Gruodžio 7 d., penktadienį, 18 val. KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma personalinė Rodiono Petrovo (Rodion Petroff) paroda „Triukšmas“.
Jaunosios kartos menininkas klaipėdietis Rodionas Petrovas jau yra surengęs dešimt savo kūrybos solo parodų. Tačiau pastaroji paroda KKKC Parodų rūmuose, – didžiausios apimties ir išsamiausia. Joje R. Petrovas eksponuoja naujausius kūrinius iš ciklo „Triukšmas“, puikiai įvaldytos hiperrealistinės tapybos darbus – projekcijas ir instaliacijas.
Parodos pavadinimą padiktavo R. Petrovo autorine technika kuriamas ciklas „Triukšmas“. Tapydamas šiuos darbus, vaizdams sukurti menininkas naudoja savo barzdos plaukus. Paklaustas, kaip gimė mintis panaudoti tokią neįprastą medžiagą, R. Petrovas pasakojo: „Kai skusdavausi, matydavau į kriauklę krentančius plaukus, ir tas vaizdas priminė optinę grafiką, tarsi tuščią televizoriaus ekraną pasibaigus programai. Tokį vaizdą žmonės vadina „triukšmu“, – iš čia ir kilo ciklo pavadinimas. Laikui bėgant nuo šios asociacijos labai nutolau, atsirado daugiau interpretacijų. Iš pradžių darbuose kūriau pasakojimą – su kodais, simboliais, kurie susijungę padiktuodavo naują koncepciją. Kadangi plaukai, kaip ir triukšmas, gali labai lengvai keisti formą, darbai pradėjo abstrahuotis, prarado racionalų paaiškinimą, tad juose nebeieškau tokios prasmės, kurią galima rasti realistinėje tapyboje. Ši serija, palyginti su kitais mano darbais, yra labiau reflektyvi, leidžiu sau daugiau improvizuoti. Tokiu būdu aš bendrauju su meno istorija ir kartu pasakoju autobiografiją“, – paaiškina R. Petrovas.
Menotyrininkė Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė į R. Petrovo kūrybą pažvelgė per triukšmo analizės prizmę: „Parodoje pristatomi naujausi Rodion Petroff kūriniai priverčia suklusti: kas yra triukšmas šiandieniame gyvenime? Ar gebame jį išgirsti, kai aplink cirkuliuoja tiek daug informacijos? Jei triukšmas įgautų vizualų pavidalą – kaip jis atrodytų? Menininkas mėgina ne tik dekonstruoti triukšmo pavidalus, bet ir apčiuopti jo esmę – nuolatinę skirtingų naratyvų tarpusavio konkurenciją. Nuo ikoninių kultūros vaizdinių, atpažįstamų veikėjų veidų iki abstrakčių formų virsmo kažkuo kitu, nežinomu, tačiau intriguojančiu, simbolišku, tarsi atsitiktinai iškritusiu iš asmeninės ar kolektyvinės pasąmonės arba iš šizofreniškos realybės stebėjimui suklususio menininko barzdos.“
Dalis Rodiono Petrovo ciklo „Triukšmas“ darbų buvo eksponuoti Pekino (Kinija) menų rajone 798 veikusioje Europos šiuolaikinių dailininkų parodoje „Déjà vu“ bei vienoje didžiausių Europoje šiuolaikinio meno parodų „NordArt“ (Vokietija).
Apie autorių
Rodionas Petrovas (Rodion Petroff, gim. 1985 m.) gyvena ir dirba Klaipėdoje. 2011 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo dailės magistro laipsnį. 2011/2013 m. JCE Bienalės laureatas, 2012, 2013, 2014 m. – projekto „Jaunojo tapytojo prizas“ finalininkas. Nuo 2013 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Surengė 10 personalinių parodų ir dalyvavo daugiau kaip 30 grupinių parodų Lietuvoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Austrijoje, Rusijoje, Vengrijoje, Slovakijoje ir Kinijoje.
Paroda veiks iki 2019 m. sausio 6 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).