Savaitgalį Lietuvos kultūros uoste, Klaipėdoje, praūžė rekordinis skaičius renginių. Kol kiti kvietė į skirtingas erdves, mieste viešintis gatvės meno festivalis EDIT Klaipėda Street Art sujungė tai, kas svarbiausia ir siūlė klaipėdiečiams alternatyvas.
Laivų paradas, gatvės muzikos diena bei gatvės meno festivalio atidarymas vyko iš naujo atgimusiame Smiltynės Jachtklube. Čia pirmą kartą viešai pristatyta SPRIK architektų instaliacija „Baseinas“, Laivų parade pasirodė Ricky Lee Gordon išpieštas keltas „Baltija“, grojo Daina Dubauskaitė, Nks, Tomas Vėjas, Oleg Šurajev, kalbas sakė festivalio organizatoriai, svečius pasveikino miesto meras Vytautas Grubliauskas.
Ketverius metus festivalis EDIT Street Art keitė Vilniaus veidą, o šiemet išskirtinai tik uostamiesčiui parengė 6 viešojo meno darbus ir festivalio uždarymo datos neskelbia.
„EDIT santykis su miestu yra įkvėptas redaktoriaus darbo su tekstu – šį bei tą pridedant, išgryninant. Miestą suvokiant lyg sudėtingą urbanistinį tekstą, kurį sudaro ne tik gatvės, pastatai ir infastruktūra bet ir žmonės, istorijos, mitai“, – pasakoja festivalio kuratorės Gabija Grušaitė ir Ūla Ambrasaitė.
Laivų parade dalyvavo menininko iš Pietų Afrikos Respublikos Ricky Lee Gordon lietuvių liaudies pasakos Eglė Žalčių Karalienė motyvais papuoštas keltas. Susikibusios rankos simbolizuoja susijungiančius krantus, o kitoje borto pusėje įrašytas tekstas: „Lyg jūros srovės susiliejame“. Keltas „Baltija“ neabejotinai tapo vienu ryškiausiu Laivų parado dalyvių ir jau kursuoja kaip ir kiti keltai iš Naujosios perkėlos tarp Klaipėdos ir Smiltynės, taip džiugindamas miestiečius bei turistus.
Smiltynės Jachtklube susirinko žmonės, kurie nuo pat pradžių domėjosi festivalio veikla arba atvyko smalsaudami – gavę paslaptingus kvietimus į poolparty (vert. vakarėlį prie baseino). Dauguma vis dar ieškojo baseino, kiti jį radę šypsojosi. Vis dėl to, baseine niekas nesimaudė nors norinčiųjų nusifotografuoti prie jo susidarė eilė.
Instaliacija „Baseinas“ – tai SPRIK architektų idėja vizualiai prikelti Smiltynės krantinę minimaliomis priemonėmis ir padaryti ją traukos centru bei patrauklia poilsio erdve, iš kurios labai gerai apžvelgiamas Klaipėdos uostas ir jo gyvenimas. Tuo pačiu tai olimpinio dydžio (50 metrų) baseinas, primenantis, kad tokio baseino Klaipėda jau seniai laukia.
„Klaipėda vaizduotėje pirmiausiai iškyla kaip miestas prie vandens, tuo tarpu pačių klaipėdiečių santykis su vandeniu gana įdomus. Apklausa rodo, kad dauguma klaipėdiečių vietoj namo pajūryje, rinktųsi sodą su baseinu, kur nors toliau miesto pakraštyje. Spręsdami problemą kaip padaryti pakrantes patrauklias ne tik turistams, bet ir miestiečiams, SPRIK pasiūlė netikėta sprendimą – baseiną mariose. Nuo šiol Smiltynės Jachtklubo teritorijoje, viešoje poilsio zonoje bus galima atsipalaiduoti ir mėgautis Klaipėdos panorama“, – šypsojosi architektė Ieva Cicėnaitė.
Šią savaitė Klaipėdoje vieši trečiasis festivalio dalyvis iš Milano – Biancoshock. Italų menininkas pasaulyje garsėja kaip vienas inovatyviausių instaliacijų viešojoje erdvėje meistrų. Minimalios, bet išradingos, dažnai juokingos ir sarkastiškos Biancoshock skulptūros kalba rimtomis temomis. Šiuo metu menininkas susipažįsta su Klaipėda ir jos žmonėmis bei ruošiasi pirmoms intervencijoms mieste.