Didžiojoje salėje po durų atvėrimo liks daug tuščių vietų. Žiūrovų skaičius negali viršyti 150 ir jie susės užimdami ne daugiau 30 % visų sėdimų vietų patalpoje. Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys sakė, kad net tiek yra labai gerai, „teatrai sutinka dirbti nekomerciškai, galėjome pradėti ir dar anksčiau su dar mažiau žmonių – mums svarbu neprarasti formos“. Teatre dviguba šventė, ne tik grįžtama dirbti, bet ir jau viešai skelbiama birželį vyksiančio V tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ programa.
Pirmasis spektaklis teatre balandžio 30 d. premjerinis – vos kelis kartus parodyti latvių režisierės Lauros Grozos „Saulės vaikai“ pagal Maksimo Gorkio pjesę. „Spektakliai nerodyti metus ir daugiau, tad pasirinkome pagarbų žiūrovui kelią. Nepuolame rodyti visų iš eilės, atgaivinsime spektaklius vieną po kito, parepetuosim ir rodysim“, – pasakojo T. Juočys. Po „Saulės vaikų“ numatoma rodyti dar vienos latvių režisierės Maros Kimelės spektaklį „Tėvas“ pagal Augusto Strindbergo pjesę, bei LMTA aktorių diplominį darbą pritapusį repertuare, „Kreditoriai“ pagal to paties A. Strindbergo pjesę (režisierius pedagogas Darius Meškauskas).
Anot teatro vadovo, dirbti su žiūrovais grįžtama nusiteikus viltingai, bet atsargiai, „niekas nežino kaip toliau klostysis situacija, gali vėl tekti užsidaryti“. Tokiu atveju svarbiausia užtikrinti žiūrovų pasitikėjimą. „Jau du kartus buvome uždaryti ir abu kartus buvome sąžiningi žiūrovams, neperkėlinėjome renginių – tiesiog grąžinome žmonėms pinigus. Nenorime turėti skolų, tad raginame savo žiūrovus drąsiai pirkti bilietus ir pažadame, kad jei renginiai vėl bus uždrausti – jie pinigų nepraras. Net jei pats žmogus jaus, kad aplinkybės nėra saugios – grąžinsim pinigus. Pasitikėjimas dabar yra svarbiausias dalykas“, – apibendrino pašnekovas.
Iki šiol pandemiją Klaipėdos dramos teatras, anot T. Juočio, kaip organizacija išgyveno vidutiniškai, „COVID-19 persirgo apie 10 procentų darbuotojų, bet protrūkių teatre nebuvo. Šiuo metu repetuojame, repeticijos buvo sustabdytos tik nuo gruodžio pradžios iki vasario. Naujo spektaklio kūrime dalyvaujantys žmonės tikrinasi kartą per savaitę, po truputį laukiame ir skiepų“.
Didelė šventė teatro bendruomenei – V tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ programos paskelbimas. Organizuoti festivalį yra sudėtinga visada, ypač šiuo metu, kai tiek daug kintamųjų, bet festivalio meno vadovas Gintaras Grajauskas tikino, kad minties praleisti metus net nebuvo, teko atsisakyti tik hitu tapusios Lietuvos teatro vitrinos. Ji grįš kitais metais. „Praeitų metų festivalio programa buvo labai gera, neleidome sau perkelti jos į ekranus – tai būtų nesąžininga, gyvo spektaklio negali atstoti vaizdo transliacijos. Su tam tikromis korekcijomis programą perkėlėme į šiuos metus“.
