Birželio 23 dieną (penktadienį) 18 val. Klaipėdos fotografijos galerijoje KKKC parodų rūmuose bus atidaryta Arturo Valiaugos paroda „Vaizdų zona“. Uostamiesčio gyventojai ir svečiai turės galimybę pamatyti daugiau nei dvidešimt metų apimančią žymaus viduriniosios kartos fotografo kūrybos retrospektyvą.
Parodoje eksponuojamas serijas vienija vaizdo, kaip tam tikros teritorijos identifikavimo, būdo idėja. Autorius neišvengiamai iškelia vienus vaizdus kitų sąskaita, rinkdamas fotografijas kuria saugias įvairių patyrimo zonų galimybes, tuo pačiu perduodamas savo asmeninę patirtį. Apibrėžtos teritorijos – zonos – tai kalinių kūnai, pažymėti tatuiruotėmis (Jėzus, Marija, mama ir visa kita, 1996), privati erdvė, virtusi pasaulio atspindžiu (Buvau pas Stepą troboj. Kalbėjomės apie gyvenimą, 2002), sustojusio laiko erdvė (Savaitė turi aštuonias dienas, 1999) ar gamtos, politikos nubrėžtos ribos (Tarp krantų, 2008, Ilgesio žemė, 2013). A. Valiaugos kūrybos prodiuserės Eglės Deltuvaitės teigimu, ši paroda įdomi ne tik savo struktūra, kuri bus netikėta net ir menininko kūrybą puikiai pažįstančiai auditorijai, bet ir ekspoziciniu sprendimu. Viena iš galerijos erdvių reflektuos privačią namų zoną, leidžiančia įsivaizduoti meno kūrinių gyvenimą namų aplinkoje. Baldai ir interjero detalės atkeliaus iš antikvaro, poeto Edmundo Kelmicko kolekcijos.
Nuo 1999 m. A. Valiauga fotografijos projektuose nuosekliai tyrinėja socialinės, tautinės tapatybės temą, fiksuoja jos kitimo procesus ir rezultatus, vaizdu analizuoja namų, plačiąja prasme, sampratą ir jos išraiškas. Autorius stebi žmogų ir jo gyvenamąją aplinką, fotokamera identifikuoja tapatybės ženklus, tipologizuoja ją tarpinėse būsenose. Kintanti sociokultūrinė situacija ir personažų būvis joje – A. Valiaugos vizualinių tyrimų bendras vardiklis.
Kitas A. Valiaugos atramos taškas – Lietuvos istorija, sovietmečio patirtis, tačiau jo žvilgsnis į mus supančią aplinką nėra nostalgiškas, jis neieško praeities ženklų šiuolaikinėje kasdienybėje. Priešingai, A. Valiauga nagrinėja tai, ko neliko, tai, kas pasikeitė ir kodėl. Autorius nesistengia iš fotografijos eliminuoti dabarties ženklų ar užmaskuoti neromantiškus, netaurius, buitinius, nepatogius matyti realybės fragmentus. Lietuviškas tapatumas jam svarbus šiandieniniame, XXI amžiaus Europos, pasaulio kontekste. Galima teigti, kad A. Valiaugai būdingas sąmoningas atviras kritinis žvilgsnis į šiuolaikybę, spalvos ir laiko pojūčio valdymas, fotografijos formos ir raiškos kaita atsižvelgiant į konkrečiai temai išsikeltą tikslą.
LFS Klaipėdos skyriaus pirmininko Dariaus Vaičekausko teigimu, „ši paroda – tai nuostabi galimybė uostamiesčio gyventojams, o ir svečiams išsamiau susipažinti su Arturo Valiaugos fotografija. Taip pat pristatysime specialiai šiai parodai išleistą autoriaus fotografijų atvirukų rinkinį, kurį bus galima įsigyti parodoje. Artimiausiu metu taip pat pakviesime į kūrybines dirbtuves su A. Valiauga. Tačiau pirmiausia – kviečiame visus į parodos atidarymą!“.