Spalio 4 d. 17 val., Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakultete (Daržų g. 18), atidaroma Boris Ljubičić paroda „New Look Croatia“.
Boris Ljubičić (gim. 1945 m.) Zagrebo dailės akademijoje 1968 m. baigė tapybos studijas, savo kvalifikaciją vėliau tobulino užsienyje. Pirmas reikšmingas projektas – vizualinis identitetas sukurtas Viduržemio jūros regiono žaidynėms Splite 1979 m. Dizainerio sukurtas ženklas – į jūrą panardinti trys balti apskritimai – tapo nuolatiniu Viduržemio jūros regiono žaidynių simboliu. 1987 metais Zagrebe įkūrė savo studiją „Studio International“, kurios veikla yra vizualinė komunikacija, produktų dizainas ir medijos. Nuo 1990 m. svarbiausias dizainerio projektas, ties kuriuo menininkas intensyviai dirba yra Kroatijos Respublikos vizualinio identiteto kūrimas, tam tikslui jis dažnai pasitelkia du savo mėgstamus objektus – kvadratą ir apskritimą. Per 20 darbo metų B. Ljubičić sukūrė daugiau nei 100 projektų, kurie yra tapę įvairių valstybinių įstaigų veidais. Dizainerio darbai yra pelnę tarptautinius apdovanojimus ir yra suvokiami kaip Kroatijos vizualinis identitetas, dėl savo išskirtinumo lengvai atpažįstami globaliame dizaino ir vizualinės komunikacijos pasaulyje.
Paroda „New Look Croatia“ susideda iš 30 įrėmintų plakatų (dydis 70 x 100 cm). Paroda pristato Kroatijos Respublikos vizualinio identiteto koncepciją. Ši paroda buvo inicijuota paties autoriaus, joje pristatomi ne tik realizuoti projektai, bet ir tie, kuriems realizuotis nebuvo lemta. Vienas ambicingiausių ir kol kas nerealizuotų autoriaus projektų yra naujo dizaino Kroatijos vėliava (baltų, raudonų ir mėlynų kvadratų mozaika).
Tarp žymiausių B. Ljubičić realizuotų projektų yra ir logotipai, sukurti įvairioms Kroatijos Respublikos įstaigoms – Kultūros ministerijai, Nacionalinei televizijai, Turizmo sąjungai, Kroatijos avialinijoms, Parodų rūmams, taip pat kelioms svarbiausioms švietimo įstaigoms.
Visame pasaulyje lengvai atpažįstamos Kroatijos kaklaraiščių kompanijos „Croata kravata“ ir populiariausio šalyje festivalio „Dubrovniko vasaros festivalio“ logotipų autorius taip pat yra B. Ljubičić.
Pristatoma plakatų paroda „New Look Croatia“ yra edukacinio pobūdžio, nes tokiu būdu autorius siekia propaguoti kroatų vizualinę tapatybę kaip Kroatijos viziją globaliame pasaulyje. Prie kiekvieno parodos eksponato yra pridėta dizainerio sprendimo analizė, o konkreti tema yra aprašyta anglų kalba. Autoriaus manymu, dizaineris yra atsakingas už erdvę ir laiką, kuriame dirba todėl jis savo asmeninį dizainą iš dalies pavertė bendru socialiniu ir nacionaliniu projektu.