Pirmoji ir didžiausia festivalio premjera vyks jau birželio 8–9 dienomis. Nuo vasario Klaipėdos dramos teatre dirba žymi lenkų režisierė Agata Duda-Gracz, ji kuria spektaklį pagal dailininko Karavadžo gyvenimą „Tarp Lenos kojų, arba Švenčiausiosios Mergelės Marijos mirtis pagal Mikelandželą Karavadžą“. „Jau seniai norėjau sukurti spektaklį apie Karavadžą. Mane įkvėpė ypatingas jo gyvenimo ir meno kontrastas. Jis buvo dvigubas žudikas, nuolatinis viešnamių lankytojas, nuolat įsiveldavo į visokias aferas, muštynes, buvo linkęs į kraštutinumus, fanatiškas, – apie inspiraciją spektakliui pasakojo režisierė. – Jis tapė žiaurius, bet tuo pačiu meilės žmogui kupinus paveikslus. Jo realizmas, nepaisant išorinio atgrasumo, yra švelnus. Savo paveiksluose neteisino ir nepateisino nieko. Jis tapė pasaulį tokį, koks yra. Bet prisodrino jį neįtikėtina meile, tikėjimu, švelnumu.“ Spektaklio sukūrimo partneris – Adomo Mickevičiaus institutas (Lenkija).
Vėliau bus rodomas Čekijoje statytas aštrumu garsėjančio lenkų režisieriaus Jano Klatos spektaklis „Faustas“. Po jo bus galima pamatyti 2018 m. Italijos metų spektakliu paskelbtą Alessandro Serra spektaklį „Makbetas“. „Šis spektaklis kurtas su Sardinijos teatro aktoriais, vaidinamas sardų kalba, jame netrūksta archajiško vietinio kolorito, atkeliavusio iš senų ritualų, Sardinijos karnavalų tradicijos. Žiūrėdamas jį supranti, kad jis pasakoja amžiną istoriją, vykusią dar prieš Kristaus laikus, ir tebevykstančią dabar“, – pasakojo G. Grajauskas. „Makbeto“ režisierius festivalio metu ves penkių dienų trukmės dirbtuves aktoriams. „TheATRIUM“ bus galima pamatyti dar vieną išskirtinę, jau kelis kartus atidėtą premjerą – Oskaro Koršunovo „Otelą“. Praėjusią vasarą juo turėjo būti atidaromas žymusis Avinjono teatro festivalis. Iš toliausiai, Japonijos, Klaipėdoje svečiuosis režisieriaus Kiyoshi Kiyama spektaklis „Godo atvyko“.
Šių metų „TheATRIUM“ naujovė – „Triumo“ erdvė, įsikursianti viename populiariausių Klaipėdoje laisvalaikio leidimo taškų „Hofe“. „Esame labai turtingi turėdami teatro pastatą, kuriame gali vykti įvairaus pobūdžio renginiai, bet taip pat suprantame, kad kartais reikia išeiti ir už teatro ribų, – pripažino „Triume“ vyksiančios festivalio programos dalies kuratorė Kristina Žiogaitė. – Norime pasiekti žmones, kurie dar nežinojo apie mus, o gal nedrįsdavo iki mūsų ateiti. „TheATRIUM“ turi solidaus teatro festivalio vardą, bet vyksmu „Triume“ norime priminti, kad mūsų teatras yra laisvas, prieinamas kiekvienam, apimantis pačias įvairiausias meno sritis ir labai labai patrauklus.“ „Triume“ vyks menininkės Aglajos Ray performansas „Technoteologija“, skambės kompozitoriaus ir garso menininko Arturo Bumšteino muzikinė programa „Iš garso efektų bibliotekos“, „Operomanija“ atveš dramaturgės Birutės Kapustinskaitės, režisieriaus Karolio Kaupinio ir improvizacinės muzikos grupės muzikinius paveikslėlius „Radvila Darius, Vytauto“.
Beveik dvi savaites „TheATRIUM“ vyksmo baigs nemokamas festivalio padėkos koncertas visiems klaipėdiečiams ir miesto svečiams Teatro aikštėje. Jame – aukščiausios prabos muzikantai, svečiai iš Italijos „Musica Nuda“ – vokalo ir kontraboso duetas.
Pilna „TheATRIUM“ programa www.theatrium.lt