2017 metais startavęs ir abejingų nepalikęs Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas šiemet gegužės 6–11 dienomis grįžta į uostamiestį. Žymiausi šalies stygininkai ir tarptautinio pripažinimo sulaukę violončelininkai iš viso pasaulio pristatys išskirtines menines programas.
Sodriai ir plačiai skambanti violončelė klausytojus įtrauks į įvairialypį jos muzikos pasaulį: nuo baroko iki šiuolaikinių kūrinių, nuo tradicinio skambesio iki eksperimentų, dalyvavimo šokio bei kino projektuose. Ištikimieji instrumento fanatikai ir vėl nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro galės mėgautis užburiančiais violončelių garsais. Meno šakų įvairovė, glaudus kultūros įstaigų ir menininkų bendradarbiavimas, gausi renginių pasiūla įvairaus amžiaus ir skonio publikai pavers Klaipėdą muzikuojančiu violončelės uostu.
Festivalio metu vyks konkursas stipriausiems violončelės atlikėjams, kurio metu jie varžysis stebint tarptautinei komisijai, pasaulio violončelininkų elitui.
6 dienos
+ – 60 renginių
25 renginių vietos
4 meno šakos (muzika, šokis, kinas, dailė)
77 konkurso dalyviai iš 31 pasaulio šalių
Daugiau nei 100 violončelininkų
Ateik. Pamatyk. Išgirsk. Tai, ko nesitikėtum iš klasikos.
[ess_grid alias=”Violončelės2019″][/ess_grid]
RENGINIŲ KALENDORIUS:
Gegužės 6 d., pirmadienis
14.00 val., LMTA Klaipėdos fakultetas
Violončelės mokymo metodika bei santykis su mokiniu
Joseph Hasten (Vokietija) seminaras–dirbtuvės pedagogams.
*Anglų kalba, esant poreikiui bus vertimas į lietuvių kalbą
17.00 val., viešbučio „Euterpė“ kiemelis
Dedikacija kompozitoriui Anatolijui Šenderovui
Iš užmirštos knygos
Muzikologės Kamilės Rupeikaitės pranešimas (lietuvių kalba)
Rafailas Karpis (tenoras)
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Programa: Anatolijus Šenderovas. „Iš užmirštos knygos“
17.00 val. viešbučio „Euterpė“ kiemelis
Dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Festivalio atidarymo koncertas
Liepojos simfoninis orkestras
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius
Solistai: David Geringas (violončelė, Lietuva–Vokietija), Natalie Clein (violončelė, Didžioji Britanija), Hillel Zori (violončelė, Izraelis)
Dirigentas Gil Shohat (Izraelis)
Programa: Anatolijus Šenderovas, Ernest Bloch, Gil Shohat
19.00 val., Forum Cinemas Klaipėda
Hilari ir Džeki (1998 m., Jungtinė Karalystė)
Režisierius Anand Tucker
21.30 val., klubas „Raketa“
Pasaulio muzikos programa
BSM trio: Mindaugas Bačkus (violončelė), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Vytautas Mikeliūnas (smuikas)
Programa: artimųjų rytų tautų muzikos įkvėptos improvizacijos
__________________________________________________________________________
Gegužės 7 d., antradienis
Keliaujančios violončelės
8.00 val. kavinė „Kavos architektai“
9.00 val. viešbutis „Radisson Blu“
9.00 val. kavinė „10 tiltų“
12.00 val. Klaipėdos apskrities viešoji I.Simonaitytės biblioteka
12.00 val. kavinė „Meat Lovers“
12.30 val. viešbutis „Amberton Klaipėda“, „Lobby“ baras
14.00 val., Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia
Auginu vaiką su negalia, kuris myli violončelę
Valdo Povilaičio seminaras–pokalbis apie Suzuki mokymo metodiką ir neįgaliųjų integraciją
17.00 val., Prano Domšaičio galerija
Pablo Casalso fondo laureatų koncertas
Johannes Gray (violončelė, JAV), Carla Conangla Oliveras (violončelė, Ispanija), Jonė Punytė (fortepijonas)
Programa: Gaspar Cassadó, Enrique Granados, Claude Debussy, Pau Casals, Isaac Albéniz, Manuel de Falla
19.00 val., Klaipėdos dramos teatro Didžioji salė
Boléro – Extended
Šokio ir gyvos violončelių muzikos spektaklis
Pagal Maurice‘o Ravelio „Boléro“ muziką
Choreografas Palle Granhøj (Danija)
Šeiko šokio teatras:
Darius Berulis, Dovilė Binkauskaitė, Niels Claes, Mantas Černeckas, Marija Ivaškevičiūtė, Aušra Krasauskaitė, Marius Pinigis, Gintarė Marija Ščavinskaitė, Erikas Žilaitis
Klaipėdos violončelių oktetas:
Mindaugas Bačkus, Arnas Kmieliauskas, Marius Sakavičius, Karolis Vaičiulis ir kt.
Garso režisierius Kastytis Narmontas
Šviesų dizaineris Stasys Jamantas
Koprodiuseriai: Granhøj Dans (DK), Šeiko šokio teatras, Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas
Partneris: Klaipėdos koncertų salė
RĖMĖJAI Lietuvos kultūros taryba /LOGO/ ir Nordisk kulturkontakt /LOGO/
19.00 val. Klaipėdos dramos teatro fojė
Dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai
19.00 val., Forum Cinemas Klaipėda
Hilari ir Džeki (1998 m., Jungtinė karalystė)
Rrežisierius Anand Tucker
21.30 val., Klaipėdos koncertų salė
Piazzolla – autentiškas pasakojimas
ArgEnTango: Analia Selis (vokalas, Argentina), Mariano Castro (fortepijoinas, Argentina). Omar Massa (bandoneonas, Argentina), Răzvan Suma (violončelė, Rumunija), Rafael Butaru (smuikas, Rumunija)
Programa: Ástor Piazzolla (Mariano Castro aranžuotės)
_______________________________________________________________________________
Gegužės 8 d., trečiadienis
Keliaujančios violončelės
9.00 val. viešbutis „Radisson Blu“
9.30 val. viešbutis „Amberton Klaipėda“, „Lobby“ baras
12.00 val. Muzikinis klubas „Jazzpilis“
15.00 val. Klaipėdos m. savivaldybės I. Kanto viešoji biblioteka
14.00 val., Klaipėdos koncertų salės konferencijų salė
Instrumentų meistro ir eksperto Gerardo Rūko dirbtuvės „Pažink violončelę“
17.00 val., Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia
Vien tik Vivaldi
Bruno Cocset (violončelė, Prancūzija), Roel Dieltiens (violončelė, Belgija), Maude Gratton (klavesinas, Prancūzija), Richard Myron (kontrabosas, Prancūzija)
Programa: Antonio Vivaldi
18.00 val., Klaipėdos kultūros fabrikas, kino klubas „8 ½“
Visi pasaulio rytmečiai (1991 m., Prancūzija )
Režisierius Alain Corneau
19.00 val., Klaipėdos koncertų salės I a. fojė
Raga violončelei
Sukhvinder Singh Namdhari (Pinky) (tabla, Indija), Matthew Barley (violončelė, Didžioji Britanija)
Programa: improvizacijos tablai ir violončelei
19.00 val., Klaipėdos koncertų salės I a. fojė
Dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai
19.00 val., Forum Cinemas Klaipėda
Hilari ir Džeki (1998 m., Jungtinė Karalystė)
Režisierius Anand Tucker
21.30 val., Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia
Violončelės protėviai
Les Basses Reunies (Prancūzija):
Bruno Cocset (tenorinės ir bosinės violos), Guido Balestracci (viola), Richard Myron (violonė), Maude Gratton (vargonai ir klavesinas)
Programa: Arcangelo Corelli, Domenico Gabrielli, Girolamo Frescobaldi, Diego Ortiz, Antonio De Cabezon
Gegužės 9 d., ketvirtadienis
Keliaujančios violončelės
8.00 val. kavinė „Kavos architektai“
9.00 val. kavinė „10 tiltų“
12.00 val. viešbutis „Radisson Blu“
12.00 val. kavinė „Friedricho pasažas“
12.30 val. viešbutis „Amberton Klaipėda“,
„Lobby“ baras
13.00–16.00 val., Klaipėdos koncertų salės konferencijų salė
Prie violončelės ištakų
Dirbtuvės, susitikimas, paroda, diskusija
Dalyvauja Charles Riché (violončelių ir violų instrumentų meistras, Prancūzija) ir Bruno Cocset (atlikėjas, Prancūzija)
17.00 val., Klaipėdos kultūrų komunikcijų centro parodų rūmai
Ecce cello
Muzikos ir multimedijos performansas
Muzikos, vaizdo, koncepcijos autorius ir atlikėjas David Fernández (violončelė, Ispanija–Vokietija)
17.00 val., Klaipėdos kultūrų komunikcijų centro Parodų rūmai
Dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Kodaly ir vengrų liaudies muzika
Roel Dieltiens (violončelė, Belgija)
Folkloro ansamblis „Muzsikás“ (Vengrija)
Programa: Zoltan Kodály Sonata violončelei solo ir vengrų tautinė muzika
19.00 val., Forum Cinemas Klaipėda
Hilari ir Džeki (1998 m., Jungtinė Karalystė)
Rrežisierius Anand Tucker
21.30 val., Klaipėdos piliavietės rytinė kurtina
Canto ostinato
Tarptautinis Klaipėdos violončelių oktetas:
Andrzej Bauer (Lenkija), Boris Andrianov (Rusija), Razvan Suma (Rumunija), Rustem Khamidullin (Rusija), Thomas Collingwood (Jungtinė Karalystė), Martti Rousi (Suomija), Rimantas Armonas (Lietuva), Ivars Bezprozvanovs (Latvija)
Indrė Baikštytė (fortepijonas)
Programa: Simeon ten Holt. „Canto ostinato“ 8 violončelėms ir fortepijonui (Rimanto Giedraičio aranžuotė)
______________________________________________________________________________
Gegužės 10 d., penktadienis
Keliaujančios violončelės
9.30 val. viešbutis „Amberton Klaipėda“, „Lobby“ baras
12.00 val. viešbutis „Radisson Blu“
12.00 val. kavinė „Friedricho pasažas“
12.00 val. kavinė „Meat Lovers“
15.00 val. Klaipėdos m. savivaldybės I. Kanto viešoji biblioteka, Pempininkų skyrius
14.00 val., Klaipėdos koncertų salės konferencijų salė
„Larsen strings“ viceprezidento Thomo Zwiego seminaras – pokalbis apie stygas ir jų įtaką instrumento skambesiui. Stygų bandymai.
