tik atneš teatrinės dvasios persmelktą programą, bet ir paliks ryškų atminimo ženklą. Festivalio dienomis vieno iš „Hofo“ kiemo pastatų sieną įspūdingo dydžio freska ištapys menininkas Tadas Vincaitis, dar žinomas Plūgo slapyvardžiu. Jis įamžins šių metų festivalio simboliu tapusį menininko Gedimino Pranckevičiaus sukurtą Apolono atvaizdą.
„Galima ieškoti daug gilių prasmių, bet iš tiesų mes norime būti matomi, norime, kad klaipėdiečiai save asocijuotų su teatriniu miestu, turinčiu vis naujomis idėjomis augantį festivalį“, – apie netradicinę dovaną miestui kalbėjo T. Juočys. Jį papildžiusi K. Žiogaitė akcentavo, kad T. Vincaitis-Plūgas yra gerai žinomas, ne vieną apdovanojimą pelnęs neofreskininkas. „Dėliodami festivalio programą kasmet vis pagalvodavome, kaip kurti išliekamąją vertę, kaip likti ne tik geru prisiminimu. Tikimės, kad mūsų Apolonas taps nauja traukos vieta mieste“, – apibendrino K. Žiogaitė.