Maištaujanti ir jokių suvaržymų scenoje nepaisanti Jacques‘o Offenbacho operetė „Orfėjas pragare“ veržiasi į laisvę: Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera – jau rugsėjo 18, 19 bei spalio 9 dienomis.
Šią premjerą žiūrovams planuota rodyti dar pavasarį, tačiau dėl karantino jos pristatymą publikai teko atidėti. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė pasakoja, kad tai – antroji premjera, skirta Muzikinio teatro Klaipėdoje 200 metų sukakčiai: „Pirmoji buvo vasarą rodyta Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“. J.Offenbacho operetė „Orfėjas pragare“ taip pat pasirinkta neatsitiktinai: prancūzų kompozitorius, violončelininkas ir dirigentas J. Offenbachas (1819–1880) buvo beveik teatro šio bendraamžis, gimęs Kelno mieste, kuris, kaip ir Klaipėda, tuo metu priklausė Prūsijos valstybei. „Orfėjas pragare“ statomas retai, tačiau vienas šios operetės muzikinių numerių – kankanas yra labai populiarus. Visgi operetė – tai ne tik linksmasis kankanas, o labiau iššūkis, reikalaujantis visų menininkų sutelktumo. Kaip matote, Muzikinis teatras „Orfėjo pragare“ iššūkį priėmė: greitai pristatysime premjerą“, – pasakojo L. Vilimienė.
„Kurdamas šią operetę, kompozitorius norėjo sudominti žiūrovą, leisti jam scenoje atpažinti save, sarkastiškai pasijuokti iš kaimyno ar to meto politiko. „Orfėjas pragare“ – tarsi kreivų veidrodžių karalystė. Euridikė netgi didžiojoje Žvejų rūmų scenoje neranda kur pasislėpti nuo savo vyro Orfėjo griežiamų genialių melodijų… Šioje operetėje situacijos kinta labai greitai – žiūrovas vos spės su personažais“, – atskleidžia vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis.
Anot režisierės Rūtos Bunikytės, ši operetė – tai ironiška pasaka suaugusiesiems apie žmonių santykius, kurioje mitologiniai ir kartu realūs personažai trokšta išlieti savo širdgėlą ir paragauti Edeno sodo vaisių. „Tai – maištas prieš kontrolę ir asmeninius suvaržymus: čia drąsiai juokiamasi iš žmonių ydų ir bendravimo klišių, iš klasikinių moralės nuostatų. Tai – visuomeninės moralės karikatūra, „velnias tavo kelnėse”. Moralas čia paslėptas po juoko šydu. Spektaklyje bus ryškių personažų charakterių, išraiškingų kostiumų, nemažai masinių scenų ir šokių… Tikimės, kad kūrybinis polėkis virs nuotaikinga jausmų fejerija. „Orfėjas pragare” – operetė, kurioje sulauksite velniškai laimingos pabaigos“, – žada R. Bunikytė.
„Scenoje bus daug judesio: čia nejudės tik statulos… Beje, operetės veiksmas vyksta ant laiptų, tad judesius, šokius teko gerai apgalvoti ir tiksliai apskaičiuoti. Tad choreografiją įtakojo ir neeilinė scenografija, ir kostiumai. Bus šokama nuo dangaus iki pragaro ir atgal“, – intriguoja choreografė Inga Briazkalovaitė.
Publiką stebins daugybė perukų, ryškių rūbų, taip pat avelėmis pasivertę baleto šokėjai. Kostiumų šiam pastatymui, pasak scenografės ir kostiumų dailininkės Renatos Valčik, prireiks maždaug 80. Vyraus ryški, rafinuota klasika, paįvairinta netikėtomis detalėmis. Scena virs mini salonu su kolonomis, užuolaidomis ir laiptais, sujungsiančiais žemę ir dangų.
Vaidmenis operetėje ruošia savi ir kviestiniai solistai: Euridike taps Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė ir Ilona Pliavgo, Orfėju – Rapolas Baranauskas ir Kęstutis Nevulis, Aristėju – Tadas Jakas ir Deivydas Norvilas, Publikos nuomone – Aurelija Dovydaitienė ir Dalia Kužmarskytė, Jupiteriu – Mindaugas Rojus, Venera – Vitalija Trinkė, Diana – Oksana Auškalnytė, Minerva – Dina Mataitienė, Amūru – Rosana Štemanetian ir Rasa Ulteravičiūtė, Stiksu – Šarūnas Juškevičius ir Virginijus Pupšys, Junona – Reda Jucevičienė, Merkurijumi – Gytis Šimelionis ir Arūnas Ramelis.
KVMT inf.