*Anglų kalba, esant poreikiui bus vertimas į lietuvių kalbą
17.00 val., LMTA Klaipėdos fakulteto koncertų salė
Martti Rousi rečitalis
Martti Rousi (violončelė, Suomija), Lelde Tirele (fortepijonas, Latvija)
Programa: Jean Sibelius, Manuel de Falla, Alisson Kruusmaa, Sergėj Rachmaninov
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Tarptautinio Klaipėdos violončelės konkurso laureatų apdovanojimas ir koncertas
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Dirigentas Martynas Staškus
Programa: Joseph Haydn, Edward Elgar, Robert Schumann, Piotr Čaikovskij ir kt.
19.00 val., Forum Cinemas Klaipėda
Hilari ir Džeki (1998 m., Jungtinė Karalystė)
Režisierius Anand Tucker
21.30 val., Švyturys BHouse
Mikk Kaasik ir C-JAM projektas
Mikk Kaasik (vokalas, Estija)
C-JAM (Estija): Pärt Tarvas, Levi-Danel Mägila, Margus Uus, Tõnu Jõesaar (cellos)
Programa: Apelsin, Muse, Judas Priest, U2, Queen ir kitų grupių dainų aranžuotės, Mikko Kaasiko kūriniai
21.30 val., Švyturys BHouse
Dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai
_____________________________________________________________________________
Gegužės 11 d., šeštadienis
11.00, 11.30, 12.00 val. Klaipėdos Senasis turgus
Čia ir dabar
Gyvos muzikos ir šokio performansas
Šeiko šokio teatras, festivalio violončelininkų ansamblis, Klaipėdos senjorai
Idėja ir koncepcija: Agnija Šeiko, Mindaugas Bačkus
11.00 val. Klaipėdos Senasis turgus
Dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai
12.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Auginti meile…
Renginys visai šeimai
Suzuki violončelių orkestras
Meno vadovas Valdas Povilaitis
Programa: kūriniai vaikų ir tėvų violončelių orkestrui
17.00 val., Klaipėdos pilies muziejaus Friedricho poterna
Vien tik Brittenas
Alexander Ramm (violončelė, Rusija)
Programa: Benjamin Britten. Siuitos violončelei solo
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Baigiamasis festivalio koncertas
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
Solistai: Narek Hakhnazaryan (violončelė, Armėnija), Vilhelmas Čepinskis (smuikas), Vytautas Sondeckis (violončelė, Lietuva–Vokietija), Petras Geniušas (fortepijonas)
Programa: Ludwig van Beethoven, Antonín Dvořák
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Dailininko Simo Žaltausko tapybos darbų paroda
19.00 val., Forum Cinemas Klaipėda
Hilari ir Džeki (1998 m., Jungtinė Karalystė)
Rrežisierius Anand Tucker
21.30 val., Klaipėdos dramos teatro Didžioji salė
Džiazo stygų kokteilis
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
„Deep strings“ (Vokietija):
Anne-Christin Schwarz (vokalas, violončelė), Stephan Braun (violončelė, elektronika)
Keliaujančios violončelės
Ar tikite, kad koncertai gali patys atkeliauti pas klausytojus? Festivalio metu galėsite išgirsti violončelės garsus viešbutyje ar kavinėje, o įdienojus – bibliotekoje ar koplyčioje. Vaikštinėdami po miestą būkite atidūs garsams. Keliaujančios violončelės – arčiau klausytojų!
Seminarai, Pokalbiai. Dirbtuvės. Diskusijos.
Festivalio metu violončelininkai ir instrumentais besidomintys smalsuoliai taip pat galės pabendrauti su violončelių meistrais, specialiai atvykusiais pristatyti savo amato. Klaipėdoje taip pat viešės ir patirtimi dalinsis pripažinti instrumento pedagogai. Svečių pranešimai, dirbtuvės ir seminarai leis praplėsti žinias ir įkvėps naujoms diskusijoms.
Tapyba gyvai
Kiekvieną festivalio dieną skirtingose miesto vietose rengiamų koncertų metu vyks klaipėdiečio dailininko Simo Žaltausko tapyba gyvai. Atėję į juos pirmiausia išvysite jo kūrybos seansui parengtas tapybos drobes. Klausytojų akivaizdoje menininkas nutapys šešis įspūdingo dydžio (2 x 2 metrų) paveikslus. Paskutinę festivalio dieną jie visi bus eksponuojami Klaipėdos koncertų salės I aukšto fojė, o baigiamojo koncerto pertraukos metu vyks jų pristatymas.
Simas Žaltauskas baigė tapybos magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Aktyviai dalyvauja profesionalaus meno gyvenime, yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Rengia personalines parodas, dėsto Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos vizualinio dizaino fakultete. Pasak dailininko, „reikia ugdyti žmogų, diegiant kiek kitokią, subtilesnę grožio sampratą, parodyti daugiau vakarietiškos kultūros – man ir pačiam artimas ekspresionizmas, kuris gimė Vokietijoje.“
Kinas
Nors violončelei skirtas festivalis pirmiausia asocijuojasi su koncertais, pristatome kino programą, dedikuotą šiam instrumentui.
Visi pasaulio rytmečiai
1993, Prancūzija
Trukmė: 115’
Režisierius: Alain Corneau
Scenarijaus autoriai: Pascal Quignard, Alain Corneau
Operatorius: Yves Angelo
Kompozitoriai: Jordi Savall, Sainte-Colombe, Marin Marais
Prodiuseris: Jean-Louis Livi
Vaidina: Gérard Depardieu, Jean-Pierre Marielle, Anne Brochet
Filmo aprašymas
XVII a. pabaiga. Viola da gamba meistriškai giežiantis muzikantas ponas Žanas de Sent Kolombas grįžta namo ir randa jam nesant mirusią žmoną. Paniręs į gilų sielvartą, jis liepia sode suręsti trobelę ir apsigyvena joje. Atsiskyręs nuo pasaulio, jis atsideda vien muzikai ir mažamečių dukterų Madlenos bei Tuanetės ugdymui. Gandas apie jį ir jo muziką pasiekia net karaliaus Liudviko XIV-ojo rūmus. Tačiau, pakviestas groti rūmuose Lully orkestre, ponas de Sent Kolombas atsisako. Kai ant meistro namų slenksčio pasirodo mokytojo ieškantis jaunas muzikantas Marenas Mare, de Sent Kolombą nuo išorinio pasaulio saugantis šydas įtrūksta.
Hilari ir Džeki
1998, Jungtinė Karalystė
Trukmė: 121’
Režisierius: Anand Tucker
Scenarijaus autorius: Frank Cottrel Boyce
Operatorius: David Johnson
Kompozitorius: Barrington Pheloung
Prodiuseriai: Nicolas Kent, Andy Paterson
Vaidina: Emily Watson, Rachel Griffiths, James Frain
Filmo aprašymas
Filmas „Hilari ir Džeki“ – tai tragiška pasaulinio garso violončelininkės Jacqueline du Pré istorija, papasakota jos sesers, fleitininkės Hilary du Pré-Finzi.
Sesės Hilari ir Džeki du Pré yra talentingos atlikėjos, kurias nuo vaikystės sieja meilė muzikai. Jų motina pianistė Airisė, siekdama išryškinti stipriausias jų puses, visada skatino jų draugišką konkurenciją. Tačiau tai lėmė, kad seserų draugystę pradėjo graužti noras būti geresne už kitą. Iš pradžių muzikinė karjera geriau sekasi fleitininkei Hilari, bet ilgainiui, dėl savo neįprasto grojimo stiliaus būtent violončelininkė Džeki sulaukia pasaulinės šlovės. Suaugusios seserys sukuria šeimas (Hilari išteka už dirigento Kifferio Finzi, o Džeki – už pianisto Danielio Barenboimo), bet konkurencinę kovą pralaimėjusi Hilari skiria daugiau dėmesio ramiam šeimyniniam gyvenimui, o Džeki toliau visas jėgas atiduoda karjerai. Viskas pasikeičia, kai Džeki sužino, kad nepagydomai serga.
Šis emocionaliai paveikus filmas apie muzikinį talentą ir asmenines tragedijas, kuris buvo pristatytas Venecijos kino festivalyje, aktorėms Emily Watson ir Rachel Griffiths pelnė „Oskaro“ nominacijas.
Socialiniai projektai, koncertai šeimai
Gegužės 11 d., šeštadienis
11.00, 11.30, 12.00 val. Klaipėdos senasis turgus
Čia ir dabar
Gyvos muzikos ir šokio performansas
Šeiko šokio teatras, festivalio violončelininkų ansamblis, Klaipėdos senjorai
Idėja ir koncepcija: Agnija Šeiko, Mindaugas Bačkus
Šeštadieninio turgaus šurmulys, ir virš jo gyvai violončelių atliekama muzika. Įprasta miesto vieta, bet šįkart kviečianti netikėtam potyriui – gyvai instaliacijai turguje, drastiškai kontrastuojančiai įprastai turgaus atmosferai. Labai lėtas judesys, lydimas gyvai atliekamos muzikos – kontrastas turgaus greičiui, paviršutiniškam „perku – parduodu“ santykiui.
Visa tai – „GYVENIMO TURGAUS“ dėlionė, kuriama 10 violončelių muzikos ir 40 šokėjų, vyksianti tik „ČIA IR DABAR“.
Tai jau penktas Klaipėdos koncertų salės ir Šeiko šokio teatro bendras projektas, šįkart apjungsiantis miesto senjorų – neprofesionalių Šeiko šokio teatro studijos šokėjų bendruomenę ir Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio dalyvius. Projektas inicijuotas Mindaugo Bačkaus – vieno intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovo ir Agnijos Šeiko – teatro meno vadovės, Auksinio scenos kryžiaus ir daugelio kitų scenos menų apdovanojimų laureatės.
Gegužės 6 d., šeštadienis
12.00 val. Klaipėdos koncertų salė
Auginti meile…
Renginys visai šeimai
Suzuki violončelių orkestras
Meno vadovas Valdas Povilaitis
Programa: kūriniai vaikų ir tėvų violončelių orkestrui
Japonų pedagogo ir smuikininko Šiniči Suzuki metodas remiasi unikaliu esminiu principu – kiekvienas vaikas gali išmokti, būdamas mylinčioje ir lavinančioje aplinkoje. Suaugusius turėtų motyvuoti Suzuki principas, jog pradėti mokytis muzikos niekada nėra per vėlu!
Violončelininkas ir pedagogas Valdas Povilaitis baigė violončelės specialybę Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bei teisės ir valdymo magistrantūros studijas M. Romerio universitete, dirbo Lietuvos valstybiniame ir Liepojos (Latvija) simfoniniuose orkestruose. Susipažinęs su japonų smuikininko,
ugdymo filosofo Šiniči Suzuki metodu, aktyviai įsitraukė į Suzuki asociacijos veiklą Lietuvoje. 2009 m. įkūrė Violončelės mokyklą, moko ja groti vaikus Vilniuje, Širvintose ir šio rajono kaimuose. Nuo 2010 m. vykdo projektą „Aukštosios kultūros sklaida Lietuvos kaime“. Projektas siekia sudominti bei integruoti socialinės rizikos šeimose augančius kaimo vaikus, padedant jiems tapti visaverčiais šalies piliečiais. Nuolatinis jų ugdymas, mokant groti violončele ir tokiu būdu prisiliesti prie meno, yra efektyviausias būdas tiek socialinės atskirties mažinimo, tiek kultūros vertybių pažinimo prasme.
Pavakario rečitaliai
Tai – specialus kamerinės muzikos rinkinys smalsiems ir įnoringiems klausytojams. Jo gurmaniškose programose tyrinėsime istorinės ir dabarties violončelių galimybes, patirsime plačiausią emocijų spektrą.
Gegužės 6 d., pirmadienis
17.00 val., viešbučio „Euterpė“ kiemelis
Dedikacija kompozitoriui Anatolijui Šenderovui
„Iš užmirštos knygos“
Muzikologės Kamilės Rupeikaitės pranešimas
Rafailas Karpis (tenoras)
Klaipėdos kamerinis orkestras
Mano vadovas Mindaugas Bačkus
Programa:
Anatolijus Šenderovas. „Iš užmirštos knygos“
Kompozitoriaus Anatolijaus Šenderovo kūrinys „Iš užmirštos knygos“, sukurtas pagal senąsias Vilniaus krašto žydų dainas, bus atliekamas toje Klaipėdos vietoje, kur randasi Litvakų sinagogos pamatai. Kūrinio atsiradimą inspiravo Žydų istorinės etnografinės draugijos 1927 m. išleista knyga „Muzykalisher pinkos“ („Muzikos užrašai. Melodijų iš žydų tautos lobyno rinkinys“). Joje išspausdintos pagal religinius tekstus senąja hebrajų ir net aramėjų kalba sukurtos ir surinktos melodijos, kurios buvo giedamos tuo metu Vilniuje ir Vilniaus krašte.
Muzikologė Kamilė Rupeikaitė yra pastebėjusi senosios žydų kultūros ir pasaulėvokos reikšmę A. Šenderovo kūrybai: ji tapo ilgamečiu įkvėpimu naujiems kompozitoriaus atradimams. Daugiau nei pusę šimtmečio besitęsianti šio autoriaus karjera įvertinta daugybe tarptautinių ir nacionalinių apdovanojimų, tarp jų – Nacionalinė kultūros ir meno premija.
„Pirmiausia rašau sau ir atlikėjams“, – viename interviu sakė A. Šenderovas. „Muzika nėra televizija ar naujienų portalas, ji neturi atspindėti gyvenimo. Ji turi paliesti sielą, nes daugiau yra svajonė, norėjimas to, ko gal net nėra. Muzika yra pokalbis su Dievu. Deja, šiame dialoge dažnai nugali šėtonas.“
Gegužės 7 d., antradienis
17.00 val., Prano Domšaičio galerija
Pablo Casalso fondo laureatų koncertas
Johannes Gray (violončelė, JAV), Carla Conangla Oliveras (violončelė, Ispanija), Jonė Punytė (fortepijonas)
Violončelininkai Johannesas Gray’us (JAV) ir Carla Conangla Oliveras (Ispanija) buvo pripažinti pirmosios vietos laureatais ex aequo 2018 m. Pablo Casalso fondo organizuotame tarptautiniame jaunųjų violončelininkų konkurse.
Gimęs 1997 m. mažame Vilmeto miestelyje netoli Čikagos (Ilinojus, JAV) Johannesas Gray’us mokėsi griežti violončele pas Hansą Jenseną ir Gildą Barston Čikagos muzikos institute. Šiuo metu studijuoja Paryžiaus nacionalinėje muzikos konservatorijoje pas prof. Jérôme’ą Pernoo. Dalyvavo meistriškumo pamokose, vedamose tokių violončelės žvaigždžių kaip Yo-Yo Ma, Davidas Finckelis ir Ralphas Kirshbaumas, taip pat meistriškumo kursuose – Verbjė festivalio akademijoje, Kronbergo akademijoje ir Violončelės bienalėje Amsterdame. Nuolatos koncertuoja kaip solistas ir kamerinių ansamblių dalyvis Prancūzijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje ir Nyderlanduose. Anksčiau pelnė premijas JAV nacionaliniuose konkursuose ir koncertavo su tokiais žymiais šalies kolektyvais kaip Čikagos simfoninis orkestras.
Carla Conangla Oliveras gimė 1997 m. Sant Kugat de Valjese netoli Barselonos pianisto ir dainininkės šeimoje. Ji turi seserį dvynę – smuikininkę Júlią, su kuria muzikuoja nuo ankstyvos vaikystės. Abi seserys griežė Žironos miesto jaunimo orkestre bei Katalonijos koblos ir styginių orkestre, taip pat dalyvauja įvairiuose kameriniuose ansambliuose. Šiuo metu Carla studijuoja pas Gustavą Rivinijų Mastrichto konservatorijoje.
Jonė Punytė yra tarptautinio F. Schuberto ir moderniosios muzikos konkurso Grace laureatė (kartu su sopranu Wakako Nakaso). Ji baigė meno aspirantūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, stažavosi Štutgarto aukštojoje muzikos ir teatro mokykloje bei Trosingeno aukštojoje muzikos mokykloje. Pianistė dalyvavo festivaliuose Lietuvoje, Vokietijoje, Italijoje. J. Punytė daug dėmesio skiria kamerinei muzikai, ypač Lied žanrui. Ji dirba pedagoginį darbą Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje.
Gegužės 8 d., trečiadienis
17.00 val., Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia
Vien tik Vivaldi
Bruno Cocset (violončelė, Prancūzija), Roel Dieltiens (violončelė, Belgija), Maude Gratton (klavesinas, Prancūzija), Richard Myron (kontrabosas, Prancūzija)
Programa: Antonio Vivaldi
Programa
Antonio Vivaldi (1678–1741)
Sonata a-moll violončelei ir basso continuo, RV 43 (op. 14 Nr. 3 iš 6 sonatų violončelei rinkinio;)
Sonata e-moll violončelei ir basso continuo, RV 40 (op. 14 Nr. 5 iš 6 sonatų violončelei rinkinio)
Koncertas a-moll violončelei, styginiams ir basso continuo, RV 419
Sonata B-dur violončelei ir basso continuo, RV 46 (op. 14 Nr. 6 iš 6 sonatų violončelei rinkinio)
Koncertas g-moll smuikui, styginiams ir basso continuo „La stravaganza“, RV 316a (op. 4 Nr. 6 J. S. Bacho ornamentuota versija su originaliu A. Vivaldi akompanimentu; B. Cocset transkripcija violončelei)
Sonata a-moll violončelei ir basso continuo, RV 44
Senosios muzikos mėgėjams festivalis dovanoja italų baroko genijaus Antonio Vivaldi sonatų ir koncertų violončelei programą, kurią parengė du nepaprastai žingeidūs muzikantai ir barokinės violončelės meistrai Bruno Cocset (Prancūzija) bei Roelis Dieltiensas (Belgija).
Nenuilstantis atlikėjas ir tyrinėtojas, netipiškas violončelininkas ir pripažintas pedagogas Bruno Cocset suteikė barokinei violončelei savitą skambesį, siekdamas tobulos instrumentinių bei muzikinių gestų sinergijos. Groti barokine violončele žarnų stygomis B. Cocset pradėjo savarankiškai, kai po violončelės studijų Tūre ir Liono nacionalinėje konservatorijoje dviem dešimtmečiams tapo „klajojančiu violončelininku“. Per šį laikotarpį sukaupė nemenką pažinčių ir patirčių bagažą, bendradarbiaudamas su autentiško baroko muzikos atlikimo entuziastais. 1996 m. įkūrė ansamblį „Les Basses Réunies“, su kuriuo pirmiausia įrašė A. Vivaldi sonatų violončelei diską.
Violončelininkas ir kompozitorius Roelis Dieltiensas – vienas įtakingiausių tiek šiuolaikinės, tiek barokinės violončelės autoritetų Belgijoje ir už jos ribų. Charizma, pavergiantis muzikalumas ir originalus mąstymas lėmė tai, jog vos solinę karjerą pradėjęs atlikėjas buvo kviečiamas koncertuoti į didžiausius klasikinės muzikos centrus. Jis taip pat yra pripažintas kamerinės muzikos atlikėjas ir dėstytojas, įžymiojo „Ensemble Explorations“ įkūrėjas.
Atliekant šią programą solistams talkins basso continuo grupės muzikantai iš ansamblio „Les Basses Réunies“ – klavesinininkė Maude Gratton ir kontrabosininkas Richard’as Myronas.
Pasak programos sumanytojo B. Cocset, „savo sonatose violončelei Antonio Vivaldi atsiduoda pasakojimo malonumui ir mėgaujasi kiekvienu jo aspektu. Išmoningai žaisdamas spalvomis ir garsine medžiaga, kompozitorius leidžia nevaržomai skleistis erdvei, laikui ir afektams. Jis pasižymi neįtikėtinu sugebėjimu staiga peršokti iš pasakojimo į vaizdavimą, iš deginančios aistros į meditaciją, iš rečitacijos-dainos-šokio į gryną kantileną, iš veržlaus judėjimo į sąstingį, iš besitvenkiančios dramos į laimingą šypsnį, iš sąmyšio į savistabą, iš saldumo į aitrumą, iš figūratyvo į abstrakciją… Griežtus „Corelli“ modelio sonatos rėmus (keturias besikaitaliojančio lėto-greito-lėto-greito tempo dalis su reprizomis) jis užpildo medžiaga, pasiskolinta iš įvairiausių to meto šokių (sarabandų, alemandų, žigų, sicilianų ir t. t.), užgimstančio bel canto, concerto grosso (orkestro ir solistų žaismės) valdų… Tai muzika, kurioje slypi daugybė pasakojimų, o kiekviename jų – begalinė virtinė įsivaizduojamų pasaulių, iš kurių Vivaldi meistriškai dėlioja savo mozaikas… Keli taupūs štrichai, paprastumas, netgi skurdžios priemonės ar abstrakcijos, kurias persmelkia nenustygstanti, džiūgaujanti ir ugninga dvasia: kai nustoji šios muzikos klausytis ar griežti, ji lieka toliau virpėti ir dainuoti mumyse, pakyla virš paviršutiniško klegesio, nutolsta nuo anuomet ją lydėjusių klišių.“
Nemokamai
Gegužės 9 d., ketvirtadienis
17.00 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijos centro Parodų rūmai
Ecce cello
Muzikos ir multimedijos performansas
Muzikos, vaizdo, koncepcijos autorius ir atlikėjas David Fernández (violončelė, Ispanija–Vokietija)
„Ecce cello“ – tai tęstinis performansas, kuriame gretinami klasikinės muzikos ir šiuolaikinių technologijų pasauliai, kupini liūdesio ir aktyvaus pesimizmo, džiaugsmo ir humoro. Davidas Fernándezas su jam būdinga energija, labiau pritinkančia (pank) roko ar hiphopo scenai, nuo 1995-ųjų tyrinėja violončelės garsą ir sceninės raiškos galimybes, pasitelkdamas technologines žinias ir savo patirtį šokio bei teatro srityse. Savo arsenale turėdamas tris planšetes, išmanųjį telefoną ir elektrinę violončelę, menininkas kuria autonomiškas saviraiškos projekcijas, kuriose bandomos šiuolaikinėmis technologijomis apsiginklavusio žmogaus galimybių ribos. Jau pasirodė trys „Ecce cello“ serijos kompozicijų kompaktinės plokštelės.
Davidas Fernándezas yra ispanų kilmės Berlyne gyvenantis šokėjas, aktorius, savamokslis violončelininkas ir, kaip pats sako, „frustruotas“ išradėjas. Dažnai naudoja kasdienes technologijas savo kūryboje, kurioje vis dar juntami klasikinės muzikos atgarsiai. Dirbdamas su savo trupe kaip prodiuseris, dramaturgas ir režisierius, sukūrė 15 spektaklių, palankiai įvertintų Ispanijos kritikų. Nuo 2010 m. gyvena Berlyne ir visą savo laiką skiria griežimui violončele bei jos galimybių tyrinėjimui. Jis taip pat yra vienas iš improvizuojančio jaunimo orkestro „Stegreif Orchester“ įkūrėjų.
Nemokamai
Gegužės 10 d., penktadienis
17.00 val., LMTA Klaipėdos fakulteto koncertų salė
Martti Rousi (violončelė, Suomija), Lelde Tirele (fortepijonas, Latvija)
Programa: Jean Sibelius, Manuel de Falla, Alisson Kruusmaa, Sergej Rachmaninov
Martti Rousi pelnė tarptautinį pripažinimą kaip vienas žymiausių Suomijos stygininkų. Nuo to laiko, kai 1986 m. tapo prestižinio Piotro Čaikovskio konkurso Maskvoje sidabro medalininku, violončelininkas daugiau kaip tris dešimtmečius koncertuoja su iškiliausiais Skandinavijos ir Europos orkestrais, tarp jų su Helsinkio, Stokholmo ir Oslo radijo simfoniniais, Birmingamo miesto simfoniniu, Lenkijos, Vengrijos nacionaliniais simfoniniais, Kopenhagos filharmonijos, Reino krašto ir Pfalco valstybinės filharmonijos, Šanchajaus ir Johanesburgo filharmonijų orkestrais, diriguojamais tokių batutos meistrų, kaip Esa-Pekka Salonenas, Okko Kamu, Osmo Vänskä, Sakaris Oramo, Olli Mustonenas, Leifas Segerstamas, Valerijus Gergijevas, Emmanuelis Krivine’as, Bernhartas Klee, Josephas Swensenas ir Muhai Tangas. Jis taip pat dažnai koncertuoja kaip solistas su kameriniais orkestrais, tarp jų su Maskvos, Miuncheno, Ostrobotnijos, Talino ir Tulūzos kameriniais orkestrais. M. Rousi sėkmingai plėtoja ne vien solinę veiklą, bet dažnai koncertuoja ir kamerinės muzikos festivaliuose Europoje bei JAV. Nuo 1993 m. M. Rousi tapo Turku muzikos festivalio meno vadovu, o nuo 1995-ųjų – Sibeliaus akademijos profesoriumi.
Gegužės 11 d., šeštadienis
17.00 val., Klaipėdos pilies muziejaus Friedricho poterna
Vien tik Brittenas
Aleksandr Ramm (violončelė, Rusija)
Programa: Benjamin Britten. Siuitos violončelei solo
Benjamin Britten (1913‒1976)
Siuita violončelei Nr. 1, op. 72
Siuita violončelei Nr. 2, op. 80
Siuita violončelei Nr. 3, op. 87
Aleksandras Rammas laikomas vienu talentingiausių ir aktyviausiai tiek savo šalyje, tiek svetur koncertuojančių jaunosios kartos Rusijos violončelininkų. Jo griežimo stiliuje dera virtuoziškumas, įsigilinimas į atliekamo kompozitoriaus mąstymo būdą, emocingas ir intensyvus muzikavimas, aiški artikuliacija ir artistiškumas. 1988 m. Vladivostoke gimęs atlikėjas pradėjo griežti violončele Kaliningrado R. Gliero vaikų muzikos mokykloje, vėliau baigė Maskvos F. Chopino scenos menų kolegiją ir Maskvos P. Čaikovskio valstybinę konservatoriją (2012), kur studijavo pas prof. Nataliją Šachovskają. Stažavo H. Eislerio aukštojoje muzikos mokykloje Berlyne pas Fransą Helmersoną. Dar studijuodamas tapo įvairių tarptautinių konkursų prizininku, tarp jų pelnyta antra premija III Pekino tarptautiniame muzikos konkurse ir pirma premija Nacionaliniame muzikos konkurse Maskvoje (2010), trečia premija Paulo violončelininkų konkurse Helsinkyje (2013), o konkursinių trofėjų seką vainikavo Tarptautiniame Čaikovskio muzikos konkurse laimėtas Sidabro medalis (2015).
A. Rammas dalyvauja visuose stambesniuose Sankt Peterburgo muzikos rūmų ir Maskvos filharmonijos rengiamuose projektuose, kaip antai programa „XXI a. žvaigždės“, skirta jaunųjų atlikėjų sklaidai Maskvoje ir kituose Rusijos miestuose. Violončelininkas nuolatos kviečiamas į Valerijaus Gergijevo įkurtą Maskvos Šv. Velykų festivalį. Šalia projektų Rusijoje, kaip solistas ir kamerinių ansamblių dalyvis koncertavo Vokietijoje, Austrijoje, Japonijoje, Lietuvoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Švedijoje, Prancūzijoje ir Bulgarijoje. Atlikdamas koncertinio repertuaro kūrinius bendradarbiavo su tokiais pripažintais nūdienos dirigentais, kaip Vladimiras Spivakovas, Valerijus Gergijevas, Vladimiras ir Michailas Jurovskiai, Aleksandras Sladkovskis ir Valerijus Polianskis.
Klaipėdos klausytojams violončelininkas dovanoja XX a. britų kompozitoriaus Benjamino Britteno siuitų violončelei solo programą. Visos trys buvo sukurtos ir dedikuotos vienam žymiausių XX a. violončelininkų – Mstislavui Rostropovičiui, su kuriuo kompozitorių supažindino Dmitrijus Šostakovičius po jo Pirmojo Koncerto violončelei premjeros Londone 1961 m. Įkvėptas Rostropovičiaus griežimo ir asmeninio žavesio, jo primygtinai prašomas parašyti ką nors naujo violončelei, Brittenas sukūrė Simfoniją violončelei ir orkestrui, sonatą ir tris siuitas violončelei solo. Pirmąją kompozitorius violončelininkui įteikė kaip kalėdų dovaną 1964 m. Po septynerių metų užbaigtoje trečiojoje girdėti ir rusų tradicinės muzikos melodijų – tarp jų visa ciklą užbaigianti bizantiškoji giesmė mirusiesiems (kontakionas).
Vakaro koncertai
Festivalio vakarai skiriami koncertams, pasižymintiems išskirtiniu požiūriu į klasiką ir šiuolaikinę muziką. Pripažintų violončelininkų rankose instrumentas atskleis tikrąją skambesio jėgą ir grožį, liudys kilnią muzikos dvasią, kai nemarūs kūriniai prabyla ir jaudina tūkstančių širdis.
Gegužės 6 d., pirmadienis
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Festivalio atidarymo koncertas
Liepojos simfoninis orkestras
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius
Solistai: David Geringas (violončelė, Lietuva–Vokietija), Natalie Clein (violončelė, Didžioji Britanija), Hillel Zori (violončelė, Izraelis)
Dirigentas Gil Shohat (Izraelis)
Programa: Anatolijus Šenderovas, Ernest Bloch, Gil Shohat
Anatolijus Šenderovas ( 1945–2019) – „Koncertas in Do“ violončelei ir simfoniniam orkestrui
Ernest Bloch (1880–1959) – „Schelomo“ violončelei ir simfoniniam orkestrui
Gil Shohat (g. 1973) – Koncertas violončelei ir simfoniniam orkestrui
Festivalio atidarymo koncertas skiriamas litvakų, t. y. Lietuvos žydų atminimui. Jo dirigentas, solistai bei kompozitoriai yra žydų tautybės menininkai, pasklidę po visą pasaulį.
Davidas Geringas – Vilniuje gimęs Lietuvos ir Vokietijos violončelininkas, dirigentas ir pedagogas. Jis yra ir tarptautinio Klaipėdos violončelės konkurso D grupės dalyvių vertinimo komisijos pirmininkas. Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino ordino kavalierius, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas koncertavo su daugeliu pasaulinio lygio orkestrų ir dirigentų. D. Geringui dedikuotas ne vienas šiuolaikinio autoriaus kūrinys violončelei, tarp jų – festivalio programą atversiantis neseniai anapilin iškeliavusio Lietuvos žydų kūrėjo Anatolijaus Šenderovo „Concerto in Do“. 2002 m. už šį opusą autoriui skirta Europos kompozitoriaus premija. A. Šenderovas iki šiol yra vienintelis šios premijos laureatas Lietuvoje.
Iš Londono atvyks pasaulinio pripažinimo sulaukusi violončelininkė Natalie Clein, kilmės ryšiais taip pat susijusi su Lietuva. „The Times“ kritikų apibūdinama kaip „užburianti“ ir „kupina pakylėjančios aistros“, ši britų violončelininkė laukiama žymiausiose pasaulio koncertų salėse, kur ji rengia pasirodymus su tokiais pripažintais orkestrais, kaip Filharmonijos, Halės, Bornmuto, Birmingamo miesto, Monrealio, Naujosios Zelandijos, Sankt Peterburgo simfoniniai, Liono nacionalinis ir Buenos Airių filharmonijos orkestrai. Klaipėdoje ji atliks žydų kilmės šveicarų kompozitoriaus Ernesto Blocho „Schelomo“ (1916) – hebraišką rapsodiją violončelei ir orkestrui, užbaigiančią biblinėmis temomis grįstą jo žydiškąjį ciklą.
Iš Tel Avivo atvyks žymus Izraelio dirigentas, pianistas ir kompozitorius Gilas Shohat. Savo šalyje ir svetur jis vadinamas vienu iškiliausių ir įtakingiausių nūdienos Izraelio muzikų, kasmet surengiantis apie 80 koncertų visame pasaulyje. 2009 m. Prancūzijos vyriausybė apdovanojo jį garbingu Meno ir literatūros ordino Riterio kryžiumi. G. Shohat Koncerto violončelei ir orkestrui (2000) solo partiją grieš tarptautinį pripažinimą pelnęs Izraelio violončelininkas Hillelas Zori. Šio virtuozo griežimas tarptautinėje spaudoje apibūdinamas kaip gyvoji jungtis didžiųjų romantinių stilių ir žydiškosios tradicijos, o jo išskirtinį meistriškumą patvirtina trofėjai, pelnyti prestižiniuose konkursuose – pradedant Aukso medaliu Marijos Canals muzikos konkurse Barselonoje, Rostropovičiaus konkurso Dutilleux premija Paryžiuje, Stradivarijaus fondo premija Kremonoje, „Tanglewood“ muzikos centro Jacksono apdovanojimu ir baigiant pirmąkart violončelininkui skirta Arie Shapira premija Tel Avive.
Liepojos simfoninio orkestro veikla prasidėjo 1883 m. Tai – ilgiausiai savo istorijos knygą rašantis orkestras Baltijos šalyse, kuriam nuo 2017 metų rudens vadovauja lietuvių dirigentas Gintaras Rinkevičius. Orkestras reziduoja stilingoje ir modernioje Liepojos Didžiojo gintaro salėje.
Gegužės 7 d., antradienis
19.00 val., Klaipėdos dramos teatro Didžioji salė
Boléro–Extended
Šokio ir gyvos violončelių muzikos spektaklis
Pagal Maurice‘o Ravelio „Boléro“ muziką
Choreografas Palle Granhøj (Danija)
Šeiko šokio teatras: Darius Berulis, Dovilė Binkauskaitė, Niels Claes, Mantas Černeckas, Marija Ivaškevičiūtė, Aušra Krasauskaitė, Marius Pinigis, Gintarė Marija Ščavinskaitė, Erikas Žilaitis
Klaipėdos violončelių oktetas: Mindaugas Bačkus, Arnas Kmieliauskas, Marius Sakavičius, Karolis Vaičiulis ir kt.
Garso režisierius Kastytis Narmontas
Šviesų dizaineris Stasys Jamantas
Koprodiuseriai: Granhøj Dans (DK), Šeiko šokio teatras, Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas
Partneris: Klaipėdos koncertų salė
Unikalus šokio ir gyvos muzikos spektaklis gimė iš violončelininko, Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriaus Mindaugo Bačkaus idėjos violončelėmis atlikti „Boléro“ – vieną žymiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravelio kūrinių orkestrui – ir jo ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru.
Choreografiją spektakliui sukūrė žymus danų choreografas Palle Granhøj, dažnai savo spektakliuose derinantis šiuolaikinio šokio kompozicijas su klasikine muzika, kaip antai „Šventasis pavasaris“ (pagal Igorį Stravinskį), „2men2mahler“, „Men & Mahler“ (pagal Gustavą Mahlerį) ir kt.
Kurdamas choreografiją „Boléro – extended“ P. Granhøjus pasitelkė autorinę obstrukcijos techniką, ribojančią šokėjų judesius ir sąlygojančią specifinį pasikartojančios ritmikos judėjimą, grįstą „Boléro“ muzika. Pastaroji, per visą spektaklį originaliai dekonstruojama ir atliekama vienos ar aštuonių violončelių, suskamba itin netikėtai ir šiuolaikiškai. Nustebins ir scenovaizdžio sprendimas: įprastinė teatro situacija, kai muzikantai sėdi orkestro duobėje, o šokėjai šoka virš jų ant scenos, bus apversta aukštyn kojomis…
Klaipėdos violončelių oktetas – ansamblis, išaugęs iš Klaipėdos violončelių kvarteto, debiutavusio I Tarptautiniame Klaipėdos violončelės festivalyje 2017 metais. Tuokart kolektyvas kartu su Šeiko šokio teatru pristatė šokio ir muzikos spektaklį „Metų laikai“. Netrukus buvo pristatytas dar vienas bendras šokio ir gyvos muzikos projektas – „Mano Piteris Penas“. Violončelininkų ansamblių susibūrimą inicijavo Mindaugas Bačkus – vienas intensyviausiai koncertuojančių Lietuvos violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas.
Šiuolaikinio šokio profesionalus jungiančio Šeiko šokio teatro veikloje – šokio ir muzikos spektakliai, meno specifinėse vietose (site-specific), performanso žanrai, šokio edukacijos ir teatro laboratorijos. Klaipėdoje įsikūrusio aukščiausius scenos menų apdovanojimus pelniusio kolektyvo spektaklių geografija aprėpia daugybę šalių: JAV, Vokietija, Belgija, Čekija, Norvegija, Danija, Rusija, Kinija, Islandija, Izraelis, Bulgarija, Ukraina, Prancūzija ir t. t. Teatras kalba universalia šokio kalba be politinių, kultūrinių, etninių, religinių, socialinių suvaržymų, cenzūros, apribojimų. Teatro meno vadovė choreografė Agnija Šeiko nuolat sulaukia puikių įvertinimų dėl tarpdisciplininio požiūrio, išskirtinės estetikos, jautrių socialinių temų ir formų įvairovės.
of forms.
Gegužės 8 d., trečiadienis
19.00 val., Klaipėdos koncertų salės I a. fojė
Raga violončelei
Sukhvinder Singh Namdhari (Pinky) (tabla, Indija), Matthew Barley (violončelė, Didžioji Britanija)
Programa: improvizacijos tablai ir violončelei
Sukhvinderis Singhas „Pinky“ – vienas dinamiškiausių Indijos perkusininkų, garsėjantis fenomenaliu gebėjimu prikaustyti publikos dėmesį savo spontaniškumu, jėga ir virtuozišku tablos valdymu. Jo populiarumas skriejo į aukštumas po kelių sėkmingų pasirodymų akompanuojant žymiems indų klasikinės ir world muzikos atlikėjams. 1994 m. kartu su gitaristais Ry Cooderiu ir Vishwa Mohanu Bhattu pelnė „Grammy“ apdovanojimą už world muzikos albumą „Susitikimas prie upės“. S. Singhas nuolatos gastroliuoja JAV, Kanadoje ir Indijoje. Koncertavo su BBC filharmonijos orkestru kaip kviestinis solistas ir dalyvavo BBC „Proms“ koncertų cikle. Tablistas yra išleidęs apie 40 muzikos albumų. Ne vienerius metus tablos meistriškumo paslaptis jis perteikia savo mokiniams.
Matthew Barley žinomas savo šalyje ir svetur kaip violončelininkas, improvizacinės muzikos atlikėjas, aranžuotojas, muzikos populiarintojas ir ansamblio „Between The Notes“ meno vadovas. Jo veikla daugiausiai susijusi su projektais, skirtingais būdais siekiančiais megzti ryšius tarp žmonių ir taip griauti ribas tarp žanrų ir žmonių, kurių gal niekada ir nebuvo. Bendradarbiavimas – ar tai būtų kamerinės muzikos ansamblis, ar skirtingus muzikos stilius jungiantys projektai – jo neblėstanti aistra. “Norėčiau, kad daugiau žmonių galvotų apie muziką taip, kaip apie ją mąsto Matthew Barley,” – rašė The Times apžvalgininkas. Kaip solistas ir kamerinės muzikos atlikėjas koncertavo daugiau kaip 50 šalių su tokiais kolektyvais, kaip BBC Škotijos simfoninis ir BBC filharmonijos orkestrai, Melburno ir Naujosios Zelandijos simfoniniai orkestrai, Honkongo simfonijetė, Nyderlandų, Vienos radijo simfoninis ir Čekijos filharmonijos orkestrai, kamerinis orkestras „Kremerata Baltica“, Karališkasis Liverpulio filharmonijos, Karališkasis Škotijos nacionalinis ir Londono kamerinis orkestrai.
Gegužės 9 d., ketvirtadienis
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Kodaly ir vengrų liaudies muzika
Roel Dieltiens (violončelė, Belgija)
Folkloro ansamblis „Muzsikás“ (Vengrija)
Programa: Zoltan Kodály Sonata violončelei solo ir vengrų tautinė muzika
Folkloro ansamblis „Muzsikás“ iš Vengrijos savo programą sumanė kaip paskyrimą bene žymiausiam vengrų kompozitoriui, muzikologui, folkloristui ir pedagogui Zoltánui Kodály (1882‒1967). Už savo šalies ribų jis daugiausia žinomas kaip muzikinio udgymo metodikos kūrėjas (ypač gerai žinomi jo išrasti rankų ženklai natoms dainuoti). Tačiau nereikia pamiršti ir to, kad jis buvo ir vienas didžiųjų XX a. kompozitorių. Šio koncerto ašis – jo žymiausia kompozicija violončelei, 1915 m. sukurta Sonata violončelei solo h-moll, op. 8. Vieną sudėtingiausių pasaulinės violončelės literatūros kūrinių atliks žymus belgų violončelininkas Roelis Dieltiensas iš Antverpeno. Tuo tarpu ansamblis „Muzsikás“ apgaubs šią muziką vengrų liaudies melodijų pynėmis: „Mes grojame vengriškas melodijas prieš šį kūrinį ir įterpiame liaudiškos muzikos tarp sonatos dalių. Nors tarp Sonatos medžiagos ir liaudies melodijų nėra tiesioginių sąsajų, Kodály muzika juntamai perteikia vengrų liaudies meloso esmę. Mes pasirinkome tas melodijas, kurios atliepia Sonatos dalių nuotaikai arba atvirkščiai – jai kontrastuoja. Mus nepaprastai įkvėpė visas šio bendro muzikavimo procesas ir už tai pirmiausiai esame dėkingi mums geranoriškai talkinusiam Roeliui.”
Gegužės 10 d., penktadienis
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Tarptautinio Klaipėdos violončelės konkurso laureatų apdovanojimas ir koncertas
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Dirigentas Martynas Staškus
Programa: Joseph Haydn, Edward Elgar, Robert Schumann, Piotr Čaikovskij ir kt.
Koncertas skiriamas II Tarptautinio Klaipėdos violončelės konkurso laureatams pagerbti. Aukščiausius komisijos įvertinimus pelnę violončelininkai ne tik bus apdovanoti, bet ir pasirodys kaip solistai su Klaipėdos kameriniu orkestru, diriguojamu Martyno Staškaus. Šis dirigentas ne tik diriguoja spektaklius Leituvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, bet ir turi didelį pasirodymų su jaunimu patirtį. Jis vadovauja Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos bei Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoniniams orkestrams.
Koncerto programoje bus Edwardo Elgaro Koncertas violončelei ir orkestrui e-moll, Roberto Schumanno Koncertas violončelei ir orkestrui a-moll ir kiti auksinio violončelės repertuaro kūriniai.
Gegužės 11 d., šeštadienis
19.00 val., Klaipėdos koncertų salė
Baigiamasis festivalio koncertas
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
Solistai: Narek Hakhnazaryan (violončelė, Armėnija), Vilhelmas Čepinskis (smuikas), Vytautas Sondeckis (violončelė, Lietuva–Vokietija), Petras Geniušas (fortepijonas)
Programa: Ludwig van Beethoven, Antonín Dvořák
Programa
Ludwig van Beethoven (1770–1827) – Trigubas koncertas smuikui, fortepijonui, violončelei ir simfoniniams orkestrui C-dur, Op. 56
Antonín Dvořák (1841–1904) – Koncertas violončelei ir orkestrui h-moll, Op. 104
Baigiamasis festivalio koncertas žada tikrai įsimintiną muzikos vakarą. Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrui diriguos jo meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Modestas Pitrėnas. Tai vienas ryškiausių mūsų šalies dirigentų, įvertintas Lietuvos nacionaline bei Baltijos Asamblėjos meno premijomis. LNSO kartu su solistais atliks du stambios formos veikalus.
Antoníno Dvořáko Koncerto violončelei ir orkestrui h-moll solo partiją grieš armėnų kilmės violončelininkas Narekas Hakhnazaryanas, 2011 m. pelnęs aukso medalį tarptautiniame P. Čaikovskio violončelininkų konkurse. Šis atlikėjas jau yra surengęs pasirodymų tokiose prestižinėse salėse kaip Niujorko „Carnegie Hall“ ar Kennedy centre Vašingtone, koncertavo su Londono, Čikagos ir kitais simfoniniais orkestrais, diriguojant batutos meistrams V. Gergijevui, T. Koopmanui ir kt.
Koncerto pradžioje nuskambės Ludwigo van Beethoveno Trigubas koncertas smuikui, fortepijonui, violončelei ir simfoniniams orkestrui. Šis opusas sumanytas kaip nuolatinės trijų solistų varžytuvės, keliančios jiems aukščiausio profesionalumo ir meistriškumo reikalavimus. Koncerto violončelės partija yra bene sudėtingiausia, virtuoziška ir dominuojanti tarp solistų. Kūrinio solo partijas atliks unikalių menininkų ansamblis, į kurį susibūrė trys pasaulyje Lietuvos vardą garsinančios klasikinės muzikos asmenybės: smuikininkas Vilhelmas Čepinskis, pianistas Petras Geniušas ir violončelininkas Vytautas Sondeckis, kurio muzikiniai interesai neapsiriboja tik akademine muzika – jis taip pat prodiusuoja ir atlieka alternatyviąją elektroninę muziką. Visi „Lietuvos trio“ pavadinimu prisistatančio ansamblio nariai yra visiškai skirtingos individualybės, kartu turinčios ir daug panašumų: tai meilė muzikai ir Lietuvai, tarptautinė muzikavimo patirtis bei atsidavimas savo profesijai.
Nakties koncertai
Pabaikite kiekvieną įspūdžių kupiną festivalio dieną jaukiai klausydamiesi subtilių baroko ar džiazo, populiarios ar tautinės muzikos garsų, kuriuos skleis įvairių pasaulio šalių violončelės talentai ir jų kolegos, balso ar kitų instrumentų virtuozai.
Gegužės 6 d., pirmadienis
21.30 val., klubas „Raketa“
Pasaulio muzikos programa
BSM trio: Mindaugas Bačkus (violončelė), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Vytautas Mikeliūnas (smuikas)
Programa: artimųjų rytų tautų muzikos įkvėptos improvizacijos
Visi BSM trio dalyviai yra gerai žinomi Lietuvos muzikinėje panoramoje. Raimondas Sviackevičius – plataus akiračio menininkas, talentingas solistas ir pedagogas, akordeono muzikai skirtų festivalių rengėjas. Mindaugas Bačkus – vienas geriausių Lietuvos violončelininkų, koncertuojantis visais įmanomais amplua: tiek kaip solistas, tiek kaip ansamblių bei orkestrų narys. Jo muzikinių interesų horizontai nepaprastai platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio violončelės skambesio iki elektroakustinių eksperimentų ir dalyvavimo teatro ar šokio projektuose.
R. Sviackevičius ir M. Bačkus dažnai koncertuoja kaip duetas, groja specialiai jiems sukurtus lietuvių autorių kūrinius. Prie dueto prisijungus Vytautui Mikeliūnui, kuris žinomas kaip džiazo smuikininkas ir aranžuotojas, tyrinėjantis džiazo bei akademinės muzikos jungtis, prasiplėtė ne tik ansamblio tembrų įvairovė. Taip trio programose atsirado vietos improvizacijoms bei kitiems netikėtumams. Taip muzikuodami drauge jau daugiau nei dešimt metų atlikėjai ieško naujų formų, sudarydami koncertines programas ir demonstruodami savo instrumentų universalumą. BSM trio jau spėjo sėkmingai pasirodyti įvairiose salėse ir pelnyti klausytojų dėmesį tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Gegužės 7 d., antradienis
21.30 val., Klaipėdos koncertų salė
Piazzolla – autentiškas pasakojimas
ArgEnTango: Analia Selis (vokalas, Argentina), Mariano Castro (fortepijonas, Argentina), Omar Massa (bandonija, Argentina), Răzvan Suma (violončelė, Rumunija), Rafael Butaru (smuikas, Rumunija)
Programa: Ástor Piazzolla (Mariano Castro aranžuotės)
Programa*:
Ástor Piazzolla (1921‒1992)
„Regreso al amor“ („Sugrįžimas pas meilę“)
„Vuelvo al sur“ („Grįžtu į pietus“), Fernando „Pino“ Solano tekstas
„Jacinto Chiclana“, Jorge Luiso Borgeso tekstas
„Le Grand Tango“ („Didysis tango“)
„Los paraguas de Buenos Aires“ („Buenos Airių skėčiai“), Horacio Ferrero tekstas
„Escualo“
„Milonga del ángel“ („Angelo milonga“)
„Balada para un loco“ („Baladė pamišėliui“), Horacio Ferrero tekstas
Francisco De Caro (1898‒1976)
„Loca Bohemia“, Á. Piazzollos aranž. bandonijai
Ástor Piazzolla (1921‒1992)
„Fuga y misterio / Fugata“ („Fuga ir paslaptis / Fugata“)
„Chiquilín de bachin“ („Mažasis elgeta“), Horacio Ferrero tekstas
„Michelangelo 70“
„Milonga de la anunciación“ („Apreiškimo milonga“), Horacio Ferrero tekstas
*Visų kūrinių aranžuotes ir transkripcijas sukūrė Mariano Castro.
„ArgEnTango“ – tai Europoje susibūręs tarptautinis ansamblis, savo pasirodymuose siekiantis kuo autentiškiau perteikti Ástoro Piazzollos muziką, dažnai vadinamą tiesiog Buenos Airių „garso takeliu“.
Šis projektas pradėjo savo veiklą, kai prie žinomų Argentinos muzikų ir tango atlikėjų trio – vokalistės Analijos Selis, pianisto ir aranžuotojo Mariano Castro ir bandonininko Omaro Massos – prisijungė du nuostabūs rumunų stygininkai – violončelininkas Răzvanas Suma ir smuikininkas Rafaelis Butaru.
„ArgEnTango“ siekia publikai atskleisti mažiau pažįstamą Piazzollos kūrybos pusę. Daugumai šios programos vokalinių kūrinių tekstus parašė žymūs Argentinos rašytojai Jorge Luisas Borgesas and Horacio Ferreras.
Piazzollos indėlio į tango stiliaus raidą neįmanoma pervertinti: jis pakėlė šį populiariosios muzikos žanrą į akademinės muzikos lygmenį, tango ėmė skambėti svarbiausiose pasaulio koncertų salėse, ko iki tol nebuvo galima nė įsivaizduoti.
Mariano Castro specialiai šiam ansambliui sukurtose Piazzollos kūrinių aranžuotėse ir transkripcijose pagrindine ašimi lieka jo išpopuliarintas instrumentas – bandonija. Omaras Massa yra vienas labiausiai vertinamų savo kartos bandonininkų.
Gegužės 8 d., trečiadienis
21.30 val., Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia
Violončelės protėviai
Les Basses Réunies (Prancūzija):
Bruno Cocset (tenorinės ir bosinės violos), Guido Balestracci (viola), Richard Myron (violonė), Maude Gratton (vargonai ir klavesinas)
Programa: Arcangelo Corelli, Domenico Gabrielli, Girolamo Frescobaldi, Diego Ortiz, Antonio De Cabezon
Arcangelo Corelli (1653–1713)
Čakona iš Trio sonatos G-dur dviem tenorinėms violoms ir basso continuo, Op. 2 Nr. 12
Domenico Gabrielli (1651–1690)
Ričerkaras Nr. 7 violončelei solo (Bruno Cocset aranž. tenorinei violai ir basso continuo)
Girolamo Frescobaldi (1583–1643)
Kancona melodiniam instrumentui ir basso continuo
Kancona „L’Ambitiosa“ bosinei violai solo
Šeštoji tokata klavesinui
Kancona „La Nobile“ dviem bosinėms violoms ir balsui
Diego Ortiz (1510–1570)
Iš rinkinio „Trattado de glosas“ violai da gamba ir klavesinui (Roma, 1553):
Dvi variacijos bosinei violai solo
Trys variacijos choralo „La Spagna“ tema
Trys variacijos Jacques’o Arcadelto madrigalo „O felici occhi miei“ tema
Antonio De Cabezon (1510–1566)
Variacijos Philippe’o Verdelot madrigalo „Ultimi miei sospiri“ tema klavesinui
Diego Ortiz
Iš rinkinio „Trattado de glosas“ violai da gamba (Roma, 1553):
Trys variacijos Pierre’o Sandrino šansonos „Doulce mémoire“ tema
Dvi variacijos bosinei violai solo
Keturios penkiabalsės variacijos itališkų cantus firmus temomis
1996 m. violončelininko ir violisto Bruno Cocset suburtą ansamblį „Les Basses Réunies“ (pavadinimas „Suvienytieji bosai“ sufleruoja ne vien jo steigėjo tikslą – tyrinėti ir skleisti senosios muzikos repertuarą bosiniams styginiams instrumentams, bet ir stilistinę kryptį, prisiminus žymiąją François Couperino Naujųjų koncertų paantraštę „les Goûts réunis“ – „Suvienytieji skoniai“) šiuo metu sudaro septyni nuolatiniai nariai ir mažiausiai antra tiek kviestinių atlikėjų, kuriuos vienija savo muzikinės tapatybės paieškos senojoje muzikoje, repertuaro ir organologijos tyrinėjimai, dėmesys muzikos retorikai, artikuliacijai, tembrui, tam tikrai „egzaltuotai“ garso estetikai. Daugiau kaip penkiolika metų ansambliui talkina instrumentų meistras Charles’is Riché, kurio amatas – sujungti grandis, siejančias kompozitorių, atlikėją ir instrumentą.
Bruno Cocset ir „Les Basses Réunies“ nuolat koncertuoja svarbiausiuose Prancūzijos festivaliuose, tokiuose kaip Bacho akademija Arques-la-Bataille, „La folle journée“ Nante, Saintes, Sablé-sur-Sarthe ir Ambronay miesteliuose vykstantys renginiai. Kasmet vykdamas į tarptautines gastroles, ansamblis koncertavo Belgijoje, Ispanijoje, Rusijoje, Čekijoje, Rumunijoje, Islandijoje, Portugalijoje, Kvebeke, Liuksemburge, Nyderlanduose ir Italijoje.
Ansamblio įrašų leidiniai, kompanijos „Alpha“ kataloge neišvengiamai persipynę su Bruno Cocset soline diskografija, sulaukė palankių kritikų vertinimų ir apdovanojimų. Tarp jų minėtinos Antonio Vivaldi, Jeano-Baptiste’o Barrière’o, Francesco Geminiani ir Luigi Boccherini sonatos, Girolamo Frescobaldi kanconos, J. S. Bacho sonatos violai da gamba, taip pat škotų kompozitoriaus Tobiaso Hume’o kūriniai lyros tipo violoms, įrašyti bendradarbiaujant su italų gambistu Guido Balestracci. Tarp naujausių „Alpha“ leidinių – penkių kompaktinių plokštelių rinkinys „Cello Stories“ (2016), kuriame B. Cocset atrinktus ankstesnius įrašus su ansambliu palydi violončelės istorinę raidą apžvelgiantis muzikologo Marco Vanscheeuwijcko tekstas. Pastaraisiais metais prancūzų kompanija „AgOgique“ išleido ansamblio įrašytą albumą „La nascita del violoncello“, Henry Purcello fantazijas ir „In Nomines“, Dall’Abaco tėvo ir sūnaus kapričus bei sonatas ir Antonio Vivaldi koncertus.
„Les Basses Réunies“ šiuo metu reziduoja B. Cocset įkurtame Vanneso senosios muzikos institute Bretanėje (Prancūzija).
Gegužės 9 d., ketvirtadienis
21.30 val., Klaipėdos piliavietės rytinė kurtina
Canto ostinato
Tarptautinis Klaipėdos violončelių oktetas: Andrzej Bauer (Lenkija), Boris Andrianov (Rusija), Razvan Suma (Rumunija), Rustem Khamidullin (Rusija), Thomas Collingwood (Jungtinė Karalystė), Martti Rousi (Suomija), Rimantas Armonas (Lietuva), Ivars Bezprozvanovs (Latvija)
Indrė Baikštytė (fortepijonas)
Programa: Simeon ten Holt, „Canto ostinato“ 8 violončelėms ir fortepijonui (Rimanto Giedraičio aranžuotė)
„Canto ostinato“ – tai 1976 metais olandų kompozitoriaus Simeono ten Holto sukurtas kūrinys visuotinei relaksacijai. Tai kūrinys apie laiko sampratą – apie savo vidinio laiko pajautimą, laisvą laiką pramogai, laiko organizavimą. Pats kompozitorius jį vadino „tonalumu po tonalumo mirties“.
Daugybė šio iš pažiūros paprasto ir sykiu užburiančio kūrinio parametrų paliekama atlikėjo (-jų) nuožiūrai. Jis gali būti atliekamas skirtingais instrumentais ir skirtingo atlikėjų skaičiaus. Interpretacijos laisvę iliustruoja ir kiti kompoziciniai aspektai. Kūrinio struktūros pagrindą sudaro 106 trumpos ‘padalos’ po kelis taktus, kurias galima atlikti savo nuožiūra („ad libitum“) kartojant vieną ar tiek kartų, kiek norisi. Atlikėjams leidžiama patiems nuspręsti, kokia tvarka atlikti ir kaip varijuoti šias smulkias padalas, kiek laiko jas kartoti. Dėl to kūrinio atlikimas gali trukti nuo pusantros valandos iki paros ir ilgiau.
Nuo kūrinio premjeros Bergene (Nyderlanduose) 1979-aisiais prabėgo jau keturi dešimtmečiai, o Canto Ostinato iki šiol lieka populiariausiu Simeono ten Holto kūriniu. Jo hipnotizuojančiu skambesiu žavisi milijonai klausytojų ir kompozitorių visame pasaulyje. Daugelis Canto Ostinato atlikimą vadina kerinčiu ritualu, sielos kelione, gyvenimą keičiančiu potyriu.
Gegužės 10 d. penktadienis
21.30 val., Švyturio BHouse
Mikk Kaasik ir C-JAM projektas
Mikk Kaasik (vokalas, Estija)
C-JAM (Estija): Pärt Tarvas, Levi-Danel Mägila, Margus Uus, Tõnu Jõesaar (violončelės)
Programa: grupių „Apelsin“, „Muse“, Judas Priest“, „U2“, „Queen“ ir kitų populiarių dainų aranžuotės bei Mikko Kaasiko originalios kompozicijos
C-JAM – tai nauja pramoginės muzikos samprata, formuojama keturių talentingų Estijos violončelininkų, laužančių stereotipus bei ribas tarp skirtingų muzikos žanrų, kuriančių savo unikalų atlikimo stilių iš atpažįstamų ir lengvai įsimenančių populiariosios muzikos garsovaizdžių. Violončelininkų ketvertas derina išlavintą muzikinį skonį su rafinuotu artistiškumu scenoje, tad rezultatas malonus tiek pažiūrėti, tiek ir pasiklausyti. Kalbant konkrečiau, garsinis rezultatas – tai klasikinio violončelių kvarteto ir improvizuojančio bigbendo derinys, į kurį kartkartėm įmaišoma metalinio roko džeržgesio ir švelnesnių sodraus violončelės tembro pustonių.
Kvarteto repertuare galima rasti įvairiausių laikotarpių ir stilių muzikos – nuo Georgo Friedricho Händelio, Johanneso Brahmso, Richardo Wagnerio ir Johanno Strausso iki Andrew Lloydo Webberio ir Lennono-McCartney’io dueto, o sykiu klausytojai visada maloniai nustemba jame šalia daugelio kitų grupių aptikę ir didžiuosius roko muzikos ryklius – „Bon Jovi“, „Status Quo“, „Procol Harum“, „Queen“ ir „Electric Light Orchestra“.
Mikkas Kaasikas yra ypač talentingas penkiolikmetis, gyvenantis Tartu apskrityje. Nuo pat vaikystės jis dainavo savo kūrybos dainas, pasirodė kaip solistas ir ansamblių narys įvairiuose renginiuose. Mikk dalyvavo ir laimėjo keliuose nacionaliniuose bei tarptautiniuose dainų konkursuose. Jo aktoriniai gebėjimai buvo įvertinti Didžiuoju prizu Nacionaliniame vaikų ir jaunimo muzikos teatro festivalyje Taline. Netrukus Mikk buvo pakviestas vaidinti teatre ir kine, filmuotis televizijoje. Gabus jaunuolis taip pat baigė fortepijono specialybę Tartu muzikos mokykloje.
Klaipėdoje Mikkas Kaasikas ir violončelių kvartetas „C-Jam“ pristatys naują programą, parengtą specialiai Tarptautiniam Klaipėdos violončelės festivaliui. Ją sudaro aranžuotės iš estų grupės „Apelsin“, britų roko grupių „Muse“, „Judas Priest“, „Queen“, airių roko flagmanų „U2“ bei kitų grupių repertuaro ir Mikko Kaasiko autorinės dainos.
Gegužės 11 d., šeštadienis
21.30 val., Klaipėdos dramos teatro Didžioji salė
Džiazo kokteilis
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
„Deep strings“ (Vokietija): Anne-Christin Schwarz (vokalas, violončelė), Stephan Braun (violončelė, elektronika)
„Deep strings“ – tai duetas, kurį sudaro Anne-Christin Schwarz ir Stephanas Braunas. Iš Rytų Vokietijos kilę muzikai susitiko Belvederio muzikos gimnazijoje Veimare. Nuo 2000-ųjų jie kartu kuria savo unikalų garsų pasaulį ir intriguoja publiką stulbinamu laiko pojūčiu, kerinčiu virtuoziškumu, nuostabiu balsu ir neregėtomis griežimo violončele technikomis. „Deep strings“ kuriama muzika – tai nepakartojamas ritmų, melodijų, lyrinių šansonų tekstų, virtuozinių improvizacijų ir lotynų muzikos mišinys.
2004 m. duetas pelnė pirmąją premiją Berlyno džiazo ir bliuzo apdovanojimuose. Dalyvavo daugelyje Europos džiazo ir klasikinės muzikos festivalių, kaip antai Dramklifo muzikos festivalis Airijoje, „Vivacello“ Maskvoje, Baltijos jūros džiazo festivalis, „Jazzrallye“ Diuseldorfe, Meklenburgo-Pomeranijos festivalis, bendradarbiavo su įvairių žanrų atlikėjais ir ansambliais, tarp jų su Stingo ilgamečiu bendražygiu perkusininku Rhani Krija, „Camerata Hamburg“, Leipcigo „Gewandhaus“ choru, Vogler ir Amaryllis styginių kvartetais.
2012 m. išleido debiutinę kompaktinę plokštelę „Façon“ („NRW Records“). Čia tarsi nesvarumo būklės apimti Berlyno menininkai sklendžia kiaurai sienas tarp žanrų, laisvai bendrauja skirtingais stiliais ir kalbomis. Įkvėpti Ray’aus Charleso standarto „You don’t know me“, vokišką Manfredo Krugo dainą „Wenn du schläfst“ jie išverčia į prancūzų kalbą, iš garsų nuaudžia įspūdingą uždangą Jobimo „Corcovado“ paplūdimio scenai, akustiškai reinterpretuoja MC Solaaro įžūlų repavimą „Victime de la mode“ ir net pateikia berlynietišką tango versiją.
Pagrindiniai dueto įkvėpimo šaltiniai yra gyvenimas ir meilė – arba meilė gyvenimui. Jie plėtoja savo muzikines idėjas keliaudami per skirtingas šalis bei stilius su įvairiais pakeleivingais ansambliais. Pasinerkite į spalvingą violončelės garsų pasaulį, kuriamą iš elektroniškai apdorotų skambesių ir perkusinių elementų. Savo koncertuose „Deep Strings“ stebina spontaniškumu ir improvizacijomis. Kiekvienas pasirodymas – kaskart vis nauja kelionė!
Tarptautiniame Klaipėdos violončelės festivalyje duetas pirmąsyk atliks savo kompozicijas su Klaipėdos kameriniu orkestru.
Renginių vietos
Klaipėdos koncertų sale – Šaulių g. 36
Klaipėdos dramos teatras – Teatro g. 2
Klaipėdos apskrities viešoji I. Simonaitytės biblioteka – H. Manto 25
Klaipėdos m. savivaldybės I. Kanto viešoji biblioteka – Turgaus g. 8
Klaipėdos m. savivaldybės I. Kanto viešoji, Pempininkų skyrius – Taikos pr. 81A
Klaipėdos P. Domšaičio galerija – Liepų g. 33
Klaipėdos kultūros komunikacijų centro parodų rūmai – Didžiojo Vandens g. 2
Klaipėdos kultūros fabrikas, kino klubas „8 ½“ – Bangų g. 5A
Klubas „Raketa” – Bangų g. 5A
„Forum Cinemas“ Klaipėda – Taikos pr. 61
Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia – Savanorių g. 4
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultetas – K. Donelaičio g. 4
Klaipėdos S. Šimkaus konservatorija – Šimkaus g. 15
Kavinė „Kavos architektai“ – H. Manto g. 9
Kavinė „10 tiltų“ – Turgaus g. 19
Restoranas „Meat Lovers“ – Danės g. 1 /Šiaurinis ragas – Senoji Perkėla/
Muzikinis klubas „Jazzpilis“ – Pilies g. 6
„Friedricho pasažas“ – Tiltų g. 26A
„Švyturys“ BHouse – Kūlių Vartų g. 7
Viešbutis „Radisson Blu“ – Šaulių g. 28
Viešbutis „Amberton Klaipėda“ – Naujojo Sodo g. 1C
Viešbutis „Euterpė“ – Daržų g. 9/ Aukstoji g.15
Klaipėdos senasis turgus – Turgaus a. 5
Klaipėdos piliavietės rytinė kurtina – Priešpilio g. 2
Klaipėdos pilies muziejaus Friedricho poterna – Priešpilio g. 2
Projekto iniciatorius
Klaipėdos m. savivaldybės koncertinė įstaiga Klaipėdos koncertų